Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wannetou

Early Season: Ak Autoflower

Recommended Posts

 

Even voorstellen:

Beste forum leden, ik ben een 21 jarige belg die al enkele jaren met wiet bezig is. Vorig jaar ben ik dan voor de eerste keer begonnen met een kweekje. Gewone (niet autoflowerende) planten buiten, kweek viel toen goed mee ondanks het pas laat beginnen (begin augustus). Dit jaar ben ik dan ook vroeger begonnen met planten en heb ik naast mijn niet autoflowerende planten ook gekozen voor een Ak autoflower om sneller terug een kleine voorraad aan te leggen.

 

Begin verslag:

Voor deze kweek heb ik gekozen voor de Ak autoflower van seedmaker seeds.

 

Het opzet was om 2 zaden relatief kort op elkaar te planten om zo toch nog in staat te zijn binnen wat te kunnen voorgroeien. (dit ga ik in het vervolg niet meer doen )

 

Zo gezegd zo gedaan de kiembladeren zijn de 22e april boven de grond gekomen. En sinds dan lekker gaan groeien:

 

Foto: 5/5

 

gallery_44807_18226_1399436.jpg

 

Ik had een van de 2 planten dan getopt ergens 9/5 ofzo maar dit bleek later een zeer dom plan, die is er nooit helemaal bovenop gekomen. (Die plant is vrijwel meteen erna zijn bloeiverschijnselen beginnen tonen)

 

Foto: 11/5

 

gallery_44807_18226_1698384.jpg

 

Na een goeie 3 weken voor te groeien binnen, met extra licht (spaarlamp) op donkere dagen, heb ik de planten dan buiten in de serre gezet.

 

Foto: 14/5

 

gallery_44807_18226_1665365.jpg

 

Foto: 18/5

 

gallery_44807_18226_98306.jpg

 

 

Foto: 23/5

 

gallery_44807_18226_645672.jpg

 

Foto: 27/5

 

gallery_44807_18226_1614231.jpg

 

Foto: 1/6

 

gallery_44807_18226_440520.jpg

 

Foto: 4/6 (sorry voor de slechte belichting)

 

gallery_44807_18226_1324523.jpg

 

Gisteren zagen ze er dan zo uit:

 

Foto's: 8/6

 

gallery_44807_18226_2354055.jpg

gallery_44807_18226_199930.jpg

 

Een van de zijtopjes van de kleine:

 

gallery_44807_18226_2149571.jpg

 

Verder heb ik nog enkele foto's van de ontwikkelende bloemen/toppen van de grootste voor jullie die ik wel mooi vond:

23/5

 

gallery_44807_18226_3280346.jpg

 

27/6:

 

gallery_44807_18226_21182.jpg

 

1/6:

 

gallery_44807_18226_1610571.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sterk bezig!!

 

Ik heb in de eerste week van mei ook een AK ontkiemd, maar de jouwe staan meer dan twee weken voor. Dat bewijst toch dat een beetje bijlichten en vooral in een kas kweken toch de moeite loont. Geef je ze voeding?

 

Ik ga je verslag verder volgen. Benieuwd hoe het verder gaat met bloeien, oogsten en drogen/curen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Zindrin,

 

Ik was van plan om deze compleet natuurlijk te laten gaan, de grond is namelijk al redelijk gevoed enzo. Maar in de 2e week bloei (ergens 27/5) begonnen bladeren heel snel geel te kleuren naar men zin. Sindsdien heb ik ze 3 keer bijgevoed water gegeven (plagron terra bloom) die ik hier nog had liggen. Het vergelen is daarmee toch snel gestabiliseerd. Maar nu ben ik van plan te stoppen en ze op gewoon (ongevoed) water verder te laten afbloeien.

 

Groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe lang bloeien ze intussen al? Het lijkt me dat je planten nog wel wat weken bloei voor de boeg hebben, maar je ziet het natuurlijk snel als ze voeding willen, dan kan je nog altijd beslissen om bij te voeden, hè.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe lang bloeien ze intussen al? Het lijkt me dat je planten nog wel wat weken bloei voor de boeg hebben, maar je ziet het natuurlijk snel als ze voeding willen, dan kan je nog altijd beslissen om bij te voeden, hè.

 

Ik denk dat ze ergens rond 14/5 moeten zijn beginnen bloeien (ik ga ook maar af op mijn foto's) de kleinste was er ook wat vroeger bij dan de grote. En hoe ze nu gaan denk ik ze te kunnen oogsten begin juli, al kan ik er compleet naast zitten mits ik nog geen ervaring met autoflowers heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begin juli lijkt me wat vroeg, maar ik help het je hopen! De meeste autoflowers moeten echt wel langer staan dan de producenten van het zaad aangeven. De meeste doen er vanaf het ontkiemen toch wel drie maanden of zelfs iets meer over. Dan zou jij dus uitkomen op eind juli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begin juli lijkt me wat vroeg, maar ik help het je hopen! De meeste autoflowers moeten echt wel langer staan dan de producenten van het zaad aangeven. De meeste doen er vanaf het ontkiemen toch wel drie maanden of zelfs iets meer over. Dan zou jij dus uitkomen op eind juli.

 

Ja laat ons hopen op goed weer (zal er ook veel aan doen denk ik), en verder zien we wel ;) Thanks for the support btw

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik moet ook een kas!! :yummy: Waanzinnig mooie planten. Wanneer is de proeverij?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er toppiejoppie uit :tu

 

Thanks HighLife ;) nu hopen op mooie toppen zonder rot

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De toppen voor de geïnteresseerden:

 

gallery_44807_18226_168169.jpggallery_44807_18226_145027.jpg

 

De kleine is ook al wat meer bedekt onder een wit tapijtje als de grote:

 

gallery_44807_18226_356136.jpggallery_44807_18226_1078949.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er toppiejoppie uit :tu

 

Thanks HighLife ;) nu hopen op mooie toppen zonder rot

 

Ik duim met u mee :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe krijg je toprot in een kas .......? :|

 

als je het water in de pot doet en geen water over de plant gooit of spuit kan er toch niks mis gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das wel heel naief silverbox.

 

Lv loopt al gauw op in een kas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht dat er ramen in zaten of in ieder geval een ingang die opem

kan mijn fout.

 

En denk dat het zo warm binnen wordt dat er in een dichte kas niet tot nauwelijks lv kan ontstaan

denk max 30 % als je het niet continu nat houd wat je niet wilt

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zitten inderdaad 2 ruiten en een deur in die open kunnen.

Dus zou wel moeten meevallen, zeker met een kleine plant zoals deze.

 

Ik vrees meer voor mijn gewone planten die in de kas staan. Die zitten al bijna tegen het dak en daar kan het toch wel behoorlijk vochtig worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht dat er ramen in zaten of in ieder geval een ingang die opem

kan mijn fout.

 

En denk dat het zo warm binnen wordt dat er in een dichte kas niet tot nauwelijks lv kan ontstaan

denk max 30 % als je het niet continu nat houd wat je niet wilt

 

Nou.. zou zeggen, probeer dat maar eens :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ventilator op hangen boven in de kas geen optie?

 

Ophangen wordt moeilijk, maar ik denk wel dat ik er een ga zetten als het eenmaal zover is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey iedereen,

 

Kleine update:

ik ben begonnen met voeding (zwaar) af te bouwen, waarop de planten toch snel zijn beginnen vergelen:

gallery_44807_18226_2136750.jpggallery_44807_18226_1075310.jpg

 

Toppen worden nu ook echt bedolven onder een mooi wit tapijtje:

 

gallery_44807_18226_1123850.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie dames Wannatou. Mijn AF zijn een weekje eerder degrond in gegaan, de bloei zit er goed is en de toppen dikken lekker aan. Je zegt begin juli oogsten, daar ga ik ook voor. Kan er meteen weer een nieuwe ronde achteraan.

 

Jouw dames zijn wel wat voller dan de mijne, maar ja ik heb dan ook geen kas helaas....

 

Ben benieuwd wat de opbrengst is, ik lees lekker mee.

Succes en smoke on,

 

Grts vensterbank.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto's van vandaag:

 

Dames beginnen mooi geel te kleuren en haartjes beginnen te bruinen in het zonnetje.

 

gallery_44807_18226_1674284.jpggallery_44807_18226_608776.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...