Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Plant

Kleine Plantjes, Bleke Bladeren En Deuk In Stengel

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Momenteel ben ik bezig met mijn eerste wat serieuzere kweek. Een aantal weken geleden (4,5 week om precies te zijn) heb ik drie White Diesel Haze autoflowers geplant. Deze ontkiemde allemaal prima en groeide verder prima.

Toen ze wat gegroeid waren had ik ze in een grotere pot (ongeveer 10L) gezet. Als medium heb ik gewone potgrond met een hele kleine hoeveelheid (echt heel weinig) bentoniet korreltjes erdoor.

In het begin ging alles wel prima, alleen nu zijn er drie problemen.

 

Het eerste probleem is dat de plantjes erg klein zijn. Naar mijn idee zouden ze na 4,5 week toch al een stuk groter moeten zijn.

 

gallery_30945_18223_576045.jpg

 

Twee van de drie hebben dit formaat. De derde is nog kleiner (deze is vanaf het begin al een stukje kleiner geweest). Deze heeft verder het probleem dat er een soort deuk onderin de stengel zit, zoals je hier op de foto kunt zien.

 

gallery_30945_18223_259951.jpg

 

Het derde probleem is dat alle plantjes vrij bleek zijn. Ze hebben allemaal niet echt een mooie diep groene kleur. Op de foto lijkt dit wel mee te vallen, maar in het echt ziet het er minder goed uit.

 

gallery_30945_18223_2475122.jpg

 

Nu vroeg ik mij af of iemand wist wat de oorzaak van de trage groei en bleke kleur is? Ik kan me bijna niet voorstellen dat het aan een voedingstekort ligt, aangezien ze net in verse potgrond staan. Wellicht is een slechte pH waarde de oorzaak?

Veder was ik ook benieuwd of iemand wist waardoor de deuk in de stengel veroorzaakt is en hoe dit verholpen kan worden (of in elk geval zorgen dat het niet erger wordt)?

 

Alvast bedankt,

 

Plant

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey , opzicht ziet je plantje er redelijk uit, wat strek en hij kijkt wat bleek met 3 vingerig blad, ook zie ik dat de vertakkingen redelijk hoog beginnen en wat strek door waarschijnlijk te weinig zonlicht > te vroeg gezet? binnen gezet achter raam?

 

Wat slim is om te doen, grond aanvullen tot de lob (onderste ronde) blaadjes, als je stam nog redelijk vers (dus niet houterig) is, kunnen hier nog wortels uitgroeien + je plant staat veel steviger en zal sterker worden en niet omwaaien, en je deukje is weg:P

 

probeer water te geven aan de zijkant van de pot, en eigelijk alleen wanneer de bladeren hangen, je plant ''zoekt'' hierdoor naar water.

 

groeten JH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reactie.

 

Te weinig zon zal het zeker niet zijn. Ze worden elke dag buiten in de zon gezet en meerdere keren per dag verplaatst zodat ze ook echt in de zon staan.

 

Dat deukje in die ene plant is nu nog erger geworden. De plant is al echt bijna door. Ik zal snel als ik thuis ben de grond aanvullen tot boven de versmalling en hopen dat het dan goed komt.

 

Iemand nog enig idee waar deze versmalling vandaan komt en waarom de plantjes zo weinig groeien en bleek zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben wel eens zon versmalling tegen gekomen, kwam dacht ik destijds door iets wat fout ging tijdens de eerste dagen/weken of iets daadwerkelijk goed mis onder de grond, als wortelrot

 

prik er een sate naast en bind hem daar aan vast, valt ie ten minste niet om

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had er inderdaad al saté prikkers omstaan, zodat ie niet om knakt. Heb zojuist ook de grond aangevuld tot aan de lobblaadjes. Nu maar hopen dat ze daar nieuwe wortels krijgt.

 

Het water geven deed ik ook al via onderkant deed ik ook al om die reden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten zijn ondertussen al veel gegroeid en staan ook al in de bloei. Er doet zich nu alleen een nieuw probleem voor. Bij alle drie de planten beginnen de wat oudere bladeren onderin wat lichter van kleur te worden en sommige worden helemaal geel. Ik weet alleen zeker dat dit geen voedingstekort is. Zou het aan een verkeerde pH-waarde kunnen liggen?

 

gallery_30945_18223_2518551.jpg

Hier zie je een beetje dat de bladeren lichter worden.

 

gallery_30945_18223_1974258.jpg

gallery_30945_18223_2435463.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet je dat zeker? Bij een van de planten beginnen de vier grootste bladeren steeds lichter te worden. Zit nu tegen het gele aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onderin is het normaal dat ze op een gegeven moment verkleuren

als het boven in of midden gebeurt heb waarschijnlijk een tekort aan voeding

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...