Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jonkoloog

3X Blueberry Autoflower

Recommended Posts

Gegroet,

 

Eerder berichtte ik over de mislukte teelt van een RQS Fruit Spirit:

http://www.wietforum...__fromsearch__1

 

Na enkele bruikbare reacties van dit lieve forum meteen nieuwe zaden gehaald: 3x Blueberry Autoflower van Vision.

2 zaaide ik vrijdagavond in de bak, ik laat ze binnen op sterkte komen en poot ze later over in mijn tuin. Het andere zaadje heb ik zaterdag in de tuin gezaaid.

 

De 2 in de bak kwamen gisterochtend uit (foto is van vanmiddag):

SDC15443_zpsgtngdkwd.jpg

SDC15444_zpsoadwutt4.jpg

SDC15445_zpsnkhs41op.jpg

SDC15446_zpsof9ggql4.jpg

 

De enkeling in de tuin verwacht ik vanavond of morgen.

 

Ze gaan rap!

 

Groet, Jonkoloog

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes! niet te laat overpoten auto flowers kunnen zich niet goed herstellen van stress.

en het begint nou toch goed weer te worden! dus kunnen al vrij vlot naar buiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt, Bosteler! Dat is een goede tip.

Wanneer zal ik de dames naar hun buitenverblijf verpoten? Hoe groot / oud moeten ze idealiter zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil iemand me a.j.b. vertellen wanneer ik de dames het beste de tuin in kan poten? Ze groeien namelijk behoorlijk met de dag.

Is dat bijvoorbeeld bij het 2e stel kartelvormige bladeren of moet ik bekijken hoe groot ze zijn? Ik bedoel, ik moet hen wel als dames behandelen, natuurlijk!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na de eerste week schijnt ideaal te zijn, maar ik begrijp niet zo goed waarom je je plantjes niet meteen in hun definitieve pot zaait. Dat bespaart een hoop gedoe. Ik ben ook van het vertroetelen, maar ze zijn gemaakt om buiten te groeien... Succes!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt, Zindrin.

Ik heb hen gisteravond in de tuin geplant. Ook even wat koemestkorrels en kunstmest in de grond erbij gedaan.

De reden dat ik hen niet direct in de definitieve pot zaaide is dus omdat ik ze niet in een pot, maar in de volle grond wilde laten groeien.

 

Het zaadje dat ik direct in de tuin gezaaid had is ook al in bescheiden vorm boven de grond tot groei gekomen.

 

De 2 dames op hun definitieve plaats, de zonnigste plek in de tuin:

SDC15453_zpshgbhultn.jpg

SDC15454_zpsslin6wsu.jpg

SDC15455_zpszkjnosi8.jpg

 

Het kleine meisje dat net bovengronds is:

SDC15456_zpsozas6vh7.jpg

SDC15457_zpsxryejfqg.jpg

SDC15458_zpsqwzaipcg.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Updateje:

De linkse 2 zijn 2 weken boven de grond, de rechter is 1,5 week boven de grond.

 

Alle 3 samen, net even wat bijgemest met kunstmest die door de regen van vanavond zijn weg naar de wortels zal vinden

SDC15459_zpsdqhtyz2e.jpg

 

De grootste:

SDC15460_zpsltju0ufw.jpg

abab4954-5c8b-4b15-add3-f938885bd41b_zpsgh2mtcjv.jpg

 

De middelste:

SDC15463_zpsonfcobvc.jpg

ebc3696c-5424-4358-92d7-511ff64672d2_zpsx5bietxw.jpg

 

De baby:

SDC15465_zpsc99jiidm.jpg

89810cb2-69c1-4207-b529-5ef71493e772_zps1tjmxujl.jpg

 

Ze lijken nog een beetje klein voor hun leeftijd, klopt dat?

Ik vind ze wel mooi :)

 

Groet, Jonkoloog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze er zo uitzien na 2 weken zonder extra belichting ofzo, lijken ze me vrij op schema te zitten.

 

groet

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste weken gaat het altijd traag, zeker als je puur natuur kweekt. Ze zien er heel mooi uit! Ik wens je veel succes. Niet te veel aan prutsen, hoor :-)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor een update!

 

De drie jonge dames op een rij

SDC15497_zpshv2dgwvj.jpg

 

Grootste Wietske

(4 weken jong, zal zo gaan bloeien):

bd0d9d8e-6511-41fa-8f3e-61f5fbb226b3_zpshx90aklp.jpg

SDC15501_zps63mlizho.jpg

 

Wat vogelpoep, maar dat is niet zo erg. Puur natuur, daar gaat het om. B)

 

Middelste Wietske

(4 weken jong, zal zo gaan bloeien):

8a14d58d-b109-4b41-ac53-45ee237f54c7_zpsg62w2p8x.jpg

SDC15502_zpsopa8aec3.jpg

 

Kleinste Wietske

(3,5 week oud, nog aan de kleine kant):

a6a468a0-6247-4cf1-88a8-5ad301d7e5dc_zpsieocuxuo.jpg

SDC15503_zpsk2hv53ec.jpg

 

 

Als je goed kijkt, zie je dat enkele blaadjes aangevreten zijn. Dit zijn waarschijnlijk slakjes geweest, dus slakkorrels gestrooid.

Ook hebben enkele blaadjes een mineervlieg op bezoek gekregen. Een vreetspoor achterlatend. De kleinste en middelste hebben tevens last van spint.

 

Wat denken jullie, hoe staan ze erbij?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste medetelers,

 

Het werd weer eens tijd voor wat nieuwe foto's.

Mijn schatjes hebben een heerlijke zomer gehad en dat zie ik aan hen. Vooral de linkse heeft flinke clusters met toppen.

 

Echter, zoals jullie weten, was het de afgelopen dagen dramatisch weer. Mijn nachtmerrie kwam hierdoor uit: toprot. :wtf2:

Ik heb me ingelezen en rigoreus mijn dames getrimd. Geen risico heb ik genomen, ook omdat ze nog 2 weekjes moeten staan. Zat er een stukje rot aan een top = hele top eraf.

 

Foto's vóór de knipbeurt

SDC15662_zpsliy4xmum.jpg

:dribble:

 

Individuele foto's:

Grote Wietske

SDC15664_zpsmeoimm0i.jpg

SDC15663_zpssy7c4jql.jpg

 

Middelste Wietske

SDC15665_zpsw3dqp1hh.jpg

 

Kleinste Wietske

SDC15666_zpsy6w2xtgu.jpg

 

Foto ná de knipbeurt:

WAARSCHUWING - De onderstaande foto kan als schokkend worden ervaren

 

SDC15668_zpsgjnapkb2.jpg

 

Ik moest er toch meer vanaf halen dan ik had verwacht en zeker veel meer dan ik had gehoopt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

balen man

 

Bedankt voor je medeleven, HighLife. Gelukkig blijft er nog aardig wat over en groeit er onderin nog wat lekkers (jonge toppen). Ach, voor mezelf moet er in ieder geval genoeg overblijven.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hetzelfde hier hoor.

AF in een weekje regen en je hebt alles voor niks gedaan.

volgende keer wellicht een klein afdakje maken?

 

als ze maar lekker smaken!

 

greetz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

hetzelfde hier hoor.

AF in een weekje regen en je hebt alles voor niks gedaan.

volgende keer wellicht een klein afdakje maken?

 

als ze maar lekker smaken!

 

greetz,

lufthegreenstuf

 

Je hebt gelijk, een afdakje was beter geweest maar ik was naïef. Ik wilde zo natuurlijk mogelijk te werk gaan en dacht: "mwa, een keertje regen motte ze wel tegen kunnen". Wist ik veel dat we weer zo'n gek weerrecord zouden krijgen met verdulleme 60 uur regen achtereen! De volgende keer zeker afdak. Aankomende tijd bewaak ik mijn toppen tweemaal daags tegen het duivelse toprot. :kill:

 

Zeer mooie projectjes heb je lopen, trouwens! Met guerilla zijn afdakjes wat lastiger, natuurlijk. Balen voor je.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren de 2 die al het langst in bloei staan afgeknipt. Ik vertrouwde het weer niet meer: nog meer regen.

Ze hangen nu te drogen, er was nog aardig wat toprot waar ik overheen gekeken had. Dus had ik ze eerst wat meer uitgedund.

 

SDC15673_zpsrddyxva5.jpg

SDC15675_zpsfxugphwh.jpg

SDC15676_zps0pyvg5tv.jpg

 

De laatbloeier heb ik beschermd tegen het barre weer, met een vakkundig afdakje (waar die 'plastic zakken voor het plastic' al niet goed voor zijn!):

SDC15677_zpshnqtur34.jpg

 

Hoe ver zou de laatbloeier zijn? (ik kan geen fancy close-ups maken met mijn camera)

ab840e29-dc08-4bd2-bbe2-b7a36db8d2dd_zpsbkjrvefj.jpg

 

Laters, Jonkoloog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, het langverwachte moment was daar afgelopen zondag.

Na ruim vier weken te hebben gedroogd heb ik de dames geknipt. En uiteraard even uitgebreid getest.

Heerlijk zoet en een fijne high. De opbrengst viel me ook nog alles mee. Een vriend van me schatte de opbrengst op zo'n 100 gram. Daar kan ik dus nog wel een tijdje mee vooruit. Ook nog een mooi zakje skunk mix kunnen maken van de bladeren.

 

:wOOt Mijn stash :smoke :

DSC00015_zps0luzexmr.jpg

DSC00016_zps9xh8l5cs.jpg

DSC00017_zpsjkfhqhtv.jpg

 

Laters!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet verkeerd bedoeld hoor maar volgensmij moet je het Veel beter knippen of hou je van blad?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet verkeerd bedoeld hoor maar volgensmij moet je het Veel beter knippen of hou je van blad?

 

Ik snap je reactie, Aantjes. Ik heb het bewust grof geknipt omdat er aan de blaadjes dicht bij de toppen ook nog veel THC zit. Wanneer ik er een topje uithaal om te gaan roken en er zitten te lange bladeren tussen, knip ik die gewoon ff weg.

 

Van een vriend begreep ik tevens dat buitenwiet wel vaker zo geknipt wordt. Klopt dat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fijn dat je nog wat hebt kunnen oogsten maar buitenwiet wordt zo niet geknipt nee. Gewoon hetzelfde als binnenwiet.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...