Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik heb drie special queen's staan, die nu reeds bijna derde week voorbij zijn. Eentje ervan zag ik al van in het begin dat er wat aan scheelde. Hij groeide anders en vertakte minder. Nu is het overduidelijk, hij zal een genetische fout hebben. Bij deze vroeg ik me af wat ik hier het best kan aan doen voor nog steeds de plant optimaal te laten groeien en voor de oogst. Toppen of niet? , alle suggesties zijn welkom.

2 eerste foto's zijn dus van dezelfde plant met dat defectje :

foto 1

foto 2

 

Deze zijn de andere twee special queen's :

 

foto 3

foto 4

 

Feedback en tips welkom,

 

Thanks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet wel raar uit ja haha :P Maar ik zou nog even wachten met toppen of andere dingen te ondernemen. Kijk even wat ze doet als ze ouder is dan kan je altijd nog proberen te toppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een mongooltje. De top kan er sowieso uit. Of er voor de rest nog wat afkomt geen idee. Bij mij de laatste keer niet. Daarom knip ik ze af.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laatste internode wegknippen zodat je bij de onderliggende internode 2 uitlopers krijgt. Als je dit niet doet zal deze plant geen toppen gaan aanmaken, is inderdaad iets van een vergroeiing waarbij de plant geen nieuw blad aanmaakt vanuit de kern.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laatste internode wegknippen zodat je bij de onderliggende internode 2 uitlopers krijgt. Als je dit niet doet zal deze plant geen toppen gaan aanmaken, is inderdaad iets van een vergroeiing waarbij de plant geen nieuw blad aanmaakt vanuit de kern.

Zo is goed dan ?

foto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is de siamese tweeling 1 weekje nadat ik de top heb afgeknipt, vind dat die vrij goed ontwikkelt is en ben benieuwd wat deze gaat doen.

 

foto 3

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondertussen anderhalve bijna twee maand verder, ziet deze siamese tweeling er zo uit:

 

image1

 

Hij is goed ontwikkelt vind ik, alhoewel ik hem enkele weken wat manipuleerde met de low stress technique en dus vooral zijn twee hoofdtakken had afgebogen, ieder aan de tegenovergestelde kant. Dit werkte goed totdat de touwen wat te strak hingen en met een felle wind is de stam helemaal beneden in twee gesplitst. Ik heb hem dan daar vastgebonden, hij herstelt ook wel maar de plant groeit zeer dicht op elkaar zoals je kan zien op de foto.

Anyway ik dacht hier nog even een update over te geven aangezien ik helemaal niet had verwacht dat die toch zo goed ging ontwikkelen, hopelijk ook zo in de bloei :)

 

cheers,

 

fully-b

Share this post


Link to post
Share on other sites

vet zo 1 heb ik hier nu ook in de vensterbannk staan.. ben benieuw of die ook zo ver komt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaaa dat ziet er mooi uit! Een interessante ontwikkeling en meteen netjes opgelost, zo zien we dat graag. :tu

Laat ons over iets van een maandje nog maar weten wat ze doet in de bloei, ben benieuwd en succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...