Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
peyote93

Roestend Vergelend Blad White W

Recommended Posts

Hi , ik zit in mijn 6e week bloei en mijn white widow AF vertoont rare blaadjes ...

 

Dit is het ergste blad van de plant , de rest valt mee.

 

gallery_43983_18014_2885097.jpg

 

 

door opzoekwerk dacht ik aan magnesium tekort ?

Is het nog de moeite om dit nu nog bij te geven ?

 

Ik lees graag jullie reacties en tips !

 

Mvg peyote

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan een tekort zijn of een blokkade, een paar foto's van de rest van de plant er bij geeft vaak meer inzicht.

Wordt het ook erger?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enkele blaadjes onderaan de toppen , sommige zijn al fel vergeeld , andere minder en de roest zie ik ook niet op elk gelig blad ..

 

Straks als de lamp uit is zal ik wat fotos nemen

 

Volgens de breeder moeten ze nog 2-3 weken dus wil wel dat ze dat nog gaan halen.

 

Mvg Peyote

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks , kben vandaag begonnen met spoelen dus ze zullen het nof wel even trekken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier de fotos , ze hebben vandaag 1l water met lichte dosis enzymen canna .

 

Het hele veldje ,

Voorin dutch power FEM

links achter critical monkey AF

rechts achter white widow fast AFgallery_43983_18014_3497948.jpg

 

WW

gallery_43983_18014_1709590.jpg

 

Crit monk

gallery_43983_18014_3421351.jpg

 

Dutch P

gallery_43983_18014_735752.jpg

 

Deze haar topjes krijgen kleine bloemetjes erop ... is dit de zogenaamde "2de bloei" ?

gallery_43983_18014_816994.jpg

 

Mvg Peyote

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks , kben vandaag begonnen met spoelen dus ze zullen het nof wel even trekken ;)

 

Ik neem aan dat je daarmee bedoeld dat je enkel water geeft zonder voeding?

 

Wat heb je aan voeding gegeven?

Als ik zo je planten bekijk, dan zat je wel erg hoog met je voedingsgift aangezien ze er aardig donker uit zien en her en der verbrande puntjes van de bladeren hebben.

Als het dan ook een complete voedingslijn was, dan is een tekort eigenlijk uitgesloten, enkel het gele zou nog een Kalium tekort kunnen zijn, maar dat hangt er van af wat je aan voeding gegeven hebt.

 

Dan zou het een blokkade kunnen zijn, dat kan meerdere oorzaken hebben.

Een veel voorkomende is dat de planten te nat gestaan hebben of nog steeds staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks , kben vandaag begonnen met spoelen dus ze zullen het nof wel even trekken ;)

 

Ik neem aan dat je daarmee bedoeld dat je enkel water geeft zonder voeding?

 

Wat heb je aan voeding gegeven?

Als ik zo je planten bekijk, dan zat je wel erg hoog met je voedingsgift aangezien ze er aardig donker uit zien en her en der verbrande puntjes van de bladeren hebben.

Als het dan ook een complete voedingslijn was, dan is een tekort eigenlijk uitgesloten, enkel het gele zou nog een Kalium tekort kunnen zijn, maar dat hangt er van af wat je aan voeding gegeven hebt.

 

Dan zou het een blokkade kunnen zijn, dat kan meerdere oorzaken hebben.

Een veel voorkomende is dat de planten te nat gestaan hebben of nog steeds staan.

 

Thanks voor je ervaring bosrand , ik heb indd wel veel voeding gegeven (beginnersfout) volgende ronde enkel voeding geven als het nodig is of om de waterbeurt ?

 

En ja ik geef enkel water afgezuurd op 6.0 met lichte dosis canna enzymen.

 

Overigens heb ik de hele canna terra lijn gebruikt Volgens het schema van canna , enkel heb ik bijna elke waterbeurt voeding meegegeven ... :/

 

Weet jij misschien ook wat de dutch power op haar topjes heeft ? Die uitlopers groeien redelijk en krijgen nog veel witte pistels.

 

Ik laat ze nu eerst even wat droger trekken en dan gewoon water geven tot oogst ? Nog 2weken dacht ik .

 

 

Mvg Peyote

Share this post


Link to post
Share on other sites

Graag gedaan.

 

De Dutch Power, dat lijkt zo op het eerste gezicht 2e bloei, het zou ook kunnen komen doordat ze het te warm heeft en daardoor torentjes aan gaat maken, maar dat is aan de bladeren in ieder geval niet te zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...