Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Rob200666

Semigesloten 23X Dimlux Opticlimate 15000 + Co2

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik weet me met het volgende geen raad meer.

Na de 3de week wordt alles langzaam geel na toevoeging CO2. Daarvoor lijkt alles normaal te verlopen.

Na veel lezen en piekeren denk ik aan een etheen- of een formaldehyde vergiftiging.

Etheen omdat ik dik rubberfolie onderop heb liggen en formaldehyde omdat een deel van de wand van MDF (4jaar oud) is.

Ook heb ik een vloer van triplexplaten en weet niet of daar ook slechte gassen in zitten.

 

Nu is er tijdens het piekeren nog iets bijgekomen waar ik mee zit en dat is het co2 gehalte snachts in de ruimte, die lijkt mij aan de hoge kant? Hoe doen andere mensen dat tijdens de nachtfase met een semi gesloten ruimte? Ik heb wel gelezen dat sommige collega`s helemaal niet afzuigen alleen een beetje voor de onderdruk? De bloei zet ook niet door, kan dit een zuurstof gebrek zijn??

 

 

HELP HELP de volgende ronde moet goed gaan :rolleyes2:

 

 

2375

2376

Edited by Rob200666

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je foto's staan op privé en zijn niet zichtbaar.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

jah MDF is natuurlijk niet goed in een kweekruimte.... tenzij het evt groene mdf is maar zelf nog!

dus weghalen die handel man, en osb3 tegen hangen, rubber ken ik niets van...

triplex zal ook geen drama vormen denk ik maar je kan niet veel beter gebruiken dan OSB bij deze toepassingen,

hoe is de LV en temperatuur en je kamer?

halfopen roept wel wat m'n aandacht..

 

idd geen toelating om foto's te zien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temp in de ruimte is 22 nacht tegen 29 s'nachts. Met CO2 toegevoegd laat ik de temp oplopen tot 31 gr. Nu dus niet meer.

Het probleem is dat wanneer de CO2 aangaat in de 3de week bloei de bladeren geel worden. Ik neig nu steeds meer naar een tekort aan zuurstof (of slechte verdeling) dat tijdens de verbranding nog verder afneemt. Die mdf platen zullen wel een keer uitgedampt zijn toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

in principe maakt een plant meer zuurstof aan dan hij in de nacht kan verbruiken, daar bij is semi gesloten toch altijd maar een klein afzuigertje voor onderdruk? wat bedoel je anders met semi gesloten?

 

hoeveel Co2 voeg je toe? en alleen in de dag periode neem ik aan? is je Co2 controller wel in orde?

 

misschien even wat duidelijkere foto's van je probleem, hier zie ik alleen de ruimte niet je plantjes en dan als t kan met licht uit dan kan iedereen een beter oordeel geven..

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee MDF is echt echt ongezond man in uw situatie, maar doet mij er geen zak toe natuurlijk

 

GL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...