Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jonkoloog

Fruit Spirit: 3 Weken Bovengronds, Nog Geen Blad

Recommended Posts

Hé,

 

Dit jaar ben ik voor het eerst begonnen met 1 plantje. Nadat hij ontkiemd en bovengronds was, is hij eigenlijk alleen maar in lengte gegroeid. Ik merk dat de eerste kartelblaadjes er nu, na 3 weken, nog niet aankomen. Ze heeft nu alleen de lobblaadjes. Ze staat nu binnen en mag naar buiten wanneer het buiten warm genoeg is en ze groot genoeg is. Dan poot ik haar in de volle grond.

 

Binnenshuis geef ik haar zoveel mogelijk zonlicht en warmte door haar telkens op een andere vensterbank te zetten. Ik gebruik geen lampen.

 

Is het normaal dat het meer dan 3 weken duurt voor de eerste echte blaadjes komen?

 

Hier zijn wat fotootjes ter illustratie:

 

SDC15440_zpsxp57bmgb.jpg

 

SDC15439_zpse4p02sbt.jpg

 

SDC15438_zps7ammihaz.jpg

 

SDC15437_zpslxexlxag.jpg

 

Groet, Jonkoloog

Edited by Jonkoloog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt, Paashaas. En inderdaad helaas.

Wat betekent dit concreet? Kan het nog iets worden of moet ik haar wegpleuren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is geen 'nieuwe groeischeut'.

Daarom kan ze niet verder.. Wordt niets meer..

Zonde

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb me altijd al zitten afvragen of dat zou kunnen komen door een heel lage LV ofzo tijdens zaailingtijd

nog nooit meegemaakt....

 

en misschien ook gewoon veels te weinig licht

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt, beste mensen.

Morgen nieuw zaad halen. Duim voor me alsjeblieft!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haal meteen een paar zaadjes, dan heb je meer kans van slagen.

 

De plant steeds verplaatsen naar een zonnige vensterbank, dat klinkt alsof je de plant dagelijks twee of drie keer verplaatst. Zoiets doen planten niet, die staan op dezelfde plek en groeien naar het licht. Als je ze in de vensterbank wilt opkweken dan kan dat prima, maar zoek dan het venster uit met de meeste zonuren en plaats daar je plantjes.

 

Je kan je plantjes beter ook in het begin in een veel kleinere pot zetten, zodat ze goed wortel schieten. Dit maakt het daarna ook veel makkelijker om je plant zonder wortelbreuken naar de volle grond over te zetten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is me nie opgevallen maar idd. Overpotten vanuit dezenpot wordt geheid een drama!! Koop er idd meteen een aantal kleinere potjes bij welke je met 1 hand van de plant kan trekken:)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

jep...

paar zaadjes, paar kleine potjes voor makkelijke overpotting naar uiteindelijke pot wanneer geworteld

en dan zijn gangetje laten gaan...

geen fles meer over zetten aub??

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op advies van de growshop 3 autoflowers Blueberry gehaald. 2 ervan zijn in de groene bak gegaan, 1 gooi ik morgen gewoon al de tuin (volle grond) in (kijken wat er gebeurt). Ik laat ze gewoon in de grond ontkiemen.

 

Ik heb niet eerder jullie reacties gelezen over kleinere potjes. Als de plantjes straks een beetje op lengte zijn, gaan ze ook de volle grond in. Het mongooltje heb ik overigens in een andere pot gedaan en kijk gewoon wat ermee gebeurt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haal je morgen toch nog gauw 2 kleine potjes? Zaadjes even voorzichtig opgraven moet nu nog kunnen, ze zitten er pas net ik toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

En als je dat niet wilt en ze toch in de groene bak wil laten, dan is het misschien een ideetje om er een schotje tussen te zetten zodat de wortels niet verstrengeld kunnen raken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aight, Shemi. Je idee lijkt me het beste. Zat er al aan te denken.

Ze zitten er inderdaad net in, Ozzoes, maar wil ze mooi laten zitten. Moet inderdaad wel zorgen dat de wortels niet verstrengelen.

 

Ik houd jullie op de hoogte!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

plantjes kunnen prima verplaats worden shemi, sterker nog, je moet je binnen juist draaien omdat ze maar een kant licht krijgen en krom groeien

 

 

maar zaailingen achter het glas in volle zon is een recept voor een ramp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...