Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ozzoes

Kaskweek 2015, Weer Een Bladprobleem

Recommended Posts

Goede dag heren

 

Nu ben ik al een aantal weekjes onderweg met de buitenkweek van dit jaar maar moeder natuur zit onderhand met het haar arm tot aan d'r elleboog in mijn reet. Ik krijg namelijk steenvast bezoek van luizen en varenrouwmug..

 

Die eerste 2 kan ik nog wel redelijk onder controle houden en maak ik mij niet zo heel druk om, maar gisteren trof ik ineens een heel ander probleem aan, en vraag me af wat jullie hier van denken!

 

 

 

20150525_164226.jpg

 

20150525_164218.jpg

 

 

 

20150525_164152.jpg

 

20150524_203608.jpg

 

20150524_203551.jpg

 

Verder heb ik ook in de volle grond een probleem, miniscule gaatjes in de bladeren. Ik kan geen andere beestjes vinden op de plantjes, en zover ik weet doen luizen dit toch echt niet. Ook aan slakensporen ontbreekt het..

 

 

20150524_203420.jpg

 

20150524_203408.jpg

 

20150524_203443.jpg

 

20150525_142705.jpg

 

 

20150525_142732.jpg

 

20150525_142724.jpg

 

 

Wat ik op dit moment aan beestjes bestrijding doe:

- Er ligt al reeds een bol knoflook te ontkiemen, had er al veel eerder 2 gezaaid maar beetje verwaarloosd.. Deze zal ik zaaien en bij iedere plant plaatsen, insecten houden niet van de geur.

- Afrikaantjes bij elke plant, of groep potten komen deze te staan. Deze plantjes trekken dus juist de beestjes aan welke we WEL willen.

- In potjes ga ik wat Oost Indishe Kers houden, mogt ik last krijgen van luizen zal ik deze bij de betreffende plant(en) plaatsen.

- Mieren preventef bestrijden met van die lokdoosjes, deze steunen namelijk de bladluizen.

- Maandags wil ik gaan spuiten met knoflookextract zodra ik ergens last van krijg ga ik dit tevens op donderdag doen.

- Zaterdags wil ik gaan spuiten met Neem Tonic, om de week. Bij aanwezigheid van een plaag word dit wekelijks.

- Ik wil een veldje aan leggen met dat zaad van planten die liefeheersbeestjes aan trekt. Of ik er een hokje bij aan ga schaffen overdenk ik nog even.. Nu meteen bestellen heeft toch geen zin meer.

 

Iemand een idee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even goed rondkijken naar ongedierte rondom de planten. Zou best een rups kunnen zijn die van je blaadjes snoept.

Edited by TheGreenMachine

Share this post


Link to post
Share on other sites

zover ik met ruspen bekend zijn nemen die niet zulke mini hapjes uit het blad.. tevens heb ik ze ook niet kunnen vinden en geloof mij, ben nog net niet met een loep door heel de kas gegaan.

 

Het enige ongewenste ongedierte wat ik tot nu toe gevonden heb zijn Bladluizen (groene) en Varenrouwmug, en ik ben persoonlijk ook niet zo'n fan van spinnen maar die kunnen enkel goed doen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn idd beestjes welke i don't know maar die zitten altijd in de kroon heb er elk jaar last van.

Zolang je planten nog niet in bloei staan kan je met een plante spuit en een druppel of 2 groene dreft op een liter water,'s avonds als de zon onder is je planten bespuiten en dan zou het over moeten zijn,heer ozzoes.

 

Op de bovenste foto's lijkt wel een verdampings probleem of je aarde is te compact onderin de pot en daardoor te nat en dus te weinig zuurstof bij je wortels.

Anders zou ik het niet weten.

Edited by achterlijkeharry
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tip voor de volgende ronde. Mix je zand met bio1020. Dan krijg je geen last van varenrouw muggen. Kijk je zand even goed na op larven. Je zou witte larven moeten zien.ik heb ze in mn tent gehad deze ronde en daardoor kun je grote problemen krijgen. Zeker in de combinatie met luizen.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

mugjes moeten niet zon probleem zijn, vooral buiten niet, en helemaal niet als je plantje al voorbij zn kiemfase is

 

bladluizen heb ik wel last van dit jaar in de tuin, ik kan ze er af wassen maar de normale bestrijdingsmiddelen werken niet met zo veel beestjes :(

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@iedereen, thanks voor het meedenken!

 

@harry,

 

hmm er word in basis al gespoten met een zeepoplossing enkel is deze dan vaak angevuld met wat Neem, knoflook of zelfs tabaks water..

Dat verdampings probleem maak ik mij weinig zorgen om eigenlijk, het is nou eenmaal behoorlijk warm in de kas denk ik dan maar..

Gisteren wel de wortels aan de onderkant van de pot gecheckt en deze waren mooi vitaal wit om te zien..

onderste laag is trouwens van hydro korrels..

 

@TGM

 

Thanks maat, zal er is naar kijken voor het volgende seizoen:D

 

@Huffnpuff

 

Om de mugjes maak ik mij nog het minst druk inderdaad, al zie ik ze natuurlijk liever niet..

________________________

 

 

Voor de rest nog mensen die de behoefte hebben hier een lichtje op te schijnen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ben ik al een aantal weekjes onderweg met de buitenkweek van dit jaar maar moeder natuur zit onderhand met het haar arm tot aan d'r elleboog in mijn reet.

 

AuWW :blink:

 

20150525_164226.jpg

 

20150525_164218.jpg

 

 

 

20150525_164152.jpg

 

20150524_203608.jpg

 

20150524_203551.jpg

 

 

 

calcium%20defiency.JPG

Ik zeg Calcium tekort. (bron:http://www.royalquee...ij-cannabis-n88 )

Die gaatjes in die bladeren zijn van hongerige beestjes. Kan niet missen lijkt me.

Edited by HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Die gaatjes heb ik buiten ook ,die stopt vanzelf met vreten ,het zijn dan ook wantsen ,hele kleine klote beestjes ,ik spuit altijd met neem olie ,dat stinkt en ze hebben het er niet op ook goed voor andere insecten ,en wat lavameel over je planten stuiven is ook goed ,het is voor de insecten net glas waar ze over moeten lopen ,het enigste nadeel is dat het eraf regend

Share this post


Link to post
Share on other sites

die gaten kunnen door verschillende insecten gemaakt zijn

blad in hand lijkt op mineervlieg

 

planten gaan van de week toch sneller groeien dan dat ze opgevreten kunnen worden

 

tof dat je tracht gebruik te maken van natuurlijke bestrijders

hier vind je er nog enkele

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Highlife

 

Heey Hl, Ca tekort kan gewoon niet. Te hard water daarvoor + nog eens lavazand door mijn medium wat dat ook bevat. Lijkt er idd wel op maar mijn blad is meer doorzichtig al..

 

@wiet

 

Idd die gaatjes lijken vanzelf te zijn gestopt, wel vervelend natuurlijk..

 

Ik heb idd Neem TONIC, dat is net iets makkelijker als olie hehe.

 

Stuiven met Lavazand zal ik dan toch ook maar toevoegen aan het arsenaal, lopen over glas is idd niet zo fijn.

 

@Maas

blad in hand is gellukig niet verder verspreid, maar thanks!

Sneller groeien dan ze opgevroten worden doen ze zo ie zo wel, maar ik wil eigenlijk niet dat er uberhaupt iets mijn autoflowers belemerd zoals je vast snapt.. bomen richting de 2m willen we!

 

@OudeRocker

 

Ik geef geen voeding, dat zit in de grond. Maar ik denk inderdaad of aan een reeds overleden beestje (probleeem verspreidt zich niet) of idd iets gespoten wat verdampt is en toch schade heeft gegeven (Watedruppel=vergrootglas=BS)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...