Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hey allemaal heb een auto white gezaaid na ontkieming met de papiere doekjes allemaal geen probleem maar nu staat hij al 10 dage en ziet er niet echt goed uit.ik geef het niet teveel water het heeft licht weet echt niet wat het is het bovenste blaadje ziet wit (weet ni dat het normaal is ) maar het feit dat het zaadpelletje er nog aan hangt :s

 

20150525 133559

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meer water geven ook staat er erg droog bij

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als die al 10 dagen zo er bij staat, voorzichtig het zaadhulsje er af halen.

Eerst een paar keer goed nat maken, dan laat het makkelijker los.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er niet echt lekker uit zo. De grond ziet er kurkdroog uit. Nu hoeft een zaailing niet heel nat te staan maar dit lijkt me veel te droog.

 

Met wat voor licht ontkiem jij ze? Want ze hadden nu al wel wat verder boven de grond moeten staan. Zou er toch een tl bovenhangen om te ontkiemen en voorgroeien (3 week)

 

Ben bang dat deze het niet meer gaan redden.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey ja geef het redelijk wel wat water maar is lichte grond droogt beetje sneller uit en gewoon zet ik ze nu aan de vensterbank?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang het daar maar niet te warm is kan dat prima.. Maar TL licht is beter, krijg je ook mooiere planten van die niet gaan strekken.

 

Heb je dat hulsje al losgehaald?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey thegreenmachine juist gedaan vele beter hier zal wat poste

20150526 120002

20150526 115947

20150526 114752

20150526 114725

Share this post


Link to post
Share on other sites

aleen vanboven ziet het blaadje beetje wit ik denk wel dat het zal wegtrekken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb mijn lamp boven het plantje 10 cm gehangen rond de 22 graden daar ongv tips zijn altijd welkom :)

20150526 125820

20150526 130004

heb het juist terug achter de raam gezet krijgt een rustig briesje want met die lamp weet ik het niet echt goed haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat blaadje is lichter/wit omdat het zaadhoesje er te lang overheen heeft gezeten. Komt vanzelf goed. Verwacht alleen geen serieuze opbrengst achter een raam. Maar als het gewoon voor de lol is gaat het prima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey aquar ja had al wel verwacht dat ik niet op veel moet rekenen maar later kan ik het wel wat beter maken dit is mijn 2dekeer vorige keer niet gelukt te droog ofzo.maar heb zo'n voeding boom boom spray zou ik die er al op mogen doen of best van niet>? en ook all indica voeding.Dan zouwden ze al wat groter moeten worden of sneller groeien? :) En voor een seedling zoals deze rond de hoeveel water zit je dan per dag ofzo ik spray gewoon tot dat het vochtig is :) (rond 50 ml gokje)? en heb nog 4

+Speed Autoflowering (Sweet Seeds) gefeminiseerd

 

deze ga ik 1 vd weke planten

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste paar weken hebben zaailingen niet of nauwelijks extra voeding nodig. Gewoon water geven volstaat. De hoeveelheid is moeilijk hier vandaan te bepalen. Het makkelijkst weeg je hoe zwaar je pot is door hem ff aan één kant op te tillen. Je leert vanzelf wat te licht en dus te droog is. Wat voor grond gebruik je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik gebruik compo sana die 50% lichtere grond (goed voor overbewateren denkik) nadeel droogt rap op (of is niet geschikt)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste paar weken hebben zaailingen niet of nauwelijks extra voeding nodig. Gewoon water geven volstaat. De hoeveelheid is moeilijk hier vandaan te bepalen. Het makkelijkst weeg je hoe zwaar je pot is door hem ff aan één kant op te tillen. Je leert vanzelf wat te licht en dus te droog is. Wat voor grond gebruik je?

https://www.compo.be/be/BENL/products/COMPO-SANA-Universele-Potgrond-50-Lichter.html maar er staat bij zie ik juist voor verpotten enz dus deze grond is niet geschikt of wel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet geschikt is een groot woord, maar persoonlijk zou ik liever speciale grond voor ons soort plantjes gebruiken. Geeft een stuk minder problemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet geschikt is een groot woord, maar persoonlijk zou ik liever speciale grond voor ons soort plantjes gebruiken. Geeft een stuk minder problemen.

kan ik hier veel problemen mee krijgen met deze grond? En welke raad u dan aan want deze is echt heel snel droog . En is ook voor overpotten staat er

 

Want nu hij groeit wel maar heeeel traag, maar groeit wel beetje per beetje .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je plantje is nauwelijks gegroeid omdat er een zaadhoesje overheen zat, maar dat is nu opgelost dus ik verwacht dat ie nu wel sneller gaat groeien. Sowieso gaat het in het begin langzaam.

 

Als je er aan kan komen zou ik een grow-mix van een goed merk kopen, maar eerlijk gezegd heb ik vroeger ook wel gekweekt met een mengsel van 50% potgrond, 50% tuinaarde (gamma) en een schep kalk. Dat ging ook vaak prima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je plantje is nauwelijks gegroeid omdat er een zaadhoesje overheen zat, maar dat is nu opgelost dus ik verwacht dat ie nu wel sneller gaat groeien. Sowieso gaat het in het begin langzaam.

 

Als je er aan kan komen zou ik een grow-mix van een goed merk kopen, maar eerlijk gezegd heb ik vroeger ook wel gekweekt met een mengsel van 50% potgrond, 50% tuinaarde (gamma) en een schep kalk. Dat ging ook vaak prima.

Ja maar is deze nog goed om een plant in te kweken anders zoek ik andere potgrond want een grow mix komt van een headshop zeker.Dat kan ik hier niet echt vinden,heb ook nog all indica voeding maar kan ik die gebruiken over 3 weken? of is dat te vroeg.met die voeding ben ik niet echt uit :s heb het wel maar weet niet goed wat ie doet.

IMG 20140724 230348

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,

hoe vaak wil je nog over de voeding vragen? kijk maar eens in je andere topic. en dan lees maar beetje van de sticky topics hier op het forum dan kom je er vanzelf uit.

gl&hf

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,

hoe vaak wil je nog over de voeding vragen? kijk maar eens in je andere topic. en dan lees maar beetje van de sticky topics hier op het forum dan kom je er vanzelf uit.

gl&hf

ja...heb er vanalles over gevonden maar weet niet of ik al mag geven of niet.bij een link dat ik heb gevonden staat er vanaf seedling en groei periode dat het mag?http://www.powderfeeding.ch/store/how-to-use-it.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Razor, ik zou me gewoon niet te druk maken. Voorlopig, in elk geval de eerste weken, geen voeding geven. Alleen water is genoeg. Vooral niet te veel water geven. Voel gewoon met je vinger in de pot of de aarde nog vochtig is.

 

En post regelmatig een foto hoe je plantje er bij staat. Er is altijd wel iemand die je kan helpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Razor, ik zou me gewoon niet te druk maken. Voorlopig, in elk geval de eerste weken, geen voeding geven. Alleen water is genoeg. Vooral niet te veel water geven. Voel gewoon met je vinger in de pot of de aarde nog vochtig is.

 

En post regelmatig een foto hoe je plantje er bij staat. Er is altijd wel iemand die je kan helpen.

hey aquar ja ik zie zoveel mogelijkheden :s zal straks een foto laten zien heb er 2 (lampjes) boven gezet. een windblazer en de tempratuur is rond de 26-27graden.Omdat vandaag echt een triestige dag was :)

zie ik dan op sommige sites al voeding geven als het een seedling is maar dan op (de meeste sites en mensen) zegge beter niet, ik moet het eens op een rijte zetten. kan niet helder denken op het moment haha en dankje =)

Share this post


Link to post
Share on other sites

11263755 917046055019829 407781859 N


11355441 917045868353181 1543880587 N


11350245 917045831686518 975531767 N


11328890 917045841686517 1168726881 N


11280473 917045811686520 918120696 N


De lamp hangt er nu 4 cm boven tempratuur van 25graden.
misschien iets meer water of hem naar water laten zoeken?
En het wit blaadje is bijna helemaal weggetrokken tot het puntje
Het steeltje is wel niet lichtgroen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat die grond er redeluk droog uitziet, misschien moet je hem gelijk mij, 1 keer op vrijdag, 1/4de vn een klein flesje water geven ?

ik doe er bacterial bij, omdat dat meer bladeren en groei oplevert, én méér internodes ... .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat die grond er redeluk droog uitziet, misschien moet je hem gelijk mij, 1 keer op vrijdag, 1/4de vn een klein flesje water geven ?

ik doe er bacterial bij, omdat dat meer bladeren en groei oplevert, én méér internodes ... .

hey don roberto je moet eens weten hoeveel water ik geef :/ elke dag wel 2keer goed besproeien want deze grond dat ik heb droogt vrij snel uit vanboven maar vanonder is het nog wel redlijk vochtig En welke bacterial bedoel je ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...