Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kandelaar

Start Buitenkweek (2X Autoflowers 1X Feminized )

Recommended Posts

Hallo iedereen,

 

Ik ben al een paar jaar cannabis fan. Nu ik de vrucht goed ken, zou ik graag ook de plant beter leren kennen.

Na een mislukte buitenkweek poging in een bosje achter mijn huis wil ik het dit jaar beter aanpakken.

Mijn plannen zijn 3x planten groot te brengen die ik buiten in men tuin zet. De planten zullen in potten van 20l geplant worden. Ik heb bewust gekozen om men planten in potten te zetten zodat ik ze optimaal zonlicht kan bezorgen. Bij storm weer (hagel, té sterke regen, té sterke wind) kan ik ze onder een afdak zetten.

 

Ik heb mij voorzien van 2x Royal Dwarf en 1x white widow. Achteraf gezien was de white widow niet zo een goede keuze om buiten te zetten, op internet staat er meestel beschreven dat ze een constant tropisch klimaat moeten aanhouden. Dat is hier in België jammer genoeg niet het geval.

 

Ik hou een klein logboekje bij zodat ik alles kan nakijken en de weken tellen.

 

5 mei ben ik gestart:

 

Ik heb de zaden tussen watten gelegd. Ze zitten volledig in de donker, in een heel vochtige toestand. Ze staan op een verwarmingselement die de temperatuur +21° houd.

 

7 mei:

 

Zaadjes breken allemaal open. Er komt een klein wit puntje tevoorschijn.

 

10 mei:

 

De zaadjes hebben nu een scheutje van enkele millimeters. Nog 1 dagje wachten voor ik ze ga planten.

 

11mei:

 

Ik heb de zaden geplant in universele stekgrond. Ik heb ze voldoende water gegeven en geplaatst boven een verwarmingselement. De kleine potjes staan in doos verpakt in plastic, de luchtvochtigheid zal de zaden goed doen.

 

14 mei:

 

De royal dwarfs komen lichtjes boven, wel met hulp. Ik had de zaden te diep in de potgrond gestoken.

Het white widow zaadje laat wel op zich wachten.

 

15 mei:

 

De royal dwarfs zijn mooi uitgekomen, ze kunnen nu aan hun groeiproces beginnen. De white widow staat heel klein boven. Ik betwijfel het of die het wel gaat halen. Nu gaan ze vooral zonlicht krijgen.

 

20150128_1203570_zpsszgcroza.jpg

 

 

24 mei:

 

Men plantjes stellen het redelijk goed denk ik. De auto flowers nemen op het eerste zicht een serieuze voorsprong tegenover mijn normale feminized plant. Ik zorg dat ze bij mooi weer optimaal zonlicht krijgen. Bij regenweer gaan ze achter het raam staan.

 

20150205_0933490_zpsrzq3uocq.jpg

 

Zoals je ziet groeit de white widow héél traag tegenover de royal dwarfs auto's, is dit normaal? Hij gaat het wel zeker overleven. Het groeit wel, maar traag.

 

20150205_0933390_zpsadraj65l.jpg

 

Kan mij iemand zeggen van welke hoogte ze in een grotere pot mogen geplaatst worden? Zoals ik al vermeld heb gaan ze in 20L potten in universele stekgrond. Kan mij ook iemand zeggen of ik op schema zit? De auto flowers zouden na 8-9 weken klaar zijn. De WW na 10 weken. Dit lijkt me allemaal wel snel.

 

Dit topic gaat tot aan de oogst update's krijgen. Ik ben altijd heel blij met vragen, tips, commentaar. Hou er rekening mee dat het mijn eerste 'serieuze' kweek is.

 

Tot snel!

Edited by kandelaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo snel mogelijk over potten is wat ik hier overal lees.

die van jou mogen nu sowieso over in hun uiteindelijke pot!

meeste mensen hier zeggen dat het beste is om ze direct in hun uiteindelijke pot te zetten. omdat het autoflowers zijn en elk stootje dat ze krijgen effect heeft door de korte levenduur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo snel mogelijk over potten is wat ik hier overal lees.

die van jou mogen nu sowieso over in hun uiteindelijke pot!

meeste mensen hier zeggen dat het beste is om ze direct in hun uiteindelijke pot te zetten. omdat het autoflowers zijn en elk stootje dat ze krijgen effect heeft door de korte levenduur.

Alright, ik ga ze vandaag nog in hun pot zetten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou normale potgrond nemen in plaats van stekgrond.

Het is precies dezelfde grond alleen in potgrond zit meer voeding.

Misschien is cocos ook een idee om het luchtiger te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er best goed uit, maar ze strekken behoorlijk. Inderdaad snel overpotten in wat rijkere grond, en maak van de gelegenheid gebruik om je dwarfs in te graven tot aan de lobblaadjes. Dan kunnen ze weer even verder.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit, maar ze strekken behoorlijk. Inderdaad snel overpotten in wat rijkere grond, en maak van de gelegenheid gebruik om je dwarfs in te graven tot aan de lobblaadjes. Dan kunnen ze weer even verder.

 

De meeste autoflowers doen er in het echte leven eerder drie maanden over. De verkopers pakken uiteraard graag uit met een extreem snelle plant.

 

Misschien moet je ook eens denken over voeding als je geen speciale aarde gebruikt.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit, maar ze strekken behoorlijk. Inderdaad snel overpotten in wat rijkere grond, en maak van de gelegenheid gebruik om je dwarfs in te graven tot aan de lobblaadjes. Dan kunnen ze weer even verder.

 

De meeste autoflowers doen er in het echte leven eerder drie maanden over. De verkopers pakken uiteraard graag uit met een extreem snelle plant.

 

Misschien moet je ook eens denken over voeding als je geen speciale aarde gebruikt.

 

Succes!

3 maand om er oogst van te hebben vind ik al meer redelijk. Welke voeding raadt je me aan? Je mag gerust links doorsturen van online-shops.

 

Bedankt om men verslagje al eens door te nemen. Grtjz

Edited by kandelaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goh, ik hoor veel goeie dingen over het merk canna, maar ik neem aan dat het verschil tussen de verschillende merken verwaarloosbaar is voor liefhebbers als jij en ik. Zij die voeding gebruiken, hebben meestal aparte groei- en bloeivoeding, en vaak nog wat pk-booster voor extra stevige toppen.

 

Het is eerder zaak om een growshop te vinden die nog in business is. Ik heb dit jaar besteld bij een Belgische online winkel, dat blijft een optie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

klima-supplies.be/ is een growshop in België en je kan er ook ophalen mocht je niet graag paketten laten komen.

Dwarfs groeien echt heel snel bij een maat van me in 10l potten zonder voeding al 1week in bloei en nog steeds geen voeding nodig gehad.

De 20l grond (echter potgrond zoals reeds vermeld) is echt wel genoeg voor de groei (ze bloeien echt wel na 3weken) en dus zelf zou ik enkel bloeivoeding aankopen.

 

Passiongrower

Edited by passiongrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

klima-supplies.be/ is een growshop in België en je kan er ook ophalen mocht je niet graag paketten laten komen.

Dwarfs groeien echt heel snel bij een maat van me in 10l potten zonder voeding al 1week in bloei en nog steeds geen voeding nodig gehad.

De 20l grond is echt wel genoeg voor de groei (ze bloeien echt wel na 3weken) en dus zelf zou ik enkel bloeivoeding aankopen.

 

Passiongrower

Bedankt voor de info! Ik ga snel wat orders plaatsen ivm met voeding via die shop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je gaat ze planten in 20 liter universele stekgrond?

 

Kun je geen zakje lightmix halen bij een growshop?

 

Verder heb je alleen een flesje bloeivoeding nodig voor je auto's vanaf de bloei, deze hebben niks aan groeivoeding.

 

Dus zoals zindrin zegt, direct overpotten in die 20liter potten tot aan de lobblaadjes voor stevigheid en op de uiteindelijke plek neerzetten en laten staan! Je grond ziet er btw overall te nat uit, probeer dit wat te minderen.

 

Zaadjes die moeilijke opkoming hebben zoals je ww hebben een tegenslag te verwerken en blijven veelal de eerste 2 weekjes wat achter op de rest. Geeft niet want je widow bloeit pas midden oktober af en tegen die tijd is het een zeer leuke plant. Ik raad je aan deze 2x te toppen aangezien je er nog redelijk vroeg bij bent.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aanvulling: Die WW zou ik overigens in een grotere bak neerzetten dan 20 liter. Hier pluk je uiteindelijk vollere vruchten van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

WW zou ik inderdaad nooit in 20l zetten, minstens 60. Deze heeft een lange bloeitijd en kan deze extra grond echt wel benutten.

Een paar tientjes voor goede grond en een grotere smartpot leveren je heel wat dikkere toppen.

 

Passiongrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ What he said.

 

3 tientjes plus verzendkosten en er hangt eind oktober 100+ gram droog aan.

 

Overigens zeg je dat je hebt gelezen dat je WW na 10 weken klaar is? Heb je dan een autoflower WW?

 

Zo ja, dan voldoet 20liter ook wel. Zo nee, dan is 10 weken alleen waar als je eind juli zou beginnen haha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je gaat ze planten in 20 liter universele stekgrond?

 

Kun je geen zakje lightmix halen bij een growshop?

 

Verder heb je alleen een flesje bloeivoeding nodig voor je auto's vanaf de bloei, deze hebben niks aan groeivoeding.

 

Dus zoals zindrin zegt, direct overpotten in die 20liter potten tot aan de lobblaadjes voor stevigheid en op de uiteindelijke plek neerzetten en laten staan! Je grond ziet er btw overall te nat uit, probeer dit wat te minderen.

 

Zaadjes die moeilijke opkoming hebben zoals je ww hebben een tegenslag te verwerken en blijven veelal de eerste 2 weekjes wat achter op de rest. Geeft niet want je widow bloeit pas midden oktober af en tegen die tijd is het een zeer leuke plant. Ik raad je aan deze 2x te toppen aangezien je er nog redelijk vroeg bij bent.

 

Succes!

Hey!

Bedankt voor je nuttige info. Ik ben blij dat ik over men WW geen zorgen hoef te maken. De laatste dagen heeft ze heel veel zonlicht gekregen en ik zie schot in de zaak komen. Ik heb deze namiddag men royal dwarfs al in 20l stekgrond geplant. Ik ben van plan om 2x ronden autoflowers te kweken deze zomer. Men volgende paar zal ik in de lightmix planten! Goed dat ik hier ook lees dat een 20L pot te klein is voor men WW die komt dan in 60l pot zoals hier aanbevolen. Zal ik dan best die WW rechtstreeks in Lightmix grond zetten? Ik heb hoge verwachtingen van men WW, tzijn niet de goedkoopste zaden. Wat denken jullie van deze bloeivoeding voor de royals? : http://klima-supplies.be/bac-bio-bloeivoeding-950183-bac

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ What he said.

 

3 tientjes plus verzendkosten en er hangt eind oktober 100+ gram droog aan.

 

Overigens zeg je dat je hebt gelezen dat je WW na 10 weken klaar is? Heb je dan een autoflower WW?

 

Zo ja, dan voldoet 20liter ook wel. Zo nee, dan is 10 weken alleen waar als je eind juli zou beginnen haha.

Hey man, ik had nog een vraagje. Moet ik de groei periode beginnen tellen van wanneer ik ze ontkiemt heb? Of moet ik de groeiperiode beginnen tellen van wanneer ik in hun vaste grond staan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

WW volgende week ergens overpotten in dus de 60liter, direct in de lightmix. Ook weer tot de lobjes.

 

Je hoeft niets te tellen. Je dwarfjes zullen rond half augustus klaar zijn. Als je rond 25 juli nieuwe ontkiemt loopt het mooi in elkaar over en zullen je nieuwe autoflowers even laat klaarzijn als je ww. Half oktober.

 

Autoflowers doen tussen de 10 en 14 weken. Maar heb er eerlijk nog nooit een gezien die exact 10 weken erover deed. Eerder richting de 14.

 

Succes!

 

Overigens bloeivoeding pas geven als de planten al een week in de bloei staan. dit bevorderd het nog iets doorgroeien en meer opbrengst.

 

Verder zou ik me inlezen over klieven. Dit is de laatste anderhalve week de stam splijten en een stokje of potlood ertussen steken. Bij autoflowers geeft mij dit altijd een extra thc boost aangezien de plant dan in de laatste week al der energie op gaat maken want ze gaat sterven. Klieven dus. Autoflowers nooit toppen btw.

 

Die voeding die je doorgaf is goeie goeie.

 

Niet teveel willen doen en altijd wat minder als op de fles staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

24mei:

 

Mijn autoflowers zijn gepot naar 20l tot aan hun lobblaadjes:

 

Je ziet ze echt snel groeien. Ik heb ook vernomen dat ik geen meststoffen hoef te geven enkel bloeivoeding.

 

20150205_1250420_zps01syysio.jpg

 

Dit is een foto van men autoflowers 6 dagen later. Ze groeien echt goed en ze zien er kern gezond uit!

 

20150212_1049390_zpsmlogwzbx.jpg

 

30mei:

 

Men WW zaadje heeft een slechte start gehad. Maar nu ziet het er kerngezond uit. Ik was eerst van plan om het in een 20l pot te planten. Enkele leden van dit forum vertelde mij dat het beter is mijn WW plantje in een groter aardoppervlak te laten groeien. Ik ben dus in het tuincentrum een 60l pot gaan kopen en heb nu men WW hier in gezet. De grond is beroepsgrond, met hoogwaardige voeding. Ik woon in België en heb niet de luxe om even snel tot bij een deftige growshop te rijden. Ik doe het dus een beetje op mijn eigen manier.

 

Foto van men WW in zen 60l:

 

20150212_1049510_zpsrvvbsrhl.jpg

 

Vandaag 31mei...

 

stellen men plantjes het goed. Deze week viel het weer in belgië een beetje tegen. Weinig zon, zeer bewolkt en af en toe een stevige bui.

 

Ik heb ook universele meststof gekocht in een plaatselijke tuinwinkel. Ze vertelde mij dat het goed is voor allles!

 

Op de achterkant staat de dosering vermeld. Ik weet totaal niet welke dosis ik moet toepassen van deze meststof op mijn wietplantjes, kan mij iemand dit vertellen?

 

Enkele foto's van het product:

 

20150212_1048110_zpsbodd00dn.jpg

 

20150212_1048240_zpsa8asqjjj.jpg

 

Zoals jullie zien, beschrijven ze de doseringen in verschillende groepen, wat logisch is:

 

- Kamerplanten & bloembakken

- Surfinias

- Vaste planten - Klimplanten bodembedekkers - sierheesters - dennen -rozen

- Bladgroenten - kruiden - aardbeien - fruit - bessen

- Cactussen

- Gazon - siergrassen - bamboe

- Hydrocultuur

- Bladvoeding.

 

Kan iemand mij dus vertellen of het product betrouwbaar is & hoeveel ik van dit moet voeden?

Voor de bloei ga ik toch even een ander flesje voeding uit de shop proberen te regelen. Zonder rijbewijs en 150km van men deur is dit allemaal niet zo praktisch.

 

Alvast bedankt voor even te lezen!

 

Tot de volgende update!

Edited by kandelaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit en nu maar laten gaan!

 

Wat voor grond heb je nou gebruikt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit en nu maar laten gaan!

 

Wat voor grond heb je nou gebruikt?

Hey, ze staan in 'Arbeidspotgrond' . Ik heb deze gekocht in men plaatselijke tuincentrum. Ik vroeg naar grond met veel voeding voor planten zoals deze. Arbeidspotgrond is mengeling van heel wat verschillende soorten grond met veel voeding in zeiden ze. Ze groeien wel goed! Edited by kandelaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Mijn planten stellen het goed!

Hier in Oost-vlaanderen hebben we schitterend tropisch weer gehad de laatste dagen. Men planten hebben hiervan mee kunnen genieten!

 

7 juli:

Dit zijn men 2x royal dwarfs de vrucht komt er al op :dribble:

Kan mij iemand op het zicht zeggen hoeveel weken deze nog moeten hebben?

Mensen hebben hier al gereageeerd rond half Augustus.. Dus nog eens 6 weken laten doorgroeien?

 

20150321_0959550_zpsln75exd7.jpg

 

20150321_1001590_zpso7g5ahuh.jpg

 

20150321_1001550_zpsmmsvn1f7.jpg

 

Dit is men White widow plant. Ze groeit als een gek en ze geeft nu al een heerlijke geur af. Ze is al 1x getopt.

Ik ben razend benieuwd naar de verdere gang van zaken bij deze plant.

 

20150321_0959180_zpscudy5kko.jpg

 

Nu kunnen ze gewoon doorgroeien. Wanneer het mooi weer is kunnen ze heel de dag zonlicht krijgen. Wanneer het stormt gaan ze onder een afdak. Ik verwijder dagelijks insecten en knip dorre bladeren zorgvuldig weg.

 

Hebben jullie nog tips of iets te zeggen over deze plantjes zeker doen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit, Kandelaar. Leuk om te zien dat je al mooie topjes in je auto's hebt. Ik heb ook buiten auto's staan en ben een maand later gestart. Alleen mijn grootste heeft al mini-topjes. Je kunt zien dat ze goed weer hebben gehad. Daar was je denk ik net zo blij mee als ik. :D

 

Hoe lang ze nog moeten staan, durf ik niet te zeggen. Ik begreep dat mijn auto's er in totaal 3 maanden over zullen doen: 1 maand van 'geboorte' tot bloei en dan 2 maanden bloeien. Ik weet alleen niet hoe accuraat de plantjes zich aan dit schema houden.

 

Succes nog! :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee verschild enorm Jonkoloog. En wat op die verpakkingen staat kan je beter niet lezen. Je kunt beter afgaan op informatie uit topics en dergelijke..

Met een week of 6 zijn die wel klaar ja ^_^

 

Je hebt echt liefde voor je plantjes en dat betaald zich uiteindelijk wel terug.

 

Prachtig WW plantje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee verschild enorm Jonkoloog. En wat op die verpakkingen staat kan je beter niet lezen. Je kunt beter afgaan op informatie uit topics en dergelijke..

Met een week of 6 zijn die wel klaar ja ^_^

 

Je hebt echt liefde voor je plantjes en dat betaald zich uiteindelijk wel terug.

 

Prachtig WW plantje.

Yo highlife,

 

Men planten verzorg ik zo goed mogelijk. Als ik nu men best doe krijg ik heerlijke wiet in de plaats dat is toch fair? :)

Het draait natuurlijk niet helemaal rond de oogst. Het is gewoon de mooiste plant in de wereld. :)

Mijn interesse zit ook meer bij de WW. Ik ben razend benieuwd hoe die in bloei gaat!

Die weken tellen en de korte kweekperiodes die de seedshops beloven, tis allemaal beetje overbodig. Ik ga afgaan op deze foto voor men oogst:

 

Schermafbeelding%202015-07-10%20om%2019.58.05_zpsc6q0wvpm.png

 

Later!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké dan je gaat er met een microscoopje naar kijken. Da's altijd het beste

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...