Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Geame

Te Vochtige Bodem? Nog Bemesten?

Recommended Posts

Een hele goede dag,

 

Ik heb veel gezocht naar locaties en mijn plantjes worden nu wel erg groot voor hun plastic bekertje.

Ik heb een prachtig, zonnige locatie gevonden waar ik mijn Heribei planten neer wil zetten. Er groeien bramen, brandnetels en kleefkruid. Ook staat er wat gras/rietachtig spul. De bramen hebben er de overhand.

Nu denk ik dat deze grond wel stikstof en humusrijk moet zijn of is het noodzakelijk om nog te bemesten?

 

Het rietachtige spul moet samen met de vochtige bodem aanduiden dat het er een stuk natter kan zijn in regenachtige dagen. Kan dit kwaad voor mijn Heribei planten?

 

Mijn plan is om de planten in bodemloze emmers te plaatsen met de grond van de locatie. Dan staan ze wel wat hoger, wat ik denk, dat minder nattigheid voor ze betekend. Maar dan groeien de wortels natuurlijk wel door naar de vochtigere bodem. Ook bevestig ik kopertape om de emmers heen wat preventief tegen slakken moet werken.

 

Overzicht van de locatie:

 

24gk4d5.jpg

 

De rietachtige plant:

 

1igxw9.jpg

 

Dus, is dit de locatie om het te wagen (met mijn plannen) of kan ik beter doorzoeken?

Is het noodzakelijk/aan te raden om nog te bemesten?

 

Alvast bedankt! :)

Edited by Geame

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Altijd bemesten en luchtig maken ,en je er niet makkelijk vanaf maken ,dan oogst je niks ,hoe ver zit het water nu in de grond als je een gat graaft ,vertrouw je het niet zet op je plaats waar je de planten neer gaat zetten potten met de bodem eruit ,dan win je minimaal 15 tot 20 cm dat ze boven de grond staan ,wel de bodem van de pot eruit halen ,maar dat zal je wel begrijpen .

 

Kippemest lavameel en wormenmest

Edited by wiet61

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankjewel! Ik ga er naar toe met een schepje om het grondwater op te zoeken.

Edited by Geame

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Dankjewel! Ik ga er naar toe met een schepje om het grondwater op te zoeken.

 

ps je hoeft niet zo,n grote emmer re omwikkelen met koper tape ,koop een aantal kleine potjes of zo ,doe de tape daarom ,en laat het plantje daaruit groeien ,dus emmer in de grond en daarop het kleine potje met kopertape waaruit het plantje groeit .

het scheeld je veel geld aan tape ,strooi ook wat slakkenkorrels ,goeie kan je kopen in belgie ,kosten wel 13 euro ,maar met niet zoveel plantjes doe je er heel de kweek mee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...