Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Geame

Te Vochtige Bodem?

Recommended Posts

Een hele goede dag,

 

Ik heb veel gezocht naar locaties en mijn plantjes worden nu wel erg groot voor hun plastic bekertje.

Ik heb een prachtig, zonnige locatie gevonden waar ik mijn Heribei planten neer wil zetten. Er groeien bramen, brandnetels en kleefkruid. Ook staat er wat gras/rietachtig spul. De bramen hebben er de overhand.

Nu denk ik dat deze grond wel stikstof en humusrijk moet zijn, of heb ik dat verkeerd?

 

Het rietachtige spul moet samen met de vochtige bodem aanduiden dat het er een stuk natter kan zijn in regenachtige dagen. Kan dit kwaad voor mijn Heribei planten?

 

Mijn plan is om de planten in bodemloze emmers te plaatsen met de grond van de locatie. Dan staan ze wel wat hoger, wat ik denk, dat minder nattigheid voor ze betekend. Maar dan groeien de wortels natuurlijk wel door naar de vochtigere bodem. Ook bevestig ik kopertape om de emmers heen wat preventief tegen slakken moet werken.

 

Overzicht van de locatie:

 

24gk4d5.jpg

 

De rietachtige plant:

 

1igxw9.jpg

 

Dus, is dit de locatie om het te wagen (met mijn plannen) of kan ik beter doorzoeken?

Is het verder nog noodzakelijk/aan te raden om te bemesten?

 

Alvast bedankt! :)

Edited by Geame

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...