Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Doede

Reactie Op Motie C.d.a.

Recommended Posts

Dit is een reactie op de motie van het C.D.A. Het is een ingezonden brief naar de Leeuwarder Courant. Vandaag stond hier in vermeldt dat de gemeenten Smallingerland (Drachten) en Leeuwarden, hun inzet om tot legalisering, ondanks de C.D.A. motie, zullen voortzetten

 

 

Hennepplant, concurrent van god?

 

Het C.D.A. vindt blijkbaar dat hun schepper een fout heeft gemaakt en denkt nu dat hun god gecorrigeerd moet worden voor zijn ‘falen’, door wiet fanatiek te bestrijden.

Het is op z’n minst merkwaardig te noemen, dat een partij als het C.D.A. spreekt over het ‘groene gif’, als ze het heeft over de meest geneeskrachtige, geestverruimende plant op aarde. Een goddelijk geschenk!

Op recreatief en medicinaal gebied een geweldige plant, waar veel volwassen mensen de vele goede eigenschappen van onderkennen en er hun voordeel mee doen.

Het getuigt dan ook van een hele aanmatigende, arrogante houding om, door op de stoel van je ‘lieve heer’ te gaan zitten, deze plant te bestrijden.

Dat dit niet met een bliksemflits beslecht wordt, is een regelrecht wonder te noemen.

Van wederzijds respect hebben ze bij het C.D.A. blijkbaar ook nog nooit gehoord.

Altijd, als christelijke partij, alle respect voor je eigen hypothetische gebeuren eisen, maar tegelijkertijd mensen met een andere levenswijze, op basis van een discutabel moreel oordeel bestrijden.

Moralisme, als manier om andere mensen klein te krijgen.

Je kunt wel een moreel oordeel hebben, maar dat geeft je niet het recht om op basis daarvan, mensen het recht op zelfbeschikking te ontzeggen.

Je moet tegenwoordig van alles kunnen zeggen.

Maar er is toch wel enige discrepantie tussen de absolute vrijheid om verbaal van alles uit je mond te moeten kunnen laten komen, maar dat wat er in gaat ineens door de overheid en door de moraalridders van het C.D.A. wordt bepaald.

Wat heeft dit alles met vrijheid te maken? Het is pure onderdrukking!

Ware vrijheid is dat je zelf bepaald wat je doet en laat, met respect voor je medemens.

Het criterium is altijd, dat je met je gedrag je medemens niet tot last bent.

Moeten we daarom, anno 2015, nog steeds onder het juk van een of andere religieuze partij zuchten? Voorbeelden te over dat je daar niet echt vrolijk van wordt.

Dit lijkt mij niet wenselijk.

Legaliseer cannabis!

 

Doede J. de Jong

Biologische wietkweker.

Appelscha

 

Baas In Eigen Brein!

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vervelend he , die politieke machtsblokken; het blijft me toch ook ee raadsel dat bijvb de vvd achterban helemaal niet zo achter het beleid van Ivo stond, en dat hij in zijn ambt z,n goddelijk gang kon gaan, ondanks dat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

de politiek is nou eenmaal onaantastbaar, een soort dictator met een gespleten persoonlijkheid; iedere dag roept ie iets nieuws..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij de christenen gaat het hierom


  • Alle dingen zijn mij geoorloofd, maar alle dingen zijn niet oorbaar; alle dingen zijn mij geoorloofd, maar ik zal onder de macht van geen mij laten brengen.
     
    1 Korintiërs 6:12
     
    Maar ja alcohol zou daar ook onder vallen & Balkenende stond gerust met een biertje reclame te maken in snorry stad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was dat niet Mark Rutte in Volendam? Anyway, Balkenende, Rutte, whatever welke moraalridder dan ook.

P. Fortuyn had het ooit eens over achterlijke, pardon achterlopende culturen.

Alsof wij hier nu zo vooruitstrevend, actueel en van deze tijd zijn....

Een of twee generaties geleden waren we eigenlijk veel beter af dan nu.

We zijn terug bij af.

Maar beste vrienden, het is en zal een cyclus blijven.

Een cyclus die getriggerd, gekatalyseerd en opgestuwd wordt door mensen met ballen zoals ons aller Doede.

Dus betere tijden volgen. Ik kan niet wachten....

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar ik zal onder de macht van geen mij laten brengen.

 

Snap niet dat ze vrouwen dan niet verboden hebben. :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar ik zal onder de macht van geen mij laten brengen.

 

Snap niet dat ze vrouwen dan niet verboden hebben. :yummy:

Ik snap dat wel want vrouwen die kunnen goed schoonmaken en je kunt ze nog naaien ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik raak hier even de draad kwijt!! Please, waar komt die discussie over vrouwen ineens vandaan?? HELP!

Ka even een biertje pakken, nu!..... NU!

 

De onwetendheid,

van de meerderheid.,..

de wetenschap, Zelf een minderheid

te zijn..............

 

het gewicht van het gezag,

de macht van het getal!

De slaven van Status,

de geldwolfen voor eigen voordeel!

 

De T.V valt uit! KUT!

EN nu, nee het ligt niet aan de afstandsbediening!

 

40 jaar wietcultuurgeschiedenis in Nederland! Land van tolerantie!

Amsterdam, Navel van Inspiratie, met geuren van vrijheid, en zelfvertrouwen

Ze herkennen de beelden niet!,

Ze kennen de verhalen niet!

Ze blowen allemaal niet, nooit gedaan,

vergeten???... en nu?....

Ook hun eigen kinderen niet!............................................

............................................., :shutup: :shutup: :shutup: :comp: , DAT ZULLEN WE nOH WEL EFFE zIEN!!! :j :j :j :j

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raar dacht vroeger dat politiek bedoeld was voor de mens, nu halen ze het christelijke partij weer bij de politiek anno 2015? is er nog wel een partij die VOOR cannabis is? NEE die zijn er niet hier in falend belijd in Nederland, ik roep al 20 jaar dat cannabis legaal moet worden net zoals alcohol, vooral nee blijven zeggen, hoe creëer je een sfeer dat nu iedereen die een plantje zet als crimineel word beschouw, Nederlandse cultuur is een wereld vreemde cultuur in mijn beleving!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nederland is een handelsnatie & daar zal nu precies het probleem liggen.Het verbod brengt meer geld in het laatje, want door verbod krijg je hoge prijzen.Dat het land er verder aan onder doorgaat doet dan niet ter zake.Gewoon een probleem van korte termijn denken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ter infomatie.

 

Mijn artikel is geplaatst in de Leeuwarder Courant van gisteren, geillustreerd met een foto van mij bij de rechtbank waar ik geflankeerd wordt door twee vrouwen,waarvan 1 een bord omhoog houdt met de tekst,''niet criminaliseren, maar legaliseren'.

Frapant detail is dat beide vrouwen niet roken.

 

Baas In Eigen Brein!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hennepplant, concurrent van god?

 

Blijkbaar is er tot nu toe, gelet op het aantal reacties, maar één iemand op wietforum daadwerkelijk geïntereseerd in dit onderwerp:

 

http://www.wietforum.nl/topic/115683-kaneh-bosm-cannabis-oude-testament-holy-oil-tree-of-knowledge-tree-of-life/

 

 

Voor een perspectivische benadering en fans van de filoloog Nietzsche:

 

http://informatiecentrumcannabis.nl/medisch-gebruik-cannabis/geschiedenis-medicinaal-gebruik-van-cannabis

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Holy_anointing_oil

 

http://www.bijbelaantekeningen.nl/blog/2014/01/10/waar-cannabis-en-de-bijbel-elkaar-ontmoeten/

 

http://www.etymonline.com/index.php?term=cannabis

 

Het aantal verwante termen en de geografische spreiding ervan spreekt boekdelen. Er is geen onomstotelijk bewijs om uit te sluiten dat de term קְנֵה-בֹשֶׂם verwijst naar cannabis en los staat van de verder etymologisch verwante termen.

 

Nog een citaatje van de website van het CDA:

"De voorlichting tegen drugs [er is dus juist sprake van tegenlichting] en alcohol moet steviger. We moeten af van het beeld dat alcohol en drugs niet gevaarlijk zijn."

 

Leuke redeneertrant. Laat ik datzelfde principe eens toepassen:

"De voorlichting tegen auto's moet steviger. We moeten af van het beeld dat auto's niet gevaarlijk zijn."

"De voorlichting tegen religie moet steviger. We moeten af van het beeld dat religies niet gevaarlijk zijn."

"De voorlichting tegen politici moet steviger. We moeten af van het beeld dat politici niet gevaarlijk zijn."

 

Misschien kunnen Trimbos, VN en VVN wat keiharde empirische data, zoals sterfte-cijfers, uitruilen, op grond waarvan we dan kunnen bepalen wat schadelijker is voor onze gezondheid en samenleving en dienovereenkomstige prioriteiten stellen. Ik ben ervan overtuigd dat cannabis dan toch echt het beste scoort in dit rijtje en er eerder reden is over te gaan tot een totaalverbod op religie, de auto of zelfs op politiek.

 

Religie, of in elk geval monotheïsme, is au fond een principekwestie. Ook dat komt niet over bij het CDA.

 

Doer donconstighe gaet die conste verloren!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...