Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Tryant

Welk Medium En Voeding?

Recommended Posts

Heey,

 

Ik wil graag een buitenkweekje doen en heb gekozen voor 5x Northern Light auto.

Auto leek mij wel handig zodat de planten niet af hoeven te bloeien als het slecht weer word later in het jaar.

 

Nou zit ik te kijken wat voor medium ik zal nemen en welke voeding.

Ik heb daar verder 0,0 verstand van dus ben op zoek naar iets wat redelijk fool proof is.

 

Met zoeken kwam ik uit op Plagron Batmix icm Plagron Alga Bloom.

Wat ik las was:

2 dagen van te voren met inwateren met 10% (10 liter aarde is 1 liter water toevoegen)

Zaadje direct in grote pot zetten en klein kuiltje maken met stekgrond of light mix voor het zaadje zodat het niet te veel voeding krijgt.

Dan als de bloei begint kun je bijvoeden met alga bloom.

 

Klopt dit een beetje en is dit een goede manier om een eerste buitenkweek te doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat klinkt als een prima begin, zorg ervoor dat je planten in een fatsoenlijke pot komen te staan en iedere avond bidden voor goed weer en dan ga je t helemaal fixen met die noorderlicht plantjes

 

ps: 2 dagen van te voren inwateren, hmm het lijkt mij niet echt een verschil te maken of je nou 2 dagen van te voren of 10minuten van te voren inwatert, zorg beter dat je water niet ijskoud is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maakt wel uit. inwateren en laten staan. is prima. volg voor de rest gewoon de instructies die plagron er bij geeft. is het handigst

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke en is het een goed idee om het zaadje te planten in wat cocos zodat het vanuit het cocos kan doorgroeien naar de batmix?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet in puur cocos zou ik doen.. Half cocos / half zaai en stekgrond lijkt me beter ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...