Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

greengreen

Nieuwe Ruimte

Recommended Posts

dag

 

ik wil een ruimte in gaan richten van ong. 40 m2. alleen nu zit ik te denken wat het `beste` is:

 

verlichting:

 

optie 1: 20 x 600 watt (9 x philips vsa en philips son t pia (nieuw) + 11 x 2e hands E papilion incl (nieuwe) greenpower bulb)

 

optie 2: 25 x 600 watt (14 x 2e hands E papilion incl (nieuwe) greenpower bulb)

 

Medium

 

Aarde, cocos, eb en vloed ?

 

co2

 

Heb een maxi controller incl temp sensor, rv sensor en co2 sensor (dan eventueel via flesje of co2 generator), alleen heb redelijk wat ervaring met kweken, alleen niet heel veel

 

Planten

 

Hoeveel planten per m2 / lamp (zat zelf te denken aan 15 of 20)

 

ben benieuwd naar jullie gedachten

Share this post


Link to post
Share on other sites

flinke hobby heb jij.. als je zelf nog niet weet wat het beste is dan zou ik niet zo groots denken als ik jou was, klein beginnen en groeien is een beter idee..

 

je kan beter 2 hokken naast elkaar 12/12 draaien dan in een keer 40m vol zetten..

 

daarbij heb je het over co2, maar niet over hoe je gaat koelen, met het conventionele systeem heeft co2 geen zin..

 

eb en vloed op aarde en cocos is allebei niet echt een succes denk ik, maar goed misschien moet je je plan nog eens goed overdenken..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi, mijn idee; werk met nieuwe apparatuur, liefst EVSA's.

Liever een paar lampen minder, maar dan wel goed.

 

Hetzelfde geldt voor je aantal planten; liever een paar minder per lamp en langer voorgroeien.

 

Wanneer je niet "heel veel" ervaring hebt is CO² geen aanrader.

Dit geldt ook voor je medium; wanneer je ervaring beperkt is zou ik eerder voor aarde gaan.

 

Nogmaals, dit is slechts mijn subjectieve optiek.

Ik vind vooral de combinatie van enerzijds amateuristisch te werk willen gaan met gebruikte apparatuur en anderzijds professioneel willen werken met CO² heel ongelukkig.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik krijg zelf het idee dat je aan snel snel snel veeeeeel geld zit te denken, maar geloof niet dat de de beste plek is om daar advies te vragen omdat hier allemaal mensen het voor de hobby doen.. en jij denkt aan commercieel werk, daar kan je beter voor naar je lokale tuincentrum als die er nog is..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ammehoela dat jij een hobbytuinder bent

de deur op je neus kan je krijgen met je brandgevaarlijke dromerij

 

en trouwens, alleen een agent in opleiding kan zoiets doms verzinnen , doe je laptop dicht en doeiiii

Edited by MeneerJansen
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

het beste?

 

lekker op een tropisch eiland gaan wonen, dat lijkt mij wel wat, heb je al die lampen niet nodig ook

 

:whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als dat jong nou commetrcieel wilt gaan laat m dat lekker zelf weten !!! Hij vraagt niet voor niets advies !? Zielige zooi zeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het gaat niet om dat hij advies vraagt.. maar als je 40m2 vol wilt gaan zetten zonder dat je er blijkbaar verstand van hebt is in alle opzichten af te raden..

 

als hij nou met een volledig plan komt en niet gewoon maar wat roept en denkt dat iedereen hem daar bij gaat helpen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

op 40 m2 ik zou voor minimaal 40x600 watt gaan

25 planten per m2

en medium steenwol slabs icm drippers, 2 drippers per startblok voor het geval er eentje verstopt

 

het ponsen zal wel ff duren maar dan heb je ook wat :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

los van het feit dat een ieder die greengreen openlijk poogt te helpen enorm strafbaar is , vraag ik me af of de redactie van dit forum wel het gezeik wil hebben dat je krijgt door commercieele hokken te ondersteunen

 

voor de rest voel ik me niet aangesproken. mijn reactie was laconiek maar 100% oprecht

Share this post


Link to post
Share on other sites

zet 40 keer spaarlamp albertheijn een hele grote bak van 40 vierkante meter met aarde en allemaal moestuintjes van de albertheijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd 40 m2 aardebak is ook een mooie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

los van het feit dat een ieder die greengreen openlijk poogt te helpen enorm strafbaar is , vraag ik me af of de redactie van dit forum wel het gezeik wil hebben dat je krijgt door commercieele hokken te ondersteunen

 

voor de rest voel ik me niet aangesproken. mijn reactie was laconiek maar 100% oprecht

Wat een idoot ben jij ook.

 

1 lamp held die denkt dat die heel goed kan kweken. :thumbsdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je 20 of meer lampen ophangt kan dat in eerste instantie nog steeds voor de hobby zijn hoor. Als je bijvoorbeeld gek van auto's bent dan heb je toch ook het liefst 20 auto's voor de deur. En dat ze ook knaken pakken is dan maar mooi mee genomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb ook niks tegen hobbyfreaks die steeds maar weer de grenzen opzoeken omdat ze zichzelf niet in de hand hebben, wat hun liefhebberij betreft..

 

maar een autofreak met 20 auto's stelt niet zulke beginnersvragen,

en dat is wat sommigen niet zo waarderen.

 

aan de andere kant; ik struin soms oude topics af, en het valt op dat men een aantal jaar geleden hier op wf absoluut niet raar opkeek van bedrijfsmatige setups, dus het hoort er van oudsher ook een beetje bij eigenlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb ook niks tegen hobbyfreaks die steeds maar weer de grenzen opzoeken omdat ze zichzelf niet in de hand hebben, wat hun liefhebberij betreft..

 

maar een autofreak met 20 auto's stelt niet zulke beginnersvragen,

en dat is wat sommigen niet zo waarderen.

 

Dat ben ik met je eens. Als beginner kan je beter klein beginnen en eerst eens kijken hoe een plantje groeit. En als je ervaring heb op gedaan kan je de hobby eventueel uitbreiden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je begint met 1 lamp voor je eigen rokertje

 

en voor je het weet sta je hele loodsen in te richten :P

aparte moederhokken, verschillende groei- en bloeilocaties

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat ik dus gelijk al zei.. maar goed er zijn een hoop hopeloze figuren met grote plannen waar nooit iets van komt dus ach.. ik zeg vooral doen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

je begint met 1 lamp voor je eigen rokertje

 

en voor je het weet sta je hele loodsen in te richten :P

aparte moederhokken, verschillende groei- en bloeilocaties

Hahaha ja en een eigen droog-loods ;)

 

Vergeet vooral niet die vrachtwagens voor het transport,

een geld telmachine en een kalashnikov voor onder het bed en een magnum voor in de broek riem... :kill:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pfff alsof 25 lampen nou zo groot is.

 

Maar als je al moet vragen hoeveel planten per m2 heb je niet veel ervaring neem ik aan.

Lees veel hier en doe je best zou ik zeggen.

 

Tweede hands zou ik zelf nooit gebruiken of het moet uit een vorig hokje van jezelf komen. Maar zoveel mogelijk nieuw

 

Ga alleen niet zelf met stroom rommelen als je er geen kaas van gegeten hebt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...