Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

beginnerling94

Outdoor Kweekverslag 2015

Recommended Posts

Beste kwekers,

 

Begin mei ben ik begonnen met het kweken van 5 wietplantjes. Het duurde 2 dagen om de zaadjes te ontkiemen en nog een 2 dagen voordat ze uit de grond kwamen. Toen hebben ze alle 5 zeven dagen op de vensterbank gestaan. Ze schoten in de lucht, maar de blaadjes bleven klein. Toen heb ik op een forum gelezen dat ze dan te weinig zon krijgen. Vandaar dat ik ze na 7 dagen in de achtertuin heb gezet in een bench met folie eromheen, zodat ze bescherming hebben tegen de wind. De plantjes zijn nu 14 dagen oud en zie ze de afgelopen dagen amper groeien, ook worden de blaadjes steeds geler. Ik vraag me af wat hiervan de oorzaak kan zijn. Ik heb ook het gevoel dat de wortels klein zijn.

 

Info:

 

3x easybud

1x ak47 auto

1x WW auto

 

5 potten van 10L

Potgrond Batmix van plagron

 

Staan nu dag en nacht buiten in de bench in de achtertuin

ze krijgen 8 uur volle zon als die schijnt

 

gallery_44579_18158_1896300.jpg

 

Hier staan ze in de bench

 

gallery_44579_18158_1807206.jpg

 

Easybud 10 dagen oud

 

gallery_44579_18158_763311.jpg

 

easybud 10 dagen oud en ongeveer 10cm hoog met net 2 nieuwe blaadjes in komst.

 

Op deze foto's zien ze er nog redelijk gezond uit, op dit moment worden ze steeds geler, vooral bij de nerven en in 4 dagen tijd zijn ze niets tot amper in lengten gegroeid. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met dit probleem want zelf zie ik niet precies wat ik fout doe.

 

Alvast bedankt !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi daar, je hebt last van gestrekte plantjes. Ze hebben inderdaad te weinig zon gekregen en stoppen dus al hun energie in dichter naar het licht toegroeien.

 

Wat kan je eraan doen? Allereerst is het een goed plan om voorzichtig aarde aan te vullen tot aan de lobblaadjes, de eerste blaadjes die je aan je plantjes hebt gekregen. En verder moet je ervoor zorgen dat ze maximaal zonlicht vangen.

 

Als ze eenmaal zijn ingegraven - in de definitieve pot!!! - zou ik ze zeker niet beschermen tegen de wind. Daar worden de stengels juist steviger van. Een beetje beschutting kan natuurlijk wel, maar een briesje heb je gewoon nodig. Binnenkweek gebruikt ook forse ventilators, hè.

 

Velen hier op het forum zouden zeggen: weggooien en opnieuw beginnen, maar we moeten allemaal leren. Verwacht dus gewoon niet al te veel van de opbrengst en verzorg je plantjes goed.

 

En begin eens te lezen op het forum, want er is hier een schat aan info te vinden. Eerst lezen en dan vragen stellen is de betere volgorde ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

5-20 gram per plant als je ze in die 10 liter potjes laat staan, in grote potten en volle zon kunnen ze wel 50 gram per plant opleveren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar ik zie ze in de afgelopen 5 dagen amper groeien dus denk niet dat ze er veel aan hebben als ze in een groteren pot komen te staan. Maar misschien dat ze even de tijd nodig hebben om mijn fout te herstellen en dat ze dan later weer door willen groeien. Hoop ik wel op, in ieder geval anders gaat de opbrengst wel heel weinig worden :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haal dat plastic weg, dat blokkeert/vermindert het zonlicht, zo gaan ze niet veel groeien :no

Ze groeien het beste onder de volle zon, lijkt me dat dat plastic een groot gedeelte van het zonlicht tegenhoudt. Ik zou dat z.s.m. weghalen :likken:

Edited by ktja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is niet ideaal om je zaailingen rechtstreeks in de batmix te zetten. Dat medium is te rijk aan voedsel voor jonge plantjes. De meeste kwekers gooien bovenaan in hun pot een laagje zaai- en stekgrond, dat is beter voor jonge plantjes.

Zoals ik al zei: meer lezen op het forum, redden wat er te redden valt en dan misschien een nieuw plantje laten ontkiemen? Als je er eind mei mee begint, is ze waarschijnlijk eind augustus klaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij stilstand of te vaak overpotten klopt 10 weken autoflower zoiezo niet.

 

Ik ben weleens in februari achter het raam begonnen en veel stilstand door donkere dagen maar bloeide pas eind juli af!

 

Dus gewoon doorgaan en er komt zoiezo nog een bloei explosie aan Ongeacht welke leeftijd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties!

 

Het gaat inmiddels al wat beter met mijn plantjes. Hier alle 5 de plantjes:

 

gallery_44579_18158_1777337.jpg

Easybud de jongste met de grootste bladeren :yummy:

 

gallery_44579_18158_2477431.jpg

 

Easybud met 2 gele blaadjes in komst, weet niet precies waar dat aan ligt. De rest ziet er best mooi groen uit.

 

gallery_44579_18158_293373.jpg

Easybud

 

gallery_44579_18158_1116805.jpg

 

White Widow auto

 

gallery_44579_18158_186068.jpg

 

AK47 auto

 

De blaadjes zijn de afgelopen dagen flink gegroeid, maar de lengte wat minder maarja ze zijn de eerste 10 dagen toch al flink in de lengte gegroeid. Dan mijn volgende vragen:

 

Zou ik ze elke nacht binnen zetten of zou ik ze buiten laten staan met dit weer?

Wat kan de oorzaak zijn dat 1 van de easybud gele nieuwe blaadjes krijgen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

owjah ik ga mijn volgende zaadjes kopen als deze 5 planten staan te drogen :) Of is het dan te laat om met autoflowers te beginnen, want dan zou ik eind juni ongeveer kunnen beginnen met het ontkiemen. Als ik dan met het tweede seizoen ga beginnen ga ik inderdaad combi mix maken van stekgrond of universele grond met batmix of lightmix. Zit alleen nog te twijfelen of ik ze gelijk in 1 pot doe of dat ik ze ga over potten, ook ga ik wortelstimulator kopen en zorg ik er voor dat ze niet zo gestrekt raken zoals nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over die twee kleine gele blaadjes valt nu nog weinig te zeggen. Mijn plantjes zijn nu ongeveer even groot maar ik heb ze snachts altijd binnen staan en overdag alleen als het erg slecht weer is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke ik zet de plantjes voortaan ook savonds naar binnen denk ik, maar vandaag heb ik ze wel weer naar buiten gezet ook al is het niet echt top weer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker buiten laten staan...

 

Dat heen en weer gejengel van binnen naar buiten.. de brandnetels in de buurt hebben toch ook geen afdakje of wel soms?

 

Het is juist perfect zo in de regen... mijne krijgen zoals het er nu naar uit ziet de hele week regenwater zonder dat ik er wat voor hoef te doen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk toch dat ik ze voor de zekerheid nog naar binnen haal in de nacht. Ik ga vandaag stekgrond halen om de plantjes op te vullen tot aan de lobblaadjes, zodat ze voortaan zonder bescherming in de tuin kunnen staan. als dat een tijdje goed gaat laat ik ze ook in de nacht buiten staan. Maar stekgrond is prima om de plantjes mee op te vullen neem ik aan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stekgrond heeft bijna geen voeding.. Maar kan prima..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom stekgrond halen dan.... haal gewoon een zakkie potgrond.

 

Ingraven tot de lob bladeren en laten staan die handel!

 

Echt waar dat heen en weer geschuif met autoflowers bevorderd echt niks alleen maar stress en kans op herma. Zaadjes tussen je wiet, ik hoef het niet hoor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je advies doubleosix! Ik laat ze dan wel gewoon in de nacht staan, ook heb ik nog snel wat potgrond gehaald.

 

Hier wat foto's:

 

gallery_44579_18158_411813.jpg

 

gallery_44579_18158_2175922.jpg

 

gallery_44579_18158_1218021.jpg

 

Het maakt denk niet uit dat het nu van die bergjes zijn geworden toch? Gewoon water geven op het bergje neem ik aan, als het een tijdje niet regent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je nou behoorlijk leest, dan zie je vanzelf wat er staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In grotere pot 20+ liter met een goede mix (potgrond + compost + wormen bv )zetten, is misschien een goede optie. Plantje iets dieper in de grond.

 

 

Edited by homegrower1967

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste mensen,

 

Hierbij een update van mijn 5 plantjes. Ze zijn inmiddels 18-20 dagen boven de grond en zijn de afgelopen week flink gegroeid. Helaas is er eentje niet veel gegroeid. Ik weet niet waar ze last van heeft, maar ik verdenk haar er van dat ze gewoon een mislukt plantje is en dat ik er niet veel aan kan doen. Aangezien ik geen enkel plantje anders behandeld heb.

 

Hierbij mijn gehandicapte easybud van 20 dagen :wacko: :

 

gallery_44579_18158_896202.jpg

 

Verder gaat de ak47 van 19 dagen ook niet bepaald snel in de groei, maar ziet er wel redelijk gezond uit

 

gallery_44579_18158_562784.jpg

dan mijn mooiste plantje White Widow auto 18 dagen oud:

 

gallery_44579_18158_1242810.jpg

 

De twee overige planten (2x easybud) zien er ongeveer het zelfde uit

 

En dan nog wat andere foto's :likken:

 

gallery_44579_18158_541410.jpg

 

Vrouwtje of mannetje? Waarschijnlijk nog te vroeg om het te zien, maar misschien zien jullie het al?

 

gallery_44579_18158_144554.jpg

 

gallery_44579_18158_1924018.jpg

 

Ik heb trouwens de plantjes nog eens goed ingegraven, zoals jullie mij verteld hebben. Voor de rest denk ik iet dat ik ze nog ga overpotten naar groteren potten dan 10L. Het is tenslotte nog maar een proefkweekje. Als ik ga beginnen met nieuwe kweek ga ik denk ik wel groteren potten aanschaffen :likken:

 

Hoe denken jullie dat het gaat met mijn 5 plantjes? Ik zou graag tips horen van wat beter kan en wat het probleem is van mijn gehandicapte plantje dat geel en klein is :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

zien er goed uit als je het mij vraagt. mannetje of vrouwetje durf ik je nog niet te zeggen zo ervaren ben ik nog niet ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er leuk uit

Gelukkig die bergjes weg gehaald.

Voor mannetjes en vrouwtje nog te vroeg.

Goed bij de 4 tot 6 internode letten daar beging vaak de voorbloei.

 

 

 

Op een mooie zomer BFP.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...