Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

silverboxx

1X Silver Haze 1X Amnesia Lemonater 1X Chocolope 1X Amnesia

Recommended Posts

beste mede tuinders...

 

hierbij een opnieuw geschreven kweek verslag omdat ik het niet kon laten en het vorige gewist heb.

na een duscusie op het forum met een lid ben ik nog meer gedreven om straks te pronken met me planten ( lul) ook al zien je planten er best puik uit en zal ik nog een hoop geluk moeten hebben je bij te houden. en je heb ook op sommige vlak gelijk gehad maar het gaat erom, ieder ze eigen tuintje en laat de planten het werk doe. hoe iemand het doet boeit niet het is toch niet van jou

 

voor mij geen lange verhalen meer kort en simpel:

 

1x chocolope ( moet nog opkomen )

1x amnesia lemonater ( van 15- april )

1x silverhaze ( van 15 april maar die wordt niks meer, maar lekker laten door groeien )

1x amnesia ( moet nog opkomen )

1x big white shark ( is godverdomme niet opgekomen )

bio bizz all mix

1x 60 1x 40 2x 33 liter poter

aptus voeding

 

en knallen.

 

tips en tricks zijn niet welkom, ik ben niet zo van dat vinger in je r...t wie er mee deed figuren

 

silverboxx

 

toen:

 

gallery_25832_18147_8300.jpg

 

nu

 

gallery_25832_18147_121959.jpg

 

gallery_25832_18147_822025.jpg

 

gallery_25832_18147_1055453.jpg

 

gallery_25832_18147_2645600.jpg

 

gallery_25832_18147_1960653.jpg

 

gallery_25832_18147_1497674.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol: That's the spirit!!!

 

1 tip: laat vaak een windje binnenshuis, ze houden van CO2!

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste ponix

 

er staat altijd wel een raam open in de woonkamer of boven de deuren. :verrygood

 

ze gaan dagelijks naar buiten om te wennen aan de,( zon wind temp) alleen vind ik het snacht

nog te koud om ze in een kweekbak of schuur te laten staan. ( snachts ong 8-10 graden)

binnen staan ze rond de 20 graden dus om de temp verschil zo minimaal te houden, gaan ze

vandaag weer rond 09:30 naar buiten als het een beetje rond de 18-20+ graden in de kweekbak is.

de zon is op dit moment al vol op de bak aan het schijnen en de temp nu is al weer 18 graden dus gaat goed :punk:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff een update

gister stonden ze er mooi bij lekker in de zon

 

gallery_25832_18147_1573239.jpg

 

gallery_25832_18147_1811856.jpg

links is de amnesia lemonater de middelste is een super silver haze die het waarschijnlijk niet gaat redden en de rechter is een oppas plant van me broertje

 

tot me verbazzing toen in vandaag uit me werk kwam zag ik het volgende:

 

gallery_25832_18147_797580.jpg

 

gallery_25832_18147_100975.jpg

 

de chocolope en amnesia zijn opgekomen :likken:

 

het wachten is nu op mooi weer en veel zon :innocent:

net 2 gram super lemon haze gehaald echt een knaller ga er nog maar eentje draaien.......... :spliff:

 

 

nog ff een foto van dichtbij van de amnesia lemonater

gallery_25832_18147_979779.jpg

deze foto's zijn van dichtbij dus laat je niet manupileren door de foto

gallery_25832_18147_1610443.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik dacht dat het wel weer tijd was voor een kleine update

 

vond het weer erg tegen vallen had er zeker meer van verwacht.

de chocolope gaat beter dan verwacht de amnesia laat nog een beetje op zich wachten,ik denk dat het kiemblad op een te vochtige grond heeft gelegen. waar wacht het af.

gallery_25832_18147_676967.jpg

gallery_25832_18147_1215418.jpg

gallery_25832_18147_45490.jpg

de zaden van wietzaadje.nl val me echt tegen ga de volgende keer echt weer met merk zaden werken was een stomme 1 maalige fout die ik nooit meer maak. :execute

 

gallery_25832_18147_1383238.jpg

gallery_25832_18147_345636.jpg

de amnesia lemonater gaat wel echt als een gek . :dribble:

gallery_25832_18147_2284712.jpg

 

ik heb nog een foto gevonden van 1 van de planten van vorig jaar hij is ergens in rond de 6de week.

 

de volgende verslag word wat uitgebreider.........

 

silverboxx

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat valt je zo tegen aan de zaden dan?

ik heb ook zaden van wietzaadjes.nl ook een amnesia haze auto.

heb niet veel vergelijkingsmateriaal in de praktijk vandaar mijn vraag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb 1 White Widow zaadje van wietzaadjes.nl huismerk.

Je kan heel duidelijk zien dat zij achter lopen.

 

gallery_44613_18186_1504720.jpg

 

Links onder is de WW. Ze heeft pas net haar 2de paar blaadjes terwijl de andere al lekker met 3 puntige bladeren zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke ik hoop dat die van mij dan nog wat worden.. heb 6 planten van hun huismerk staan.. 2 white widow 2 amnesia haze en 2 great whit sharks

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste rubberduck

die van jou zien er erg mooi uit :yummy:

 

de kwaliteits verschil bij merk zaden is dat bij mij 9 van de 10 keer alle zaden opkwamen.

mijn big white shark kwam niet op silver haze is ziek en amnesia loop echt 6 dagen achter op de chocolope en lijkt wel niet aan te slaan.

het hoeft niet alleen de schuld van de zaden te zijn kan ook iets verkeerds gedaan hebben.

maar dit zijn voor mij geen bekende voorvallen :thumbsdown:

zit ook in twijvel of ik nog nieuwe zaden moet gaan halen

 

normaal heb ik ook alltijd zaden van grote merken zoals:

sensi seeds

green label

royal qeuun seeds

splif seeds

green house

dutch passion

 

dit is een persoonlijke mening iemand anders zal er ook weer anders over kunnen denken

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier dan de lang verwachte update: :thumbsdown: als of er iemand daar op zit te wachten

 

de amnesia lemonater gaat als een gek hij begint nu al een lekkere dikke stam,volle onderkant en stevige vertakkingen te krijgen :likken:

maar ik heb ook slecht nieuws de super silver haze heeft het niet gehaalt, ik heb hem nog geprobeert met wat verse grond een opkikker te geven maar dat mocht niet baten ( stond in een te zure grond ), ik heb hem dan ook met heel veel moeite weg gegooit.

de twee zaden de chocolope en amnesia die tegelijk in de aarde zijn gegaan en op de zelfde manier onder de zelfde omstandigheden en in de zelfde kweekbak opgekweekt zijn hebben duidelijk een groei verschil wat een afknapper zeg bahbah. :excl:

de positiefe kant is dat ik met en chocolope en de amnesia lemonetar toch met twee redelijk in de bloei staande planten straks me schuur toch al aardig vol heb staan. dus we gaan het merken nu nog wat foto's en ik zeg tot de volgense update

 

gallery_25832_18147_1123597.jpg

de amnesia groeit wel maar echt heel traag hij heeft nog een maand om te groeien voor dat ik ga verduisteren

gallery_25832_18147_1084535.jpg

 

gallery_25832_18147_505418.jpg

de chocolope die wel duidelijk zin heeft om opgerookt te worden :whistling

gallery_25832_18147_1445517.jpg

 

gallery_25832_18147_2399656.jpg

gallery_25832_18147_2369085.jpg

staat er lekker bij :punk:

gallery_25832_18147_1159248.jpg

gallery_25832_18147_956053.jpg

 

tot de volgende update siverboxx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook een White Widow (Huismerk) staan van Wietzaadjes,nl en die gaat redelijk. Ik heb de pot een keer laten vallen met gevolg dat de stam een knik heeft maar ze trekt lekker door. Ik had wel een gratis zaadje (Bubble Gum / huismerk) dat leek op een nageslacht van chernobyl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff een kleine update

 

wessi: wat betreft de achter gebleven amnesia hij lijkt nu eindelijk een beetje aan te slaan :dribble:

ik denk dat het kwam doordat de plant niks had aan de kiembladeren dit omdat deze tijdens het ontkiemen beschadigt waren door een of andere reden en zo kon de plant zich slecht en langzaam ontwikkelen. en heb in de jaren inderdaad ook wat vreemde planten voorbij zien komen.

 

nes 88: thanks ik doe me best man.

die van jou staan er ook mooi bij zoals die dark star en mega bud :dribble:

 

de planten gaan lekker en groeien als verwacht.

de chocolope is overgepot naar een wat grotere pot en de amnesia slaat ook aan.

ik ga ze pas 25 juni in hun laatste en definitieve pot zetten en dan hebben ze nog 5 dagen om zich aan te passen aan hun nieuwe pot voordat ik ze 1 juli in de bloei ga zetten, voor de kleinen planten dus genoeg tijd om nog ff stevig te groeien

 

de opstart problemen van de amnesia lijken voorbij :innocent: tijd voor wat sterioide pompen die shit :showoff:

gallery_25832_18147_942223.jpg

gallery_25832_18147_1351995.jpg

de chocolope is overgepot naar een wat grotere pot ook op de bamboe stokken hou ik via een zwart streepje bij hoe hard hij groeit. deze is ook al lekker aan de aptus voeding volgens het schema :bier

gallery_25832_18147_340883.jpg

gallery_25832_18147_2170682.jpg

de amnesia lemonater is dorstig en krijgt zo weer een half gietertje vol lekkere voeding en hij groeit daardoor als een gek en dan is het nog zonder boosters en wat een zijtakken :yummy:

gallery_25832_18147_983120.jpg

 

 

voor de rest zal ik na het weekend weer een wat grote update maken met meer foto's

en voor nu graag voor iedereen veel zon en warmte toe gewenst en see u next week.

 

silverbox

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo dan eindelijk weer een update :punk:

de plantjes gaan goed ze genieten duidelijk van het lekkere weer.

ik ga daarom zo langzaam aan alles klaar maken voor de bloei, de schuur nalopen op plekken die nog licht door laten

een karretjes met wielen maken om de potten op te zetten en ze zo te verplaatsen, nog een zak extra aarde halen bij de growshop om zo vanaf 1 juli te gaan verduisteren dus heb nog ff.

voor de rest niet echt veel spectaculere dingen gebeurt dus ook niet echt een lang verhaal vandaag

 

de amensia lemonater groeit echt als een gek de hoogte en breedte in met dikke zijtakken en bladeren zo groot als me hand en is bijna klaar voor ze laatste en definitieve pot ( 50liter )

gallery_25832_18147_806366.jpg

gallery_25832_18147_59134.jpg

foto zijn gemaakt vlak voordat ze water kreeg vandaar het hangende blad

gallery_25832_18147_2689759.jpg

gallery_25832_18147_1799618.jpg

op de laatste foto kan je zien hoeveel zij gegroeit is ten opzichte van vorige week toen was de plant gelijk aan de hoogte van de bamboe stok en nu toch al weer bijna 20 cm hoger

 

de chocolope gaat ook goed hij pakt het lekker op en verwacht dat zij ook een leuke mooie vole plant wordt

gallery_25832_18147_1135176.jpg

ook bij de chocolope kan je zien hoeveel hij gegroeit is vergelijk het maar met vorige update je kan het zien aan de zwarte streepjes op de bamboe stokken ps de foto mocht wel wat scherper.

gallery_25832_18147_1352920.jpg

gallery_25832_18147_28042.jpg

gallery_25832_18147_28042.jpg

de amnesia daar in tegen gaat iets minder zij heeft te warm en te vochtig gestaan dus ga deze plant ff een paar dagen in de schaduw wat rust gunnen om te proberen dat zij weer een beetje aansterkt en bijkleurd

gallery_25832_18147_2183910.jpg

en zo staan ze er samen heel tevreden bij

gallery_25832_18147_174948.jpg

zal proberen over een paar dagen weer een update te maken

 

silverboxx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede morguh

 

Zijn er nog meer mensen die ook met 40 tot 60 liter potten werken zo ja

hoeveel water geven jullie en hoe vaak, het lijkt wel dat ze dit jaar veel meer

drinken dan vorige jaren

 

Ik heb ze een dag of 4 geleden al overbgepot naar 40 en 60 liter pot maar ik mag nu voor de 3de keer water

geven en het is niet eens mooi weer.

 

Voor de rest hebben ze een beetje stil gestaan maar ze zitten ook met spanning op mooi weer te wachten

Nog 12 dagen en dan gaan ze de bloei in voor 12 weken

 

Vanavond of morgen een update met fotos

 

Silverboxx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie plantjes hoor.

 

Heb je meegekregen dat dit 1 van de 5 droogste (voor)jaren is in 100 jaar? Dus het kan inderdaad zijn dat als ze normaal ook de regen opvingen, je nu extra moet bewateren.

 

Ik gebruik 65 liters.

En ze drogen vrij snel uit. Mijn potten zweten het ook aan alle kanten er uit.. Meestal doe ik om de dag bewateren. Op hele hete dagen elke dag.

Je kunt er ook een metertje inzetten die de vochtigheid meet.. Zijn niet zo duur. Hiermee kun je testjes doen door ze ff geen water te geven, en dan kijken wanneer ze echt de behoefte hebben aan.. Dan weet je dat punt.

Ook kun je de volgende keer extra cocos door je medium doen of kleikorrels om het vocht beter vast te houden..?

 

Benieuwd naar de plaatjes ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

om te beginnen wat een KUT weer maarja ...........

 

ik dacht dat het nu toch echt weer tijd was voor een update dus hier

 

high life thanks voor de tips ga er denk maar ff eentje halen

geef nu zo een beetje 3,5 liter per keer maar merk dat het bij het slechte weer veel minder water nodig is wat ook wel weer logisch is

de eerste wortel komt nu ook al door de onderste gat naar buiten groeien ( 60 liter pot na een week)

gallery_25832_18147_536560.jpg

het gaat deze week niet echt super snel door het slechte weer maar denk bij meerdere.

Aan de andere kant is het weer juist prima geweest voor mij om de planten rustig te laten wennen aan hun nieuwe pot

de amensia lemonater gaat super beloofd een mooie volle plant te worden met wel wat groei foutjes

gallery_25832_18147_2234994.jpg

gallery_25832_18147_143705.jpg

krijg dus nu ook twee toppen

gallery_25832_18147_1018763.jpg

hier onder nog een foto van de hele plant en met de chocolope ernaast

gallery_25832_18147_3245996.jpg

gallery_25832_18147_1544530.jpg

de chocolope gaat ook lekker ze is nu lekker aan het groeien over 9 dagen gaan ze de bloei in

en hoop dat we dan 3 maanden knallend weer krijgen

gallery_25832_18147_2897442.jpg

gallery_25832_18147_332488.jpg

gallery_25832_18147_1955794.jpg

 

voor de rest weinig geks te melden dus tot volgende update

 

silverboxx

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo na een week weer een nieuwe update

 

door de drukte op het werk heb ik niet veel tijd voor een hele grote update vandaag en daarbij staan ze nog steed in de groei dus niet echt interressant.

ik ga ze dinsdag omzetten er word mooi weer verwacht dus prima start van de bloei lijkt mij ( daarbij kan ik ook niet wachten om haar in de bloei te zien staan, verwacht er wel veel van). daarbij moeten ze dan nog 12 weken

de amnesia lemonater gaat super net als de chocolope, ook heb ik nieuw soortje een slowryder/lowryder amnesia :dribble: ook als is ze nog echt super klein en komt er niks af ze gaat ook dinsdag lekker mee bloeien.

volgende week een wat grotere update met een uitleg van de voeding die ik gebruik en hopelijk al wat groei verschijnsellen voor nu nog wat foto's en je kunt echt een verschil zien met de foto's van vorige week en gister

gallery_25832_18147_597463.jpg

de slowryder/lowryder amnesia

gallery_25832_18147_1265756.jpg

de chocolope

gallery_25832_18147_2410987.jpg

amnesia lemonater wat een beest :whistle:

gallery_25832_18147_3162274.jpg

de vergroeing van i tak naar twee takken

gallery_25832_18147_3014807.jpg

en een foto met ze 3e

 

tot volgende week silverboxx :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

tips en tricks zijn niet welkom

Als ik toch heel voorzichtig 1 kleine tip mag geven: plak iets van zwartwitfolie of radiatorfolie op je potten als het echt warm is. Als de zon de hele dag op zwarte potten schijnt en de temperatuur boven de 30 graden is zoals ze deze week verwachten, stijgt de worteltemperatuur met gemak boven de 40 graden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog vijverfolie ovrr alleen moet het nog ff opgeplakt eorden

 

En de rede dat ik het erbij had gezet is dat ik vind dat sommige doen als of ze alles weten maar ondertussen de lelijkste planten hebben staan.

Het is stom als je niet wil luisteren naar andere en echte bruikbare info en tip zijn altijd welkom

 

ik heb het zelf dit jaar ook minder goed gedaan dan voorgaande jaren. En lees en leer nog steeds dus laat daar geen misverstand over bestaan

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede morguh

 

Zijn er nog meer mensen die ook met 40 tot 60 liter potten werken zo ja

hoeveel water geven jullie en hoe vaak, het lijkt wel dat ze dit jaar veel meer

drinken dan vorige jaren

 

Ik heb ze een dag of 4 geleden al overbgepot naar 40 en 60 liter pot maar ik mag nu voor de 3de keer water

geven en het is niet eens mooi weer.

 

Voor de rest hebben ze een beetje stil gestaan maar ze zitten ook met spanning op mooi weer te wachten

Nog 12 dagen en dan gaan ze de bloei in voor 12 weken

 

Vanavond of morgen een update met fotos

 

Silverboxx

 

Tip

 

Waarom geen druppelaars?

Voor het bewateren van potten heb ik goede ervaring met druppelaars voorzien van een keramische kern.

Zodra een plant water vraagt komt er een onderdruk die de druppelaar in werking zet en begint te druppelen.

Als een plant voldoende vocht heeft stopt het druppelen. Een plant krijgt zo precies de juiste hoeveelheid.

 

Er bestaat een reduceer, zodat de druppelaar's aangesloten kunnen worden aan het leidingsysteem, het voordeel hiervan is dat er altijd watervoorziening is, het nadeel is dat er op deze manier geen voeding meegegeven kan worden.

 

Ik heb (tijdens het kweken in potten) de aanvoerslang aangesloten op een voorraad vat. In het vat voegde ik de benodigde voedingstoffen toe. Het enige nadeel hiervan is, is dat je moet zorgen dat het vat niet leeg komt te staan en het vat moet 1,5 meter boven de pot hangen om voldoende druk in het systeem te krijgen.

 

 

Een link naar de druppelaars heb ik gevonden op Google, maar deze set bevat 20 druppelaars, ik weet zo niet meer waar ik destijds de druppelaars heb aangeschaft.

 

 

https://www.vidaxl.nl/p/40919/automatische-planten-druppelaar-bewatering-set-20-stuks

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druppelaars en voeding in water... niet doen! Ik zie zoveel verslagen voorbijkomen met verstoppingen en daardoor overleden planten...

hebben wij ook mee gespeeld in het verleden, systeem is zo de kliko ingegaan na een run met niks dan ellende.

helft van de planten stond droog, andere helft verzoop. Ook met dripclean in het water meegegeven.

 

(Mijn mening..)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@scirocco je moet de planten wel goed in de gaten houden.

Edited by homegrower1967

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja i know, mijn maatje werkt alleen regelmatig meerdere dagen ver weg, dus was niet elke dag in de buurt om de boel te checken.

en met verstopte druppelaars als een tarzan door een 4 rijen diep oerwoud heenkruipen om een paar planten met de hand water te geven was ook niet echt praktisch.

Die kweek hebben we voortijdig afgebroken, ook omdat er een aantal druppelaars lekten en er daardoor rottigheid in de tent kwam.

hele zooi is toen zo de kliko ingegaan.. ouderwets handwerk bleek toch betrouwbaarder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...