Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Besten,

 

Ik wil mijn huidige LED lampen vervangen door één sterke LED lamp.

Ik heb een aantal producten van de volgende fabrikanten op het oog;

 

Solar Flare van California Lightworks

Spectrabox Gold van Led Flower Growlights

Diamond series van Advanced LED

G8 van G8LED

 

Iemand ervaringen met de bovenstaande producten en/of een idee in hoeverre deze van elkaar verschillen?

Waar kan ik het beste op letten? Er zitten ook bepaalde lenzen op de Leds heb ik gelezen?

 

Alvast bedankt!

 

Bota :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja je een beetje informeren.. op elke led zit wel bijna een andere lens, als er ook al 1 op zit, soms is dat het geval ja..

ik denk dat meeste mensen je hier niet zullen kunnen helpen met info over die leds..

dus je zal zelf eentje meoten aanschaffen en testen :D

meesten werken wel goed hoor

Share this post


Link to post
Share on other sites

De meesten zijn vooral heel duur...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ergens gelezen dat led met lensen minder goed zijn omdat je het licht verzwakt.

ik heb zelf een spectrabox en ben er tevreden mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja lenzen nemen inderdaad een aantal procenten licht weg..

en gelijk da iedereen de dag van vandaag op led moe haten (;

ik heb zelf ook een amerikaanse Lush, en een Chinese Mars-Hydro,

van beiden content

(voor led enkel cfl gewent, kan dat ook zijn :DD)

 

en Aquar,

de meesten gaan ook jaren mee zonder problemen (;

en de meesten verbruiken ook wat minder ivm hps verlichting die bijna de helft warmte uitzet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelfs als ze jaren mee gaan zijn ze naar mijn persoonlijke mening nog steeds te duur. Niet in de laatste plaats omdat de led-technologie nog volop in ontwikkeling is waardoor je na een jaar al met een verouderd paneel zit. Met led moet je ook vaker bijverwarmen waardoor je een stroombesparing weer grotendeels te niet doet. Waarmee ik niet wil zeggen dat er geen goeie ledpanelen zijn, alleen nu dus nog gewoon te duur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb toch vooral tests gezien dat die standaard led panelen erg tegenvallen qua licht opbrengst.

 

Ik ga dus zelf maar een led armatuur bouwen met Cree fosfor leds. Dat is dan wel wit licht, maar die leds zijn zeker efficiënter dan HPS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn toch UV-led's met een coating? Verlaagd zo'n fosforlaagje niet juist het rendement?

Share this post


Link to post
Share on other sites

"alle" leds hebben een fosforcoating

 

ik ben zelf ook aan witte leds aan het denken omdat die een veeeel brede spectrum hebben alleen het precieze ben ik nog niet uit, zal wel zelfbouw worden ook

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die coating zal inderdaad wel voor wat verlies zorgen, maar zonder werkt het ook niet.

 

Je moet wel, net als bij TL, niet gaan voor de varianten met extra coatings voor een hogere CRI waarde. Dat kost dan extra efficiëntie en de kleur kwaliteit zijn we toch niet in geïnteresseerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor alle reacties! Ben er weer wijzer uit geworden.

 

Zonder extra verwarming zit de temperatuur bij mijn huidige 2 LED lampen op de 25 Celcius en dat is max 250 Watt verbruik denk ik.

Dus ik vermoed dat bij een hoger aantal Wattage LED lamp de temperatuur ook nog iets zal stijgen dus zal extra verwarmen niet zo'n probleem zijn.

 

@SmokeyBear; Bedankt voor het goede informatieve artikel! Ga ik nog in alle rust volledig doorlezen. Ook in de reacties staat noemenswaardige informatie.

 

Ik zie dat bijvoorbeeld de Mars 2 niet kan switchen tussen veg en flower, de Reflector variant van dezelfde fabrikant wel.

Lijkt me wel handig om te kunnen switchen of zoals bij de Spectrabox trapsgewijs het blauw en rood in te kunnen instellen afhankelijk van de fase.

 

 

Ik zie hier net dat de lampen van SuperGrowLED door Greenhouse seeds zijn gebruikt voor een oogst.

http://howtogrowmarijuana.com/weed-strains/green-house-caboose-seeds/

 

Ziet er naar mijn mening goed uit.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Segis

Als ik me niet vergis gebruikt Grow420Guide op YouTube de G8Leds, volgens mij zijn deze ook in Amerika verkozen tot beste koop of iets in die richting door High Times. Maar je kan daar even kijken wat voor resultaten hij heeft behaald.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks! De G8Leds hebben de Hightimes Gear of the Year 2014 award gewonnen.

Ik heb de video's op youtube van de grow420guide gezien, ik zie dat deze echter niet instelbaar is wat betreft grow/flower fase, wel dat er twee ufo's van 90 watt red light worden gebruikt voor flower fase volgens mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grappig,

 

Heb van de week net wat zitten lezen over led..

Toen kwam ik dit tegen..

Hier bv te koop..

 

Hoe groot is de ruimte??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Segis

Thanks! De G8Leds hebben de Hightimes Gear of the Year 2014 award gewonnen.

Ik heb de video's op youtube van de grow420guide gezien, ik zie dat deze echter niet instelbaar is wat betreft grow/flower fase, wel dat er twee ufo's van 90 watt red light worden gebruikt voor flower fase volgens mij.

 

Volgens mij gebruikt hij de 90watts gewoon als extra verlichting.

Alleen met de 90watts bereik je niet verassend veel volgensmij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien helpt dit je, een uitgebreid artikel over leds: http://howtogrowmari...ed-grow-lights/

Heb het zo'n beetje doorgelezen. Vond het soms wat erg pro led, maar er staat zeker ook nuttige informatie in.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duurde bij mij ook even voor ik alles had doorgelezen, maar staat inderdaad zeker nuttige informatie tussen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alleen wel jammer dat er ook weer van die complete onzin claims in staan. Zoals: "With traditional HID’s, up to 95% of energy is wasted as heat or radiation" en "you would save at least 50% in electricity compared to an HID unit". Beide volslagen nonsense natuurlijk en toch blijven ze het herhalen.

 

Ook steeds weer die nutteloze "umol/m2/s op een bepaalde afstand" vermeldingen. Dat zijn metingen analoog aan lux ipv lumen en daar heb je natuurlijk geen moer aan. Zeker bij een led armatuur niet omdat die vaak zo'n slechte lichtverdeling hebben met een heldere vlek in het midden. Dat is dan ook precies de plek waar ze die "lux" meting doen terwijl de rest van de tent dan in het donker staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Kind Leds waren bij mij ook bekend en er staat ook een leuk artikel over op rollingstoned.

Ik begin toch heel erg naar de Mars2 te neigen. Voor 180dollar heb je al een 400 potential met 5w lampjes en full spectrum. Op 420 wordt er heel lovend over gesproken. Hier op het forum staan ook kweken ermee. Deze is echter niet instelbaar, is dit erg nadelig?

 

Mijn tentje is 90x90x160.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee dat is natuurlijk geen drama...

ik weet niet of het lief/slecht/fout is om dit te zeggen maar op facebook heb je van Lush een kweekgroep en van Mars sinds enige tijd ook.

dus kijken geblazen :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Kid heb ze gevonden :dope:

Share this post


Link to post
Share on other sites

toppie man :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, ik heb inmiddels de Mars 2 400W besteld voor 200 Dollar ofzo, had me vooraf nog op het 420 forum georiënteerd en de producent gevraagd.

Ik twijfelde wel tussen de 400W en 700W, maar ik begin nu eerst eens met de 400W. Hij is inmiddels op de post (:

Ben benieuwd :wOOt

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd.. maak je er een kweekverslag van? Heb ik weer wat te volgen ;)

 

Het is trouwens wel een heel andere geworden dan de 3 waar je in het begin mee kwam. Waarom heb je uiteindelijk voor deze lamp gekozen en niet 1 van die 3?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...