Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

PurpleHazes

First Timer : 2 Master Onder Kush 2 X 600 Watt 1,2 X 2,4M

Recommended Posts

Hallo boys,

 

Eindelijk alles binnen, tijd om te experimenteren! Mijn set up:

 

Mammoth 120 x 240

2 x KIND LED K3 L600, prijzige grap, maar schijnen zuinig te zijn en ze zien er erg cool uit!

Softbox 700m3 met CAN filter

DV-12 Schakelkast

Cli-Mate Fan Controller

2 x CLIPFANS

GHE Flora NOVA Bloom + Grow

Ataami Bcuzz Lightmix

BioTabs Mycontrex 100 gram

 

Ik heb 40 Master Kush feminised seeds en daar heb ik 32 x 11l potten voor klaar staan. Nou moet alles eerst nog opgezet worden, daar zal ik direct foto's van plaatsen als ik klaar ben. Nou heb ik mij aardig ingelezen, maar voel me nog steeds een beetje clueless. Het ontkiemen bv; ik dacht aan gelijk in de pot plaatsen en gelijk 18/6 er op los gooien, dat een goed idee?

 

Ik kijk uit naar jullie tips en hoop veel daar van6op te steken !

 

Mzzzzl!

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeer prijzige grap inderdaad.

Ik zou ontkiemen tussen vochtige watjes of in water , dan 1cm diep in de potten en de potten inwateren van boven.

klok 18/6 voor de komende 2 weken tot je redelijke plantjes hebt en dan 12/12

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik volg alvast dit topic zelf ook overgestapt op led :spliff:

 

Veel suc6 dat het mooie planten worden !

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga je volgen.

mooie setup.

succes

Edited by eitje

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is zuinig????

600watt is 600watt.......

 

ben benieuwd maar dat zijn er wel wat veel denk ik in zo'n tentje

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is zuinig????

600watt is 600watt.......

 

ben benieuwd maar dat zijn er wel wat veel denk ik in zo'n tentje

 

succes

 

Ze trekken minder uit de muur; rond de 700 volgens mij beide....vanavond zal ik de zaadjes in de doekjes zetten om ze te laten kiemen en morgen alles opzetten...heb er zin in want t werd wel een keer tijd haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb besloten de zaadjes in water te laten weken tot ze ontkiemen om ze vervolgens of in vochtig papier te leggen of direct in de grond te stoppen...wat lijkt jullie het best? Ben erg benieuwd naar waar dit naar toe gaat! ze zitten nu met tien per stuk in een glas, in een tupperware met een deksel overheen...

 

Morgen beginnen met de tent op te bouwen!

 

tn_gallery_44572_18143_148271.jpg tn_gallery_44572_18143_319761.jpg

Edited by PurpleHazes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga je volgen! Succes alvast..

 

Je vraag over het ontkiemen is dubbelop, je legt ze in water of tussen vochtig papier om te ontkiemen..

Eenmaal een wortel geschoten is het tijd ze in de grond te stoppen.

 

PS: Plak volgende keer de BB-code in je post en je foto's komen beter tot zijn recht:

gallery_44572_18143_148271.jpg

 

gallery_44572_18143_319761.jpg

Edited by Oppersmoker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oppersmoker; thanx voor de tip!

Dragon. in wattage wel, maar ze moeten net zo goed zijn als 600 HPS...komen we snel achter!

 

Na twee dagen kiemen in water en in een dag tussen keukendoekjes, zijn er 39 van de 40 ontkiemd. Heb ze allemaal maar gepot en kijken wat het wordt! Ventilatie staat nog niet aan maar de lampen al wel op 18/6 gezet. Temperatuur zit net onder de 30C maar de luchtvochtigheiod moet wel wat omhoog. Nou heb ik ze niet giga veel water gegeven; 10 ml de stuk. Hoe vaak nu bewateren en hoeveel...weet wel dat het nu nog niet veel hoeft te zijn.

 

gallery_44572_18143_191245.jpg

 

gallery_44572_18143_1432879.jpg

 

gallery_44572_18143_1278268.jpg

 

 

Tevens vraag ik me af hoeveilig het is om een relais op een dikke verlengsnoer te zetten en op een ongeaarde stekkerkast. Ik weet dat de relais wel geaard is en de rest van de groep is gewoon schoon. Alle tips zijn welkom, waarvoor alvast bedankt!

 

PEace!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit, succes gewenst!

 

Ook ik heb de relais op een niet geaard stopcontact aangesloten en nooit problemen gehad tot op heden. Als alles netjes is aangesloten kan het in mijn beleving geen kwaad om zo te werken.

 

En over de LV hoef je je geen zorgen te maken in dit stadium, ik kweek met stekken en kijk er niet eens naar tot in de bloei. En zelfs dan vind ik het persoonlijk niet zo heel relevant.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 ml de stuk. Hoe vaak nu bewateren en hoeveel...weet wel dat het nu nog niet veel hoeft te zijn.

 

Inwateren met 10% van de inhoud, dus in dit geval 1 ltr per stuk. en dan droog laten trekken de eerste week..Dan geven na behoefte.

En zoals gezegd is die LV niet heel spannend, je kweek niet met stekken welke dit wel nodig hebben..

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks dilago & opprtsmoker, stukken geruster nu! Vanochtend vroeg wakker geworden en na het lezen van jullie reactie gelijk een liter water bij gegeven.Nou was ik vergeten dat ik wortel stimulator had, die heb ik maar boven het potgrond gestrooid voordat ik het met water had besproeid.

 

 

 

Nou dit was dag 2, verwacht komende dagen geen actie, dus genoeg tijd om me verder te verdiepen op wat komen gaat!

 

Peace!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok ben nu al een tijdje aan het werk en merk toch een beetje stress over brandveiligheid en kortsluitingen. Ik weet niet of die bezorgdheid terecht is maar ik wil uiteraard geen ramp veroorzaken :s. Iemand nog tips voor de veiligheid omtrent m'n tent?

 

Momenteel heb ik alleen m'n lampen aangesloten op een relais en die gaat via een verlengsnoer naar een ongepaarde schone groep. Ik moet bog m'n filter en ventilator aansluiten, ook op een schone groep en zit te dubben over hoe ik het zo safe mogelijk kan inrichten....iemand ideeën voor brandblussers ed systemen ? Razen of mind zou zoveel schelen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi PurpleHazes. Toen ik nog met 4 x 600 wat kweekte had ik ook gaan aarde op het stopcontact.

Ik heb dat toen opgelost door de aarde te gebruiken die op het verwarming systeem zit.

Die moet namelijk geaard zijn.

Gewoon zo een zelfde klem halen die word gebruikt om de aarde op jou cv systeem te krijgen.

Met een beetje handigheid en een ander stopcontact heb jij iets meer zekerheid.

Tenminste, als je een verwarming in de buurt hebt.

 

Greetzzzzzz Rockfort

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor het advies Rockfort! Maak me zorgen om de kabels die omhoog en omlaag gaan, ziet er slordig uit en oogt al veel onveiliger. Denk dat ik dat eerst ga oplossen zodat alles over de grond loopt. Sowieso ook een goede automatische blus systeem aanschaffen...zag dat Mabo goede had voor €120. Daar een van boven de tent en dan twee poederblusser voor waar de kabels lopen en ik voel me stukken geruster; veiligheid über alles!

 

Temperatuur liep erg op; boven de 30C, had de meter buiten en pin hoog boven de lampen hangen heb em nu in het geheel binnen op de grond gelegd en temperatuur is 27,9 en lv 81% is dit de juiste manier van meten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey PurpleHazes, ga je zeker volgen, binnenkort gaan we ook op led draaien, volle bak aan mijn hok bezig. Veel succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 3 dat ze in de pot zitten.....Gekke is dat de ene kant wel bijna allemaal ontkiemnd zijn maar aan de andere kant maar 3 van de 16. Nou kwam ik er achter dat de linkerlamp wat hoger hing dan de rechter en eergister had ik de eerste nacht de rechterlamp vergeten aan te zetten :S. Nou heb ik het maar aangepast en heb ik aan de rechterkant de plantjes die wat langer waren naar de buitenkant verplaatst en de andere naar binnen. Ik heb de fancontroller wat hoger gezet, temperatuur staat nu ronde de 16C, wat is de ideale temperatuur in deze fase? Ook s mj opgevallen dat niet alle blaadjes groen waren; beetje gelig bruinig. Is dat normaal of hangt mijn lamp te laag?

 

gallery_44572_18143_1883070.jpg

 

gallery_44572_18143_2133274.jpg

 

gallery_44572_18143_2127254.jpg

 

Hopen dat de linkerkant ff zijn werk gaat doen nu! Wat is de ideale temperatuur voor deze fase en hoevaak moet ik ze bewateren? Heb ze gister allen al 1 liter gegeven...Thanx voor de tips guys and a happy weekend!

 

 

peace!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel water je precies moet geven kan alleen de tensiometer je vertellen en daarom zou ik je adviseren er een of beter nog twee te kopen. Water geven op gevoel betekent in de praktijk eigenlijk altijd dat je je planten verzuipt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx voor je advies dilago, stond al op de planning! Ga vanavond weer ff checken en hopen dat ze uit de grond zijn !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedenk wel dat geen een plant hetzelfde is, de een zuipt als een malle terwijl de ander achterblijft.

Dus een tensio is handig, maar geen maatstaf voor alle potten..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morgen gelijk twee stuks halen dan van die tensio's ...een en ander aan zaadjes al uitgekomen...verdeling van het licht is alleen niet goed voor zulke vroeg zaailingen. Veel sprieten ten opzichte van zeer korte sprietjes. Nu erg veel potten verplaatsen om t te compenseren. Dat is iig les 1: voorkweken in kleinere bakken! Foto's volgen vanavond! Zit alleen nog met het plaatsen van mijn thermometer.....hij hangt nu dan hoog met de sensor ten hoogte van de lampen. Daar is t dan weer 29c en dat lijkt me te hoog...waar kan ik em het best plaatsen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 5 groei:

 

Veel verschil in lengte van de plantjes, van de 40 hebben 30 er het gered, niet slecht voor de eerste keer dunkt mij! Heb vandaag een min/max metertje en een huis/tuin/keukentje thermometertje aangeschaft om wat lager op de grond de temperatuur te meten. De bladeren worden wel wat groener dus dat gaat wel de goede kant op volgens mij.

Hier ff wat foto's van hoe ze er bij staan en ook heb ik bij de tuinmarkt een meter gezien voor het meten van vocht, weet alleen niet of het ook werkt voor onze hobby, anyone advies hierover?

 

gallery_44572_18143_348091.jpg

 

Hier wat plantjes:

 

gallery_44572_18143_785757.jpg

 

gallery_44572_18143_2080972.jpg

 

 

gallery_44572_18143_2077070.jpg

 

gallery_44572_18143_401617.jpg

 

gallery_44572_18143_1903944.jpg

 

gallery_44572_18143_1903944.jpg

 

Zoals jullie zien veel verschil in de lente en sommige krommen een beetje....ik probeer ze wel af en toe te verplaatsen zodat dat zich kan gaan corrigeren. Ik weet wel dat Kush niet super hoog wordt, dus als ze nu al teveel gaan strekken dan lijkt mij dat geen goed begin :S

 

Maar we zullen het zien....

 

Peace!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk, gaat de goede kant op! :)

 

En dat je verschil in lengte hebt met zaadplanten, is niet te voorkomen..

Vandaar dat ik ze in kleine potjes voorgroei, en als ik ze overzet naar de nieuwe potten graaf ik ze tot aan de lobblaadjes in!

 

En die meter: Hangen laten, zonde van je geld..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...