Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Goeiemiddag allen!

 

Na het enigszins hectische slot van mijn vorige - tevens eerste(!) - ronde, ben ik nu weer zover dat mijn "one-square" reeds aardig vol begint

te geraken! (http://www.wietforum.nl/topic/113961-eindelijk-gestart/page__fromsearch__1)

 

Het idee was om eea. aan aanpassingen te doen aan m'n hok, maar - wederom - zag ik mij genoodzaakt toch maar gewoon de boel "as-is" in gebruik te nemen.

(Climate Minigrower, SonoConnect, etc. nog netjes in de doos) :wacko:

 

Voor diegene die het vorige verslag gemist heeft; zoals ik al zij was dit voor mij de allereerste keer, derhalve relatief enerverend om te aanschouwen hoe eea. zich in de laatste periode voltrekt. :wOOt

Lang verhaal kort: ik had ruim op tijd mooie stekjes gesneden (begin bloei) en deze onder TL(24u) netjes "in de wacht" gezet.

Echter, door alle consternatieover hoe/wanneer/wat omtrent het "omhalen", heb ik me onverhoopt schuldig gemaakt aan het schaamteloos verwaarlozen van deze nieuwe telgen... :blink:

 

gallery_40054_18031_1511697.jpg

 

Zoals te lezen is in mijn verslag, heb ik van de enige twee overlevenden een soort van "donors" c.q. "mama's" gemaakt, waaraan ik uiteindelijk deze

nieuwe aanwas onttrokken heb. De oplettende lezer zal opmerken dat dit dus nu feitelijk gaat om een 7e generatie Critical (RQS), welke vooralsnog boven mijn verwachting lijken te presteren!

 

gallery_40054_18031_1215215.jpg

gallery_40054_18031_196161.jpg

 

 

Inmiddels staat eea reeds geruime tijd onder de HPS (3 weken), maar ik ben pas vorige week begonnen met voeden alsmede gestart met de "telling voor het boekje"...

 

We zitten nu dus (in) formeel op dag 7 (bijna 8) met de bulb op 21/3.

 

Ben voornemens vanaf morgen licht per dag met 1u te verminderen tot 12/12, waarmee dus de bloei geforceerd zal worden.

 

Menigeen zal dit "buitensporige groei" noemen, maar mijn ervaring gecombineerd met uitvoerige verdieping in de materie hebben mij ertoe doen bewegen ruim de tijd te nemen voor deze "aanlooptijd"... :rtfm:

 

Aanvankelijk baarden de onderlinge verschillen tussen de dames - zowel in grootte, internode-afstand, bladgroei, wateropname als algehele "staat van gezondheid" - mij enigszins zorgen, maar ze lijken zich momenteel toch op miraculeuze wijze naar elkaar te schikken! :punk:

 

Kortom: We zijn gestart, dag 7 - bijna 8 - van de veg, zal proberen minimaal wekelijks 'n update met pic's te plaatsen, tekstueel wellicht frequenter...

 

:spliff:

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle Jantjes Nog An Toe! Deze ga ik volgen. Dat wordt lachen. gieren en brullen! :rofl :rofl :rofl :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze houd ik in de gaten. :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik schuif ook aan succes :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes weer deze ronde!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik schuif ook aan. Hopelijk gaat het nou beter. Succes.

Gr vlinder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar is tie weer! :verrygood

 

...na een aanzienlijke pauze ingelast te hebben qua bijhouden van mijn kweekverslag, ben ik voornemens nu de draad weer op te pakken...

 

Kort samengevat ben ik inmiddels beland op dag 32, dag 23 12/12 en dag 8 zichtbare bloei. Het klimaat in m'n kast is gelukkig inmiddels uiterst stabiel en onder controle. Gedurende de gehele periode tot nu toe - dus ook tijdens de groei - was de temp bovenin consequent +/- 30gr-LV35%, midden 27 à 28gr-LV50%,

onderin +/-21gr met de lamp aan. Met lamp uit zakt de temp niet onder de 23gr. Lijkt mij al met al prima dus...

 

Tijdens de eerste week 12/12 heb ik per abuis ruim minder dan de voorgeschreven hoeveelheid bloeivoeding gebruikt, en tijdens de 2e week 12/12 heeft de "werklamp" per ongeluk vermoedelijk zo'n 6 dagen aangestaan. Op z'n zachtst gezegd klunzig... :wtf2:

Al met al niet echt een ideale start van deze toch niet onbelangrijke periode, maar gelukkig wijst alles erop dat de dames me dit hebben vergeven. :oeps

 

Er staan nu 10x 11 liter potten op mijn kleine oppervlakje, en ik ben dan ook bang dat dit eigenlijk "too much" is.

Deze keer heb ik mijn verzorgingsstrategie enigszins versoberd en heb ze dan ook eigenlijk tot gisteren vrijwel volledig met rust gelaten.

(daar waar ik ze bij de vorige ronde meerdere malen per week vertroetelde)

Gisteren heb ik ze er allemaal even uit gehad, "opgeknipt" tot ongeveer 30 cm boven de potrand, rode steeltjes verwijderd, alsmede een enkel dood blad.

:execute

 

Bij het terug plaatsen bekroop me het gevoel dat die ene extra 10e pot wellicht meer kwaad dan goed doet. Dit vermoeden wordt gevoed door het feit dat

een viertal dames significant minder groot zijn dan de rest. De mooiste zes zijn respectievelijk 70, 70, 72, 75, 75 en 75cm en de andere vier 55, 60, 65 en 65cm.

 

Ik ben dan ook voornemens om morgen de kleinste eruit te halen, zodat de rest meer ruimte krijgt. Lang getwijfeld, maar gevoelsmatig lijkt dit me uiteindelijk toch het beste...

 

Suggesties uiteraard van harte welkom! :welcome:

 

Hier een paar pic's, zoals te zien is eea. enigszins rommelig... :wacko:

 

 

gallery_40054_18031_24876.jpg

 

gallery_40054_18031_19758.jpg

 

gallery_40054_18031_124208.jpg

 

gallery_40054_18031_40242.jpg

 

...Ik zal proberen minimaal 2x per week te updaten...

 

M.Vr.Gr. Harry

:j

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals gezegd, c.a. 30cm vanaf de potrand alle scheuten verwijderd...

 

gallery_40054_18031_32918.jpg

 

Niet onbelangrijk: Stuk handiger vwb. watergeven! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de planten mooier kunt verdelen dan zou je er 1 weg kunnen halen, ik zelf zou dat niet zo snel doen.

Ook de planten uit het hok halen vind ik niet echt ideaal om te doen, dat omdat je makkelijk toppen kan beschadigen/afknakken en het veldje wat er na een tijdje ontstaan is verander je nogal, er vallen weer meer bladeren over de toppen heen, tenminste zo lijkt het op je foto.

 

Hoe geef je water?

Ik zit er zelf aan te denken om in plaats van enkel van beneden, de huidige ronde ook zo nu en dan van bovenaf water te geven, enkel is dat niet makkelijk te bereiken als de planten groot zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeg Rocker, hoe is dat ding na al die tijd bevallen. Zag een tijdje terug een post/topic van je voorbij komen betreft de green hornet lamp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja prima dus..

Is echt een ideale werklamp.

Je plantjes kunnen het licht niet waarnemen en voor hun is en blijft het dus pikke donker, waardoor je evt tijdens de "nacht" uren probleemloos evt in je hokje kunt gaan kijken zonder de plantjes te storen.

 

En stel dat je hem vergeet uit te doen... niks aan de hand dus.. :)

Kan hem echt iedereen aanbevelen..

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind je planten wat aan de lichtgroene kant, maar verder staan ze er prima bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bosrand: Ik heb toch alles er maar ingelaten, in de veronderstelling dat eea zich wel zal gaan schikken. Ben met je eens dat eruit halen idealiter vóór de zichtbare bloei gebeurd, maar dat kwam in dit geval planningstechnisch niet zo uit...

 

@Oude Rocker: Heb gelijk maar ff zo'n hornett lampie besteld; morgen in huis als het goed is...

 

@Dilago: Thnx, kleur zou misschien op teveel voeding kunnen wijzen, vandaag staan ze dan ook op "water-rantsoen".

 

Voor de volledigheid nog ff wat pica's:

 

gallery_40054_18031_124720.jpg

 

gallery_40054_18031_120624.jpg

 

gallery_40054_18031_124721.jpg

 

gallery_40054_18031_42802.jpg

 

gallery_40054_18031_62259.jpg

 

...tot de volgende update! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weinig activiteit te bespeuren bij m'n verslagje... :wacko:

 

Weinig nieuws te melden ook, behalve dan dat ik me 'n beetje zorgen begin te maken over de wmb (te) hoge LV in de afgelopen dagen...

 

Hopelijk dat het met deze weersomslag afneemt, maar ik vindt 75% op tophoogte eigenlijk aan de hoge kant... Toch?!

 

Anyway; ze gaan als 'n speer, volgende week beetje P+K erbij en verder gewoon volgens schema... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie planten hoor, ze lijken al wat bijgetrokken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe hoog hangt je lamp?

Het lijkt me dat die wel wat omhoog mag, tenminste als ik je bladranden zo zie. ;)

 

Die vochtigheid zal nu nog niet zo heel veel kwaad doen, niet te veel zorgen om maken nog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het begint waarempel (eindelijk) ergens op te lijken! :dribble:

gallery_40054_18031_1866872.jpg

...lange week ertussen uit geweest; toch fijn thuis komen!!! :tu

 

gallery_40054_18031_1726648.jpg

 

gallery_40054_18031_1925376.jpg

 

gallery_40054_18031_132064.jpg

 

gallery_40054_18031_663235.jpg

 

 

...Dag 47, dag 38 12/12, dag 23 Zichtbare Bloei...

 

:smoke

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat begint er idd op te lijken..

Hoe heb je je temperaturen? Ik zie wat gekarteld blad..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er prima uit, Harry!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Oude Rocker: ik constateer idd ook enige warmte stress... :oeps

 

Temp is constant:

  • bovenin consequent +/- 29 à 30gr-LV35%;
  • midden 27 à 28gr-LV50%;
  • onderin +/-21gr met de lamp aan; m
  • met lamp uit zakt de temp niet onder de 23gr met stijgende LV

Ben wel voornemens de pit straks wat hoger te hangen, blijkbaar hebben ze nog lang gestrekt, afstand is inmidels gekrompen tot een schamele 40cm :cry

 

c.a 50cm is aan te raden, toch...?

 

@Dilago: Thnx :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

...aldus geschiede... :wacko:

 

gallery_40054_18031_1623548.jpg

 

gallery_40054_18031_690521.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...