Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Heisenbergg

Autoflower Buitenkweek '15

Recommended Posts

Hallo levensgenieters, ik ben nieuw hier ;)

 

Ben een student, woon redelijk landelijk en ga een poging doen om wat mooie planten te kweken... Het wordt mn eerste keer, en dit leek me wel een mooie manier om het te delen / wat bijsturing te krijgen ;p Ik heb thuis genoeg ruimte, een lage kas (0,5m hoog ofzo) en een vader met een groente tuin (dus hopelijk genoeg hulpmiddelen voor deze 1e kweek).

 

Ik heb van de week iets te enthiousiast gelijk verschillende zaden besteld, zonder heel diepgaande research... dus hoor graag jullie ervaringen/tips met deze soorten (buiten). Morgen vallen de volgende zaden als het goed is in de brievenbus:

 

+ 2x White Widow Auto - Pyramid Seeds

+ 1x Big Bud Auto - Huismerk

+ 2x Power Plant Auto - Huismerk

 

Allemaal autoflowers dus, en als het goed is geschikt voor buitenkweek (volgens de dealer).

 

Ik ben van plan om ze in grote potten te zetten, zodat ze bij slecht weer toch even naar binnen kunnen. Ik heb alleen (nog) geen HPS lamp of iets. De zon moet het werk gaan doen...

 

Morgen dus waarschijnlijk een update als de zaadjes zijn bezorgd. Ik heb er zin in!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tip m.b.t. de zaden, als je 5 vrouwtjes wilde, heb je dan wel feminised zaden besteld, anders heb je ook nog de kans dat je 5 mannetjes planten krijgt, waar geen wiet aan groeit :likken: Ik heb die fout laatst zelf ook gemaakt <_<

Edited by ktja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tip m.b.t. de zaden, als je 5 vrouwtjes wilde, heb je dan wel feminised zaden besteld, anders heb je ook nog de kans dat je 5 mannetjes planten krijgt, waar geen wiet aan groeit :likken: Ik heb die fout laatst zelf ook gemaakt <_<

 

Jaa ze zijn feminised, bijna alle zaden worden tegenwoordig feminized verkocht geloof ik. Ik begreep wel dat je alsnog herma's kan krijgen als de planten te veel stres etc. hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik las dat de Big Bud best snel toprot kan krijgen doordat de toppen zo compact zijn, dus goed opletten! :) Bij mijn eerste kweekje kreeg ik een heel klein beetje toprot van m'n white flower dus ook oppassen daarmee... De Power Plant is als het goed is wel erg goed te doen buiten.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik las dat de Big Bud best snel toprot kan krijgen doordat de toppen zo compact zijn, dus goed opletten! :) Bij mijn eerste kweekje kreeg ik een heel klein beetje toprot van m'n white flower dus ook oppassen daarmee... De Power Plant is als het goed is wel erg goed te doen buiten.

 

Succes!

 

Aahh oke thanks man

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Mr Heisenberg, heb je ook gedacht aan goeie aarde voor in die potten? Kleine investering, groot resultaat in mijn ogen.

 

Mijn allereerste plantje vorig jaar was een big bud, en dat bleek best een goeie plant voor een beginner. Jammer genoeg heeft een zware hagelbui de helft van die plant vernield, maar verder ging ze prima.

 

Het moeilijkste in mijn ervaring: die plantjes met rust laten als je met vragen zit, geef maar een gil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Mr Heisenberg, heb je ook gedacht aan goeie aarde voor in die potten? Kleine investering, groot resultaat in mijn ogen.

 

Mijn allereerste plantje vorig jaar was een big bud, en dat bleek best een goeie plant voor een beginner. Jammer genoeg heeft een zware hagelbui de helft van die plant vernield, maar verder ging ze prima.

 

Het moeilijkste in mijn ervaring: die plantjes met rust laten �� als je met vragen zit, geef maar een gil.

 

Yoo, jaa goed punt... kut hagel. Ik ben van plan te ontkiemen in van die kleine bruine bio bakjes, en dan potgrond/stekgrond half om half mixen. Verder staat heel de schuur vol met allerlei soorten mest, maar niet echt geschikt voor dit volgens mij (DCM,Kas, gewone kunstmest.. weet ik veel allemaal). Kan morgen wel is wat plaatjes sturen, wie weet of er nog wat tussen zit :P

 

Verder zit ik nog te denken aan een klein guerilla kweekje ergens, maar wil niet veel geld kwijt zijn... en stekken ben ik te laat voor denk ik + geen ervaring met dat. Iemand nog tips? Goedkoop soort zaad ofzo? Tnks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn andere mensen op dit forum veel beter in de technische kant van de zaak.

 

Het lijkt me wel ambitieus om er meteen een guerrilla bij te willen doen, maar spannend is het hoe dan ook. En een tikje verslavend 😉

 

Qua aarde: is het geen optie om te beginnen met geprepareerde aarde, zoals Light mix. Kost geen kapitalen hoor. En wat voeding voor je planten ook niet.

 

Anderzijds zijn er ongetwijfeld goedkopere oplossingen, zeker voor iemand met een goed uitgeruste schuur.

 

Ik bedoel maar dat je 't jezelf ook wat makkelijker kan maken voor je eerste kweekje.

 

 

 

Er zijn andere mensen op dit forum veel beter in de technische kant van de zaak.

 

Het lijkt me wel ambitieus om er meteen een guerrilla bij te willen doen, maar spannend is het hoe dan ook. En een tikje verslavend

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wachtend op de postbode heb ik alvast wat voorbereidingen getroffen.... daarnaast een pica van wat meststoffen uit de schuur (voor mij abracadabra). Iemand tips wat te gebruiken en wanneer? Dat spul in die witte zak is volgens mij kippenmest, klopt dat? En zoals ik al zei... de ontkiembakjes zijn gevuld met een mix van potgrond en stekaarde.

 

Zr5ihMi.jpg

uiHzrP6.jpg

K7Pc4Bo.jpg

9djabST.jpg

 

 

Tnx!

 

*Update: Ze zitten in de grond en staan in vensterbank ;)

Edited by Heisenbergg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ontkiemen gaat sneller in een glas water, maar zo kan ook. Voor de rest kan ik je geen tips geven ik ben zelf nog een amateur :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ontkiem ze ook zo, komen altijd met 4 tot 5 dagen boven, althans bij mij.

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ontkiem ze ook zo, komen altijd met 4 tot 5 dagen boven, althans bij mij.

Succes!

 

Ajah joh, iedereen zegt wat anders... check deze ontkiem test:

http://www.wiet-zade...t=3579&start=30

 

Dit is de laatste update van de test.

En inderdaad het is zonde van de plantjes maar ik kan niet verder kweken.

 

De uitslag:

 

30 van de 30 zaden zijn ontkiemt.

29 van de 30 zaden zijn boven de aarde gekomen.

Alleen bij het ontkiemen in tissues is er 1 zaadje niet gaan groeien.

 

Conclusie 1: alle 3 de ontkiem methodes werken.

 

Opvallend was dat bij het ontkiemen in water er slecht 3 echt ontkiemde.

De ander zaden zijn later gewoon in de aarde ontkiemt.

 

Conclusie 2: ontkiemen in water werkt niet erg goed.

 

De zaden die ontkiemd zijn in de aarde waren sneller en zijn ook bijna allemaal van dezelfde lengte.

En ook bij deze methode zijn dus gewoon alle 10 de zaden ontkiemt.

 

Conclusie 3: Ontkiemen direct in aarde is de snelste methode

Conclusie 4: Ontkiemen in de aarde heeft geen kleinere ontkiem kans

 

Dit is slechts 1 test en het zijn slechts mijn conclusies...

 

Als er verder nog ideeen zijn voor ontkiem testen dan hoor ik het graag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 4 dagen komen de eerste twee plantjes (2x White Widow Auto - Pyramid Seeds) eens boven de grond een kijkje nemen. Bij de andere soorten nog geen beweging.

 

 

0G6k3DX.jpg

tOvAQwB.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet in directe zon die jonkies.. is mijn advies

Share this post


Link to post
Share on other sites

Direct in de zon die jonkies!

 

Is mijn advies....

 

Haha zo zie je maar he.

 

Ik ontkiem 24uur glas water dan aarde in en met 48uur heb je je plantje boven.

 

Leuk topic al vind ik die smartpotjes enzo altijd maar flauwekul... ach het werkt :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij vind alles flauwe kul zeker ? zonlicht vind je flauwe kul.. ieniemienie potjes met iele zaailingen er in welke zo uitdrogen in de volle zon.. nee lekker er in zetten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste high life, volgens mij heb jij geen leven.

ik zie je bij iedereen posten met zogenaamde goede raad.

maar niemand vraagt naar jou mening. ga een hele dag op je vinger zitten ofzo laat mensen met rust met je goed bedoelde adviezen.

 

je maat silverboxx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij vind alles flauwe kul zeker ? zonlicht vind je flauwe kul.. ieniemienie potjes met iele zaailingen er in welke zo uitdrogen in de volle zon.. nee lekker er in zetten!

 

Gaat al 10 jaar goed gap

 

Geef mij eens een verslag van jou kweekies te lezen.. zal ik ook effe aanmerken wat er allemaal mis gaat pik.

 

Jonkies met dit weer direct in de zon we zitten niet op curacao met je ze verbranden.

 

Noob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yoo. uhh jah... hier even een update: ze zijn allen op maandag boven de grond gekomen behalve één power plant auto. We zijn nu 2 dagen verder en nog steeds niks. Ik las in verschillende topics dat je ook het zaadje kan opgraven en moet helpen om uit de schil te komen. Zouden jullie dat nu al aanraden of nog even wachten?

 

vRg7QR4.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou morgen ochtend nog even afwachten,

 

Dan als je nog niks ziet, met iets kleins als een sateprikker de aarde boven het zaadje voorzichtig wegschrapen tot je het zaadje ziet, soms zijn ze er al uit maar hebben ze de kracht niet de aarde weg te duwen!

 

Als het zaadje nog dichtzit in een bak water ermee voor 24 uur en dan opnieuw inzaaien (dan is het wel alles of niets....!)

 

Daarna kun je altijd nog proberen een klein scheurtje in het zaadje te maken met bv een klein mesje, ik heb er zelf ook elk jaar wel een bij zitten die aan de reanimatie moet doormiddel van opgraven, 75% van de tijd lukt het nog die andere 25% helaas.... kan niemand wat aan doen!

 

Succes en keep it green yu

 

Btw, volgende keer voor je in gaat zaaien, zou ik de zaden in een bak lauw water leggen totdat ze zinken, vaak na 24 uur als je ze aanraakt zinken ze! Dan zijn ze volgezogen met water en heb je een goede headstart!

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste high life, volgens mij heb jij geen leven.

ik zie je bij iedereen posten met zogenaamde goede raad.

maar niemand vraagt naar jou mening. ga een hele dag op je vinger zitten ofzo laat mensen met rust met je goed bedoelde adviezen.

 

je maat silverboxx

 

Helaas, fout gegokt.

Ik vraag toch ook niet een reactie van jou terug.. en die krijg ik toch ook? Ik bedoel maar.

Doe niet zo stoer man. Ga dan niet op een openbaar forum zitten! Daar is het voor bedoeld namelijk. reacties plaatsen en terug krijgen.

Mijn advies is uit goede wil gegeven en alleen met goede bedoelingen. Wat iemand daar mee doet moet hij/zij zelf weten.

Doe niet zo kinderachtig man!

 

Gaat al 10 jaar goed gap

Geef mij eens een verslag van jou kweekies te lezen.. zal ik ook effe aanmerken wat er allemaal mis gaat pik.

Jonkies met dit weer direct in de zon we zitten niet op curacao met je ze verbranden.

Noob

 

Verbranden en uitdrogen zijn 2 heel verschillende factoren meneer die alles weet.

En ik zeg toch niet dat ik alles goed doe of wel? Integendeel. Als ik alles al wist zat ik hier niet waarschijnlijk.

En nog lui ook.. als je even zoekt vind je vanzelf alle topics. Leef je uit met je kritiek, is je goed recht.

Anders moet je niet op dit forum komen.. simpel.

 

 

@ Heisenbergg

Sorry voor topic vervuiling.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou morgen ochtend nog even afwachten,

 

Dan als je nog niks ziet, met iets kleins als een sateprikker de aarde boven het zaadje voorzichtig wegschrapen tot je het zaadje ziet, soms zijn ze er al uit maar hebben ze de kracht niet de aarde weg te duwen!

 

Als het zaadje nog dichtzit in een bak water ermee voor 24 uur en dan opnieuw inzaaien (dan is het wel alles of niets....!)

 

Daarna kun je altijd nog proberen een klein scheurtje in het zaadje te maken met bv een klein mesje, ik heb er zelf ook elk jaar wel een bij zitten die aan de reanimatie moet doormiddel van opgraven, 75% van de tijd lukt het nog die andere 25% helaas.... kan niemand wat aan doen!

 

Succes en keep it green yu

 

Btw, volgende keer voor je in gaat zaaien, zou ik de zaden in een bak lauw water leggen totdat ze zinken, vaak na 24 uur als je ze aanraakt zinken ze! Dan zijn ze volgezogen met water en heb je een goede headstart!

 

Bedankt voor het advies, gaa hem zo maar is voorzichtig opgraven dan;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

update: één powerplant gaat waarschijnlijk niet meer opkomen we gaan dus verder met 4 planten :

 

2x White Widow auto

1x Big Bud auto

1x Power Plant auto

 

de Big Bud en de Power Plant heb ik in potten gezet. Op de bodem wat grind, daarna moestuin grond (is bos en veen grond geloof ik) en de andere helft met potgrond aangevuld. daarna nog wat cacao doppen tegen slakken en uitdroging.

 

De white widows laat ik nog even in het ontkiembakje zitten, ben van plan deze in de volle grond te zetten komende week (groentetuin).

 

hou jullie op de hoogte;)

 

 

wbYPpHf.jpg

vLW1ylJ.jpg

x6rVGCS.jpg

 

Papiertje gaat weg dus een steen en takje om de soorten uit elkaar te houden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er lekker uit heissie!

 

Mijn vraag duidt alleen nog maar waarom zitten er bakjes over je plantjes heen? Lekker laten staan vanaf nu zonder plastic, worden ze sterk van! Het plastic haalt de natuurlijke lumen omlaag en je plantjes zullen geen wind vangen...

 

Lekker topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...