Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
henkknecht

Beginnende Hermafrodiet Of Calyx?

Recommended Posts

Mogelijk een hermafrodiet of een calyx? Bij drie planten gespot, uit twee kwamen al stampers/draden. Planten staan nu 18 dagen bloei. Ik kijk elke dag al argwanend uit naar de oogst verknallende hermafrodieten. Stekken ben ik van plan in de toekomst, heb ik dat probleem tenminste niet meer.

 

 

 

 

 

gallery_44335_18134_396950.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat lijkt sterk op een hermafrodiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb elke ronde met gefeminiseerd zaad wel een paar balletjes hier en daar. Eerder regel dan uitzondering. Als je nu even een goeie inspectieronde doet en ze weghaalt, dan is de kans klein -maar niet uitgesloten- dat je er de rest van de bloei nog last van gaat krijgen. En als dat wel het geval is, dan zal dat geen rijp zaad meer kunnen opleveren.

 

Ik doe dat altijd tot in de 3e week bloei, en dan pas gaat het net erover waardoor ik er de rest van de ronde niet meer fatsoenlijk bij kan.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus de gehele plant verwijderen? Lekker balen allemaal, het waren drie goed aangeslagen meiden/jongens. Ik moet nog wat beter inspecteren ook, dus het kunnen er nog meer zijn. Drie planten zijn 15% van het totale, lekker die 1/100 kans is dus dikke BS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bedoelde de ballen weghalen, niet de hele plant

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bedoelde de ballen weghalen, niet de hele plant

 

 

Was niet direct voor jou bedoeld, maar gewoon of iemand anders me misschien nog wat meer vertelde of een tip had. Ik heb er 5 gespot met dit verschijnsel, dus 25% zijn herma. Het is toch wel soms moeilijk te onderscheiden van een calyx. Sommige gingen al open, terwijl ze niet geslachtsrijp zijn? Is dat dan een calyx, want er komen draadjes eruit. Of een herma die vrouwelijke als mannelijk geslacht vertoond.

 

Maar ik volg jouw advies nu en verwijder de balletjes. Met name 1 plant zat best wel onder ik denk erover die weg te halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kun je die hele plant tonen?

lijkt best veel afstand tussen de internodes he?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kun je die hele plant tonen?

lijkt best veel afstand tussen de internodes he?

 

Sprake van overbevloeing bedoel je? Gebruik wel een tensiometer en de waardes waren niet lager dan 40 geweest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kun je die hele plant tonen?

lijkt best veel afstand tussen de internodes he?

 

Had even gekeken en zag dat de lichtafstand dat probleem kan veroorzaken. Afstand was 50 cm t/m 75 cm. Had ze op 75 cm toen ze nog moesten wennen, 50 cm als ik soms de volgende dag kwam en ze waren gegroeid. De gemiddelde afstand is 60 cm.

 

gallery_44335_18139_8371.jpg

 

gallery_44335_18139_1355293.jpg

 

Beetje falende foto's, hopelijk kan je er wat mee :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit vind ik de opbouw van een man,

hoog de lucht in i.p.v. de breedte te pakken

ook de afstand van de internodes lijken op een man.

zal me dus benieuwen wat voor bloemen er aan komen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is niet dezelfde plant, deze had geen banaantjes. Ik dacht over het algemeen, sorry..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...