Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wielewiet

1X White Rhino (Zakzaadje)(In Bloei)

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik ben een Utrechtse student die voor het eerst met weinig geld en een beetje geluk toch een mooie dochter heeft opgevoed(al zeg ik het zelf)

Daarom wou ik het resultaat graag met jullie delen.

 

In februari vond ik wat volgroeide zaadjes in een zakje white rhino die ik met mijn stonede kop gelijk in de aarde hebt gedouwd en ergens heb weggezet. Ik begon met het opzoeken van informatie over het kweken en hoe meer ik te weten kwam hoe meer ik doorhad dat ik totaal verkeerd bezig was.

Het plantje was erg gestrekt, ik heb haar overgepot in biologische potgrond(bevat compost, veenmos en vulkanische steenstof) en nog wat kippenmest en kalk toegevoegd. Ook heb ik 3x20watt spaarlampen(2700k) bij de Action gekocht voor 7,50.

Dit deed haar heel veel goeds, ze bleef maar groeien. Ondanks dat de lampen een verkeerd spectrum hadden voor de groei en de zon zich buiten niet liet zien.

Een week geleden heb ik haar in bloei gezet(ik verduister elke dag van 8 tot 8) en tot mijn grote vreugde bleek het een meisje te zijn! Ik zie nog geen tekenen van een herma en hopelijk blijft dat zo.

IMG 9155

De plant is nu 42cm hoog en 38cm breed. Ik heb haar 1 keer gefimd en 2 keer gesupercropped. Net heb ik wat kruidenmest(6-5-10+4mg) voor de bloei toegevoegd. De verbrande bladeren komen door de spaarlampen. Verder geef ik ongeveer om de dag een liter kraanwater(ik laat wel eerst het chloor ontsnappen maar zuur niet af) en ik geef geen vloeibare voeding.

 

-Is het verstandig haar nog een keer over te potten?

 

-De bladeren worden onderaan geel kan dit kwaad?

 

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties/suggesties.

 

IMG 8169

IMG 8535

IMG 8606

IMG 8685

IMG 8904

IMG 9219

IMG 9220

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat heb je niet eens zo gek gedaan,

 

Overpotten in de bloei is niet zon goed plan,

hier door krijgt de plant veel stress en heeft tijd nodig te herstellen.

Gaat ten kosten van je toppen..

 

Wat voor bloei voeding gebruik je?

En als je beschikking hebt over regenwater, daar op over stappen.

 

Verder niet echt advies

 

Succes en hou ons op de hoogte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt.

 

Ik gebruik geen bloei voeding, alleen de kippen- en kruidenmest(in korrelvorm)

 

Zal vanaf nu regenwater gaan opvangen.

 

Jullie zullen zeker nog van mij horen, ook van mijn andere kweek(2x snow ryder autoflower)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Topjes bloeien vrolijk door :)

 

 

IMG 9260

IMG 9261

IMG 9262

 

Het regenwater lijkt haar goed te doen. Kan niet wachten op het resultaat, nu hopen dat de zon een beetje meewerkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eergisteren is de snowryder(AF) bovengekomen, overdag zet ik hem lekker in het zonnetje en s 'nachts mag hij onder 60watt aan spaarlampen.

 

gallery_44485_18130_320340.jpg

 

Helaas de fout gemaakt in een te kleine pot te beginnen, kan ik eventueel deze pot in een grotere pot zetten zodat de wortels via de drainage gaten toch meer ruimte kunnen bereiken(of ben ik nu te creatief?)

 

Verder is dit het resultaat van een beginnende LST van een wederom een white rhino zakzaadje(bidden dat dit ook een vrouwtje is):

 

gallery_44485_18130_378071.jpg

 

Gister heb ik 3x Master Kush besteld bij freeseedsonline die ik over 2 weken in de volle grond wil zetten. Ik hou het zo goedkoop mogelijk(ik studeer :P) Mijn doel is dus met zo min mogelijk complexe middelen(ik geloof niet zo in commerciële voedingslijnen enz.) zoveel en zo goed mogelijk te kweken door extra goed gebruik te maken van de simpele huis-tuin en keuken oplossingen.

 

In de grote White Rhino heb ik bijv. alleen kosten gehad aan een paar spaarlampen om hem in het begin een boost te geven(totaal = 7,50)

 

 

gallery_44485_18130_459310.jpggallery_44485_18130_624512.jpg

 

 

Iemand een idee hoeveel weken hij nog moet?

Verder nog verbeteringen/opmerkingen?

Edited by wielewiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jawel.. Foto's beter plaatsen. Niet vanuit ''my media'' Dan krijg je ook meer reacties denk ik..

 

Die moet nog wel minimaal 5/6 weken voor er te oogsten valt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een beetje hulp voor de foto's: als ze in je album zitten, kan je ze 1 per 1 bekijken en staan er ook een stuk of 4 URLs naast. De URL van de afbeelding zelf (nummer 3 als ik het goed heb) kan je copy-pasten als je het foto-icoontje in je verslag aanklikt. Help dat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

En verder heb je duidelijk talent. Die meiden van jou zien er heerlijk uit. Ik lees mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor jullie tips en belangstelling :)

 

De foto's heb ik nu aangepast(inderdaad via de afbeelding link), hopelijk is het beter zo.

 

Tot de volgende update!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie geen verschil?

 

Foto's:

Druk rechtsboven op je nick-name. Ga dan naar My Gallery.

Als je nog geen album hebt.. even 1 aanmaken.

Vervolgens, druk op dat topic. Dan open't ie (duuh logisch haha) en dan rechts boven weer zie je staan ''upload''

Dan, ''bestand kiezen'' en zoek de foto op die je wil uploaden. dan zie je hem verschijnen in beeld. Als je de goede hebt gepakt (eigenlijk een laatste check.. dit was voorheen niet zo, en had je zomaar per ongeluk foto's er op die je er niet op wilde hebben..)

Druk dan op dat bruine opload balkje.

Dan kun je nog tekst toevoegen als je wil.. Wil je dat niet, scroll dan naar beneden en doe ''Review en Publish''

Dan staat je foto in het album!

Druk op de foto.. Dan zie je rechts van de foto 4 codes. Pak de 3e (image link) Kopieer deze

Die URL kun je plaatsen door met het foto knopje boven waar je tekst typt in je topic, - te drukken en simpelweg te plakken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, ik heb het eindelijk door. Ik had eerst de link rechtstreeks gekopieerd ipv via het foto knopje.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rechtstreeks kan ook, pak dan wel de bovenste code (bb-code) na het uploaden van een foto...

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De zon heeft goed haar werk gedaan, de topjes beginnen lekker aan te dikken. Ik geef nog steeds geen bloeivoeding.

 

gallery_44485_18130_212334.jpg

gallery_44485_18130_8344.jpg

gallery_44485_18130_460087.jpg

 

De Snow Ryder heb ik nu in een 20liter pot gezet, ondanks dat je autoflowers beter niet kan overpotten denk ik toch dat ze aan deze pot en aarde uiteindelijk meer heeft.

 

gallery_44485_18130_125382.jpg

 

Verder liggen de Master Kush zaden te ontkiemen in aarde. Het belooft een groene zomer te worden.

 

Fijn weekend!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zo weinig aarde? 20 liter pot met 10 liter aarde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn potgrond was op en ik wou er niet teveel zand bij doen. In het echt zit er zo'n 16/17 liter in die 20 literpot(je ziet de diepte van de pot niet op de foto)

 

 

Verder schat ik dat de White Rhino nog ongeveer 1/2 weken moet.

De Maser Kush zaden zijn vandaag allebei boven de grond gekomen.

 

foto's volgen nog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 2 master kush zaailingen smullen voorzichtig van de zon.

 

 

gallery_44485_18130_905464.jpg

 

 

Ik gok dat deze bejaarde dame nog 2 weken te gaan heeft

gallery_44485_18130_319172.jpg

gallery_44485_18130_276.jpg

 

 

Snow Ryder

 

gallery_44485_18130_626430.jpg

gallery_44485_18130_97968.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat mooi daar toppen zwellen lekker aan!

 

Zou even een microscoop app downloaden voor je telefoon

zo kan je de trichomen bekijken en op basis daar van oogsten.

 

En mocht je nog wat aarde hebben even aan vullen die potten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

vooraf: Deze post helaas nooit afgemaakt, niet netjes. Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.

 

 

DE white rhino helaas te lang laten staan waardoor, toppen waren verdord.

 

gallery_44485_18130_130458.jpg

 

gallery_44485_18130_50378.jpg

 

Uiteindelijk toch 17 gram afgehaald, boter van gemaakt. Geur was houtig/aardachtig/eigenaardig.

Indica plus laat oogsten maakte een erg intense body stoned. Zelfs basale handelingen als eten en lopen werden erg moeilijk gemaakt door de plotseling toegenomen zwaartekracht. Goed te gebruiken om helemaal op te gaan in psychedelische muziek. ( bijv. Pink Floyd, The Endless River of Shine on you crazy diamond) Maar plan erna geen uitje, want je komt niet meer van de bank af.

 

 

Dan de autoflower(Snow Ryder van White Label)

 

 

gallery_44485_18130_189640.jpg

 

gallery_44485_18130_61153.jpg

 

gallery_44485_18130_1171808.jpg

 

gallery_44485_18130_254403.jpg

 

Dit was de beste plant, ook met uitstekend weer kunnen (af)bloeien. Heerlijk dikke toppen, en plant slechts gewaterd. Alle voeding zat in de biologische tuinaarde vd eko-plaza. Ga ik vaker gebruiken! Opbrengst droog rond de 110 grammen. Wel klein beetje rot erin gevonden.

Fijne hybrid, ruikt citrus achtig. Effect was ook goed gebalanceerd body/mind. Nog steeds wat toppen aan het kuren.

 

 

Tot slot de Master Kush van Freeseedsonline. Had voor zo'n prijs niet zo'n makkelijk.gezonde plant verwacht. Al ging een erg langzaam(waarschijnlijk mijn fout, teveel lollypop en overpot stress) Daar dan ook niet zoveel van afgehaald. In totaal nog rond de 45.

Op de voorgrond de beste plant, erachter de gestresste:

 

gallery_44485_18130_3065194.jpg

 

 

 

 

Dit jaar ga ik 3 auto diesel haze van Whitelabel neerzetten. In pot en volle grond. Misschien nog scroggen.

 

 

 

 

groet wielewiet

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn nog mooie topjes geworden, volgende keer iets eerder oogsten :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...