Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wielewiet

1X White Rhino (Zakzaadje)(In Bloei)

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik ben een Utrechtse student die voor het eerst met weinig geld en een beetje geluk toch een mooie dochter heeft opgevoed(al zeg ik het zelf)

Daarom wou ik het resultaat graag met jullie delen.

 

In februari vond ik wat volgroeide zaadjes in een zakje white rhino die ik met mijn stonede kop gelijk in de aarde hebt gedouwd en ergens heb weggezet. Ik begon met het opzoeken van informatie over het kweken en hoe meer ik te weten kwam hoe meer ik doorhad dat ik totaal verkeerd bezig was.

Het plantje was erg gestrekt, ik heb haar overgepot in biologische potgrond(bevat compost, veenmos en vulkanische steenstof) en nog wat kippenmest en kalk toegevoegd. Ook heb ik 3x20watt spaarlampen(2700k) bij de Action gekocht voor 7,50.

Dit deed haar heel veel goeds, ze bleef maar groeien. Ondanks dat de lampen een verkeerd spectrum hadden voor de groei en de zon zich buiten niet liet zien.

Een week geleden heb ik haar in bloei gezet(ik verduister elke dag van 8 tot 8) en tot mijn grote vreugde bleek het een meisje te zijn! Ik zie nog geen tekenen van een herma en hopelijk blijft dat zo.

IMG 9155

De plant is nu 42cm hoog en 38cm breed. Ik heb haar 1 keer gefimd en 2 keer gesupercropped. Net heb ik wat kruidenmest(6-5-10+4mg) voor de bloei toegevoegd. De verbrande bladeren komen door de spaarlampen. Verder geef ik ongeveer om de dag een liter kraanwater(ik laat wel eerst het chloor ontsnappen maar zuur niet af) en ik geef geen vloeibare voeding.

 

-Is het verstandig haar nog een keer over te potten?

 

-De bladeren worden onderaan geel kan dit kwaad?

 

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties/suggesties.

 

IMG 8169

IMG 8535

IMG 8606

IMG 8685

IMG 8904

IMG 9219

IMG 9220

Share this post


Link to post
Share on other sites