Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Dit is het verhaal dat op andere websites is te vinden(google):

 

Wietpuree efficienter dan wietolie.

Neem een glazen jampot van ongeveer 120 ml

60 ml kokosolie, olijfolie of plantaardige glycerine (food grade)

15 gram goede wiet

Begin met het vermalen van de wiet tot het een fijn poeder is en stop de gemalen wiet in het jampotje. Voeg hierbij de kokos-, of olijfolie of de glycerine) en mix het geheel met een lepeltje. Doe het deksel op het potje en plaats het potje met inhoud voor 10,5 uur in een pan met water op een temperatuur van 80 graden Celcius. Dit gaat het beste met een inductie kookplaat met instelbare temperatuur, je wil dat het water heet genoeg is om de wiet te decarboxyleren, maar niet te heet zodat het de cannabinoïden niet verbrandt.

 

Ook is er een filmpje van op YouTube van Newcure.org.

 

 

Omdat ik 10,5 uur verwarmen wat te gortig vond ,heb ik het anders gedaan.

Zelfde voorbewerking:Beetje wiet fijnmalen/beetje kokosvet en in potje in pan met water.

Maar,ik bracht het water aan de kook;;Pan van het vuur, potje een poosje er in laten.

Daarna potje eruit,goed omwikkelen met een handdoek(als isolatie)

Paar uur wachten,dan hetzelfde nogmaals, en klaar is je puree.

Het is misschien net wat minder efficient dan het originele recept,maar het is in ieder geval

minder bewerkelijk.

 

Als het gestold is kun je met een mes er wat uit schrapen.

Het smaakt niet lekker,dus snel doorslikken en gauw iets anders er achteraan opeten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste flowerpotman,

 

 

het kookpunt (verdampingspunt) van thc ligt op 157 C dus zo snel zul je dau au bain marie, (met een warm water bad)

niet halen... dus daar hoef je niet bang voor te zijn :)

 

wel kan ik vertellen dat er rond de tempratuur van 80C weinig Decarboxylatie plaats vind... decarboxylation-graph-1-1.jpg?w=300&h=291

 

 

ik zou als tip, je 15gram materiaal eerst decarboxyleren in een oven bijvoorbeeld,(120C 20min)

zodat enkel het warm waterbad in het latere proces voldoende is.

 

het is ook een idee om later de puree weer van je kokos olie te scheiden...doormiddel van een kaasdoek...aan het eind van je proces,

als het goed is zijn dat cannabinoïden in je kokos-olie getrokken.. en kan je de pulp er gerust weer uithalen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor het grafiekje skunkmonster. Daar was iki al een hele tijd naar op zoek. Ik bak m'n capsules altijd een half uur op 125 graden in de oven zonder precies te weten waarom. En zo te zien heb ik puur mazzel gehad :jump: . Overigens denk ik dat de tijd die voor glycerine staat wel beter kan kloppen. Ik krijg dat in een kortere tijd niet voor elkaar, dus ga ik nu maar eens die dikke tien uur proberen. Ik ga daar denk ik een soepketel voor nemen met een digitale temperatuur instelling. ie dingen kosten een euro of 100 en dat is al een heel stuk goedkoper dan een sous-vide van 500 of is zo een inductieplaat goedkoper?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...