Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Mexxi0

Zaailingen, Voeding En Water

Recommended Posts

Gisteren heb ik mijn ontkiemde zaden in een 1L pot met vochtige zaai- en stekgrond geplaatst.

hiervan is één zaad al een zaailing geworden, ik vroeg mij af hoe het nou zat betreft het geven van water en voeding?

Momenteel besproei ik de de grond paar keer per dag met water omdat ik wil voorkomen dat ik ze verdrinken.

is dit goed, of kan ik ze beter kleine scheutjes water geven?

Hiernaast vroeg ik mij af wanneer ik moet beginnen met het voeding geven van de zaailingen.

Aangezien er vrij weinig voedingswaarde in de grond zit, en het voedingspakketje van het zaad ook een keer opraakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bouw na de eerste week zaailing de vozding lichtjes op tot ze in de batmix gaan .

 

Grtz peyote

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de grond op zich al goed vochtig is kan je wel een weekje door vooraleer water te geven.

Je kan mss beter water geven via de onderkant, in die 1L potten zullen de wortels wel snel tot aan de onderkant zitten en daarmee voorkom je dat je al snel teveel water geeft.

Ook de temperatuur en vochtigheid in de ruimte bepaald hoe vaak je water moet geven.

Wat voeding betreft geef ik nooit iets tot en met de 3de week, groeivoeding kan je in principe geven vanaf de 2de week, volgens het biobizz schema(wat ik gebruikt).

Oh en wacht niet te lang met verpotten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...