Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
El salvador

Bladproblemen Na Gif ?

Recommended Posts

ik heb 2 weken geleden spint gehad en een biologisch anti spint middeltje gespoten. Dit werkte helaas niet en heb ik 1 behandeling met neem olie( 20 ml op 5 liter) gedaan omdat ik dit nog in huis had en de dag erna 1 x een cocktail van vertimec en nissorun gebruikt. Mijn schutbladeren werden sinds 2e week bloei geler en geler met daarin ook roest achtige vlekken en nu krullen ook mijn bladpuntjes ook nog eens om!

Nu hield ik vanaf 1,5 week bloei een ec aan van 1,2 en heb ik vanaf midden week 3 de ec verhoogt naar ec1,6 omdat de schutbladeren geel werden. mijn ph is 6,5 en ec 1,6 lijkt mij niet te veel toch? mijn test van mijn ph in de grond kwam uit op 6 dus dat is ok! Komen de bladproblemen door het gif? Is dit normaal? of hebben jullie een ander idee? Wat kan ik doen?

 

gallery_44117_18118_97621.jpg

 

gallery_44117_18118_201461.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even voor de duidelijkheid ik los het het liefst biologisch op maar aangezien deze methodes niet werkte nu maar met het zwaardere spul aan t werk gegaan. Ik moet dit helaas dus over 3 dagen nog 1 x herhalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

WHAT THE FUCK IS THIS??? OF IS DIT EEN K TE KORT??? IK HOOP DAT 1 VAN JULLIE DE VERKLARING HIERVOOR HEEFT !!!

 

gallery_44117_18118_312033.jpg

 

gallery_44117_18118_211639.jpg

 

gallery_44117_18118_23049.jpg

 

gallery_44117_18118_269850.jpg

 

gallery_44117_18118_302138.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

wanneer ga je met je spuit aan de slag? begin van je cyclus, midden in of vlak voor je lamp uit gaat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wanneer ga je met je spuit aan de slag? begin van je cyclus, midden in of vlak voor je lamp uit gaat?

 

 

Vlak voor de lamp uitgaat. Zodra ik klaar ben gaat hij vrijwel direct uit dus t is geen verbranding !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn schutbladeren werden sinds 2e week bloei geler en geler met daarin ook roest achtige vlekken

 

gallery_44117_18118_201461.jpg

 

Een schutblad is een blad, direct onder een bloem of bloeiwijze en staat in de oksel van de bloem of bloeiwijze. Deze bladeren zijn vaak vervormd of verkleind (gereduceerd).

 

Voor de duidelijkheid: het blad op de foto is geen schutblad.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

En nu eens wat foto's zonder hps, dan is er meer uit op te maken dan deze gele foto's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

planten in dit stadium ga je toch niet met verti en nissorun bespuiten?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem olie wat blad afgesloten heeft.

 

Als je wat toe gaat passen dien je wel te weten hoe TS en dat is dus niet 'ff' 20ml Neem Olie oplossen in een watertje zonder emulgator en daarmee lekker je plantjes besproeien.

 

Bij mij werden de bladeren onderin de plant ZWART omdat ik ook niet goed had gemengd de 1e keer toepasssen tegen trips.

 

Daarnaast zou ik me als ik jouw was eens wat meer gaan verdiepen in hoe middelen nu eigenlijk werken (let ook eens op toepassen... wachten en na .. dagen herhalen). Jij brengt liever laag op laag van troep aan wat allemaal in de plant gaat zitten en je in eindprodukt terug gaat vinden: lekker vaag wietje man kuchkuch.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites
Neem olie wat blad afgesloten heeft. Als je wat toe gaat passen dien je wel te weten hoe TS en dat is dus niet 'ff' 20ml Neem Olie oplossen in een watertje zonder emulgator en daarmee lekker je plantjes besproeien. Bij mij werden de bladeren onderin de plant ZWART omdat ik ook niet goed had gemengd de 1e keer toepasssen tegen trips. Daarnaast zou ik me als ik jouw was eens wat meer gaan verdiepen in hoe middelen nu eigenlijk werken (let ook eens op toepassen... wachten en na .. dagen herhalen). Jij brengt liever laag op laag van troep aan wat allemaal in de plant gaat zitten en je in eindprodukt terug gaat vinden: lekker vaag wietje man kuchkuch.

 

Ik had gelezen en er werd mij ook door een kennis aanbevolen dit te mengen met vloeibare driehoek zeep als emulgator. Ben idd heel makkelijk geweest met dit advies maar klakkeloos op te volgen maar deed dit omdat ik het zelf ook ergens gelezen had. Yucca is het beste maar dat kon ik hier niet vinden in de buurt ( waar koop je dit??)

 

Anyway hele wijze les voor volgende keer. Ik heb idd bepaalde plekken onderin de plant waar er echt zwarte bladeren zijn gekomen dit is op plekken waar bladeren van de ene plant tegen bladeren van de andere plant komen en hier is dus mijn waardeloze neem mixje opgedruppeld. Helemaal kut dus ! Ik ben nu inmiddels 3 weken bezig met het bestrijden van de spint en heb telkens tussen de verschillende behandelingen 3 dagen tussen gelaten. Behalve na de neem behandfeling zat er maar 1 dag tussen voor ik de nissorun spoot.

 

Het liefst spuit ik niet met chemische middellen en heb ik dit dus de eerste weken biologisch proberen op te lossen zonder succes dus ik moet nu wel.

 

Is er nog iets te doen Lostchild tegen de foute neem coating/verstopping? wat heb jij destijds gedaan? Ik 'neem' aan dat je de aangetaste bladeren gewoon hebt laten zitten nietwaar? of heb je deze weggehaald? In iedergeval bedankt voor je reactie en opmerkingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het liefst spuit ik niet met chemische middellen en heb ik dit dus de eerste weken biologisch proberen op te lossen zonder succes dus ik moet nu wel.

 

 

in de eerste weken kun je nog met kankerzooi spuiten, en dan eventueel later in de kweek biologisch bestrijden... wat jij doet is precies de verkeerde volgorde

 

als je zelf niet op tijd de juiste maatregelen genomen hebt dan zou je nu gewoon je verlies moeten pakken...ipv je eindproduct bevuilen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over ''bevuilen'' gesproken Rodja, jij ken der ook wat van zie ik hierboven :thumbsdown:.

 

En wat bedoel met die ''zooi''?

Jou eigen bescherming tegen ongewenste gasten in je hok zoals Cantack en Borneo...Van onze grote vrienden Bayer en BASF. You go man.

 

Dat is pas .....zooi. En tuurlk jij gebruikt het alleen tijdens het aanslaan van je stekken maar zoek ff verder op de benoemde gifproducenten.

 

Kzeg niet dat ik zou doen wat TS van plan is, maar een beter mileu (dit geval rookwaar) begin bij jezelf.

Edited by Secretbubb
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij deze een foto van licht uit! de bruin/zwarte randen en opgekrulde puntjes zijn niet uitgebreid maar mijn Fanleaves worden wel geler en geler ! Ik houd nu ec 1,4 aan en ph 6,5 wat zouden jullie doen? t lijkt op een kalium te kort.. wat denken jullie? EC eenmaal verhogen naar 1,8 denk ik maar als dit zo door gaat. het lijkt wel herfst en moet nog 5 weken !!

 

gallery_44117_18118_326127.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Secretbubb

Ik zeg nergens dat ts uberhaupt geen gif moet spuiten. Alleen heb ik begrepen dat er nogal een taboe omheen hangt waardoor er ook op dit forum weinig over gepraat wordt, terwijl het wel veel toegepast wordt.

Door dat taboe is er weinig info beschikbaar en dat zorgt ervoor dat sommigen maar wat aankloten omdat ze in paniek hun oogst willen redden. Lijkt me niet handig met dit soort middeltjes.

 

Ik blijf erbij; zo'n toppenveld als hierboven bespuiten is een no go. Bij grote planten met veel blad moet je ook veel meer spuitvloeistof gebruiken om alles goed te kunnen raken, en dat komt ook allemaal weer in je medium terecht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt wel herfst! einde week 5 ! is dit toch wellicht een calcium probleem? heb al veel dode bladeren uit het midden van mn gewas moeten halen. En ze worden steeds hoger ook geel. Heb een bodem sample genomen en kom uit op ph 6,1 zit ik dan gewoon te laag met mijn ph? mijn ec heb ik op 1,2 gehouden en 2 keer 1,6 gegeven en daarna gewoon weer op 1,2 .. wat kan ik doen in deze super belangrijke periode? Hoop dat 1 van jullie mij daar mee kan helpen.

 

gallery_44117_18118_197220.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...