Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
autoflowers

Zullen De Planten 2 Graden Vorst Overleven?

Recommended Posts

Heb voor de verandering maar eens niet gewacht op de ijsheilige datum 15 mei en ze nu al in de volle grond gezet. Maar vannacht komt er dan toch 2 graden vorst, ik vraag mij af of ze dit zullen overleven. Ik denk zelf van wel maar vindt het wel behoorlijk riskant. Plantjes zijn redelijk afgehard door buiten op te kweken in een kas. Maar -2 hebben ze nog niet meegemaakt.

 

Iemand ervaring met voeg in de volle grond zetten en daarbij dus ook de nachtvorst?

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon doos erover om luchtstromen te stoppen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

grond warm genoeg houden , doos is goed idee :tu

je kunt nog laag stro/hooi/bladeren/.... leggen

kou weghouden van groeiplaats , dat is wat je moet proberen te bereiken

 

de sterkere overleven het als ze zelf mogen kiezen

 

verzorg ze

 

Maas

 

 

er wordt niet voor niets aangeraden pas buiten onbeschermd te planten na ijsheiligen

Edited by Maas
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je ziet vanzelf of ze het overleven of niet :whistle: Volle grond kan je eigenlijk het beste pas na 13 mei beginnen i.v.m. vorst :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan er niks aan doen, ze staan niet echt in de buurt :) we zullen zien, ik laat het weten of ze het overleeft hebben. Sommige staan in bosgebied, volgens mij is het in het bos altijd een paar graden warmer, dit maak ik uit op het feit dat ijsbanen die in bosrijke gebieden liggen altijd veel langzamer dichtvriezen. Dus waarschijnlijk zal het wel meevallen.

 

I denk zelf dat ze het wel overleven. Als de vorst maar niet veel langer duurt dan 6 uur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op journaal was net dat de minimum temperaturen 6 graden zullen zijn vannacht en op het internet staat dat het -2 gaat worden, dit maakt het wel verwarrend.

Komt er nu wel of niet vorst vannacht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ligt eraan wat je zelf het prettigst vind de mijne staan al een tijdje buiten en vorst kunnen ze best hebben als het maar niet te lang duurt dus geen dagen achter elkaar af en toe een beetje kou worden ze alleen een beetje paars van en de groei stop ff maar heb het nog niet meegemaak dat ze kapot gaan van een beetje vorst maar zoals ik al zei tis wat jezelf het prettigst vind succes met je kweek

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

de sterkere overleven het als ze zelf mogen kiezen

 

Planten die kiezen?

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was geen vorst te bekennen afgelopen nacht.

 

Denk wel dat het goed is voor de planten om ze vroeg te zetten mits ze het overleven. Heb er goede ervaringen mee, 10 jaar geleden hebben we eens een aantal planten rond half april in de volle grond gezet en er kwam een enorme opbrengst vanaf en het werden echt hele grote struiken. Daarom denk ik dat het soms goed is om het risico te nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je ziet vanzelf of ze het overleven of niet :whistle: Volle grond kan je eigenlijk het beste pas na 13 mei beginnen i.v.m. vorst :likken:

 

uhhh... 15 mei :spell:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier staan ze al een maand buiten, naar binnen halen doe ik niet gewoon lekker laten staan

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier staan ze al een maand buiten, naar binnen halen doe ik niet gewoon lekker laten staan

Bij mij ook al ruim een maand buiten zonder naar binnen te halen, gaat gewoon goed.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...