Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
scopezz

Zaadje Groeit Verkeerd?

Recommended Posts

Heb woensdag avond me 3 ak autoflowers geplant in me propagator, nu komt er 1tje al uit met wit streepje naar boven, ik heb al opgezocht over wortels die naar boven groeien en toch zegt iedereen wat anders, what to do?

 

Zaadje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zaadje oppakken met een pincet en omdraaien zodat de wortels naar beneden groeien, neem ik aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, het lijkt erop dat de wortel naar boven groeit, terwijl deze naar onderen hoort te groeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

<p>Wordt door licht vanzelf groen. Is je jonge kiem denk ik

 

Elke wortel volgt de.zwaarte kracht. Gooi er maar is 1..Anders zou ik zwaar verbaast zijn in ieder geval.Lol bril op.. is idd je wortel. dacht de grond is afgedekt.

Edited by Ozzoes
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plugje met zaadje en al een paar centimeter diep in een potje met grond zetten,

dan komt het goed.

Voortaan iets dieper zaaien.

Succes.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ozzoes slechte tip licht opde wortel vinden ze niet leuk

foolonthehill is correct,laagje van 3 a 4 cm stekaarde en gewoon neerzetten, de zwaartekracht doet dan derest

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gw

had later ge eddit dat het idd de wortel was, maar had bovenstaand beter kunnen verwijderen. Mijn excuus.

 

Nix meer aan toe te voegen voor de rest, wel weer wat geleerd wandt ik had em zeker omgedraaid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb al uit nood snel zaadje omgedraaid, lees dit nu pas, heb ook gaatje ff dieper gemaakt en nu maar hopen dat t goedkomt

Share this post


Link to post
Share on other sites

zullen nog geen haarwortels aan dat punte hebben gezeten komt wel goed,

veel kiemen voor endoen ze daarna indeze toestand inde jiffy/steenwol als de wortel nog wat langer zou zijn riskeer je dan wel dat de wotel beschadigd,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan dit voorkomen door bij het zaaien de afgevlakte, kurkachtige kant van het zaadje naar boven te plaatsen. De wortel komt er namelijk aan de andere kant uit. Zorg er wel voor dat het zaadje vochtig blijft, bijvoorbeeld door een propje spongepot in het gaatje te stoppen. Via het vlakje wordt namelijk water opgenomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...