Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Janturtle

First Time, First Love Of Keihard Op Mijne Bek :-)

Recommended Posts

Ruimte van 120X120X200 geïsoleerd met rockwool en groene gyproc, op de vloer komt isomo en daarover de vijverfolie.

Actieve afvoer, passieve aanvoer, hoe groot moet ik de gaten maken? Het best is de aanvoer onder tegenover de afvoer-

voer boven toch? Morgen begin ik aan de bouw, dus shoot. Ga een paar medicinale soortjes zetten, 't is echt nodig.

Wat vergeet ik of moet ik aanpassen in deze set, en ja de ledverlichting blijft :-). Eerste keer maar niet geschoten is altijd mis

 

- Mars II 1200w led

-
Smartpot 5 x 26 L, liefst met handvaten

-
Atus cal en mag boost 500 ml

-
Atus startersset

-
Switchbox SMSCOM 2x600w all in one

-
Softbox 500-700m3

-
Canfilter(light)/Rhino of vergelijkbaar 600-800m3

-
Combi connect 160mm

-
3x Stevige stalen slang/buis klem.

-
2x kleine clip ventilators of 1 grote

-
Vijverfolie 2x2m

-
Tensiometer bluemat

-
Eutech eco PH waterproof

-
Eutech eco EC waterproof

-
Temp/Hygro meter

-
Scrognet

-
Plagron royalty mix 150 l

-
Plagron light mix 50 l

 

Fijne avond Turtle
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aanvoer contra van je afvoer. Dus afvoer bvb recht achter boven. Aanvoer link voor onder, ter hoogte van bovenkant pot.

Anders blaast de aanvoer tegen je potten en krijg je koude aarde. En daar houden de trutjes niet zo van. Succes. Ziet er verder goed uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercikes Tjoe voor de tip. Heb al veel zitten zoeken maar dat had ik gemist, en we zullen nog meer mis doen ;-).

Share this post


Link to post
Share on other sites

200 wat led wordt niks! 600 watt met bijbehorende apparatuur en t wordt je first love.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Starter, 't is wel 1200 W led, en als 't niet lukt ermee flikker ik ze eruit :-). Maar heb ondertussen wel enkele mensen ontmoet die 't niet slecht doen met Led. En ja heb er mega veel over gelezen, maar niet geschoten is altijd mis ;-).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verbruik ook 1200 watt led? Wat kost dat ding? Dan was ik gegaan voor 2x 690w dimlux expert eva's

mij wens je natuurlijk t beste!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Starter, het ding verbruikt 600 W, en koste 450 , niet goedkoop maar ja. En heb nu voor de rest van mijn spullen verschillende mails gestuurd naar tuintechniek bedrijven :-), voor een setprijs van de rest. Maar nergens nog geen antwoord van gehad. Als je zelf nog goeie plekken weet voor materiaal let me know. Als mijn setup klaar is post ik wel. Greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry m'n advies voor 2x600 moet 1 keer zijn. Led sux. Staat nog in de kinderschoenen en een beetje goede led is onbetaalbaar.

 

ik kweek niet meer. Al mijn Posts zijn fictie.

Edited by Starter 1.0
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Led sux dat zijn net de mensen die het nog nooit geprobeerd heeft.

ik zeg doen ik haal ook betere rondes dan de meeste hps's.

Sterkte met de negatiefe reacties

Share this post


Link to post
Share on other sites

HERE WE GO AGAIN.....

Je moet je niks aantrekken van die negative verhalen en gewoon doen wat je zelf wil..

LED is ook gewoon goed licht dus....

Sterkte met de LED kweek aan de apparatuur zal het niet liggen zo te zien...

Groetjes YOLO

Share this post


Link to post
Share on other sites

@starter no prob, ieder zijn ding, ik doe ook maar alsof ;-)

@Buzz, daarom dat ik al op voorhand zei de led blijft, begrijp zeker vanwaar je mening komt.

@YOLO Mercikes voor de positieve reactie :-). Voor dat ik het plaatste wist ik al dat er reactie ging komen, daarom zei ik ook op voorhand, de led blijft. Aan de apparatuur gaat het waarschijnlijk niet liggen eerder aan mezelf. Ik ken er niks van, maar ga proberen. Kijk echt uit naar mijn eerste CBD'tje en hopelijk heeft het de juiste werking. Ga verschillende soorten proberen tot dat ik juist zit.

 

Dus mensen die goeie medicinale soortjes weten let me know!

Share this post


Link to post
Share on other sites

here we go again,

google/youtube budmaster er is beweging indie markt,

https://www.youtube....h?v=LWOuW7oTFM0

de lfg/spectra's zijn lichtelijk achterhaald ende concurentie voor de hps word ernu zeker in gevonden...

 

aleen de aanschafprijs blijft het mij niet waard ivb een mogelijke ruiming enzo

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben benieuwd B)

 

Als die leds je ruimte koeler kunnen houden, zul je dit merken in de kwaliteit is mijn mening.

Dat lijkt me voor jouw heel belangrijk omdat je wat medische soortjes zet. :vape:

 

Ziet er uit of je er goed over na hebt gedacht. Succes :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Led sux dat zijn net de mensen die het nog nooit geprobeerd heeft.

ik zeg doen ik haal ook betere rondes dan de meeste hps's.

Sterkte met de negatiefe reacties

Ik ben niet tegen led ofzo, maar ik heb nog geen led verslag gezien met een vergelijkbare opbrengst als met hps. Niet dat het aantal grammen voor een hobbykweker altijd het belangrijkste is natuurlijk. Ten tweede zijn led lampen mijns inziens gewoon nog steeds te duur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te duur zijn ze zeker daar klaag ik ook over.

maar de kwaliteit zit wel degelijk verschil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Led sux dat zijn net de mensen die het nog nooit geprobeerd heeft.

ik zeg doen ik haal ook betere rondes dan de meeste hps's.

Sterkte met de negatiefe reacties

Ik ben niet tegen led ofzo, maar ik heb nog geen led verslag gezien met een vergelijkbare opbrengst als met hps. Niet dat het aantal grammen voor een hobbykweker altijd het belangrijkste is natuurlijk. Ten tweede zijn led lampen mijns inziens gewoon nog steeds te duur.

 

budmaster claimt 1,6/w zonder co2.

beste wat ik heb gezien is echter 1,4 geweest

maar nogmaals was niet mijn hok en niet mijn paneel

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kosmonaut 64 het draait me echt niet om kwantiteit maar om de kwaliteit en als de kwantiteit dan ook nog gaat meezitten is het helemaal top. Maar het draait me echt om het medicinale en hoop echt een goed soort te vinden die me kan helpen .

@Aquar, bovenstaande is wel duidelijk :-).

@ BuZz, spreekt bij jou ook een zekere ervaring?

@ Grow Weed, gewoon relativeren. Neem nu dat ik 0.1/w eraf haal en ik ben er tevreden mee, dan is t goed. Ben me heel bewust van de pro's en contra's van led, maar I don't give a fuck.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik draai nu 5 jaar med ledjes en wil niet anders eigenlijk.

mij persoonlijk record is 1.3 Per watt.

maar moet eerlijk zeggen dat dat mijn slecht rokend wietje was.

ik zit meestal tussen de 0.7 en 1.0 per watt en is voor mij ruim voldoende.

Ik heb een maatje die hps draaid en vaak zetten we dezelfde soortjes neer en vaak is LED net wat potenter dan van hem.

die van hem zijn wel dikker en groter maar hij draait 2x600 gravitas en ik maar een lullige 300watter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Buz, da's super hoe jij draait, net een kweekverslag van jou gezien. Heb jij een idee van maandelijks stroomverbruik met je led. Zal natuurlijk ook aan andere factoren liggen, zoals je afzuiging etc. Is je led 300w en trekt deze ook 300w? En naar voeding toe, wat is jou ervaring hiermee,,speciale voeding als je met led kweekt? Fijne avond nog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kwa stroom verbruik let ik eigenlijk niet zo op de kosten.

en heb met deze nieuwe lamp eigenlijk nog niet getest hoeveel die verbruikt ,misschien als morgen even tijd heb dat ik dat ding ertussen stop.

Kwa voeding veel geprobeerd maar mijn beste rondes heb ik gedraaid op de Sannie manier, dus schimmels,buffer tabs,bacto en aptus bloeistimulator.

Aarde af en toe op waarderen om de bodemleven op gang te houden en meer gebruik ik niet.

 

Het is bij mij vaak welk weer het buiten is of ik de kamerdeur dicht moet doen of open zo kan ik ook een beetje de lv stuuren en de temp in de kamer.

Led word ook warm dus vergis je daar niet in,het is alleen een aangenamere warmte.

Edited by BUZZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey BuZz heb al veel gelezen van Sannie, maar dat zal voor de volgende keer zijn, of als je nu echt zegt, dit spul echt niet, dan luister ik wel: dutch pro set. Ik ga de light grond met perliet van een huismerk gebruiken. Ik ben ondertussen bezig met mijn hok. Maar nu zit er me iets dwars, ik heb een grote ruimte onverwarmd, waar ik dus een ruimte wil maken van 175x 120x240. De eigenlijke ruimte voor de planten ga ik houden op 120x120x 190. Het opzet is alles deftig isoleren met rockwool, daartegen dus de groene gyproc, die ik nadien ook nog ga bekleden met zwart-wit folie. Dan eigenlijk een vals plafond maken ook geïsoleerd waar mijn Softbox komt te zitten met een automatisch blusser. Dan eigenlijk een valse zijkant creëeren waar mijn passieve inlaat gaat komen. Maar nu komt ie, ik heb geen rechtstreekse verbinding naar buiten, maar dus wel een grote ruimte waar passieve ventilatie opzit. Is het ok om hier mijn lucht voor de passieve inlaat te halen en tegelijkertijd gaat de lucht van de actieve uitlaat ook in die ruimte komen. Absolute zonde, of geen probleem? Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een g-tools kast in een kamertje staan van 2x3 en blaas in dezelfde kamer uit en niks van buiten.

Draai in de nacht dus overdag is het nacht en heb ik kwa kou geen probleem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok Thanks buzz nu ben ik iets gerust gesteld. Zo'n kast bouwen, man daar gaat wat denkwerk aan vooraf :-). Komt goed maar gaat iets langer duren als verwacht. grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter zlles rustig en goed..dan haastige spoed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...