Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Buddahs brother

Co2 Goed Verdelen

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik vraag me af hoe je CO2 goed verdeeld icm de opticlimate.

Wil met flessen gaan werken ipv kacheltje.

Heeft iemand tips?

 

Groeten Buddah's brother

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slangetje achter je koolstoffilter steken. Dan vanaf je opti werken met lvs tussen of boven je lampen of een combi connect insnijden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@starter bedankt voor je reactie! Via lvs lijkt me een goede oplossing, het slangetje van de CO2 kan ik daar dan gewoon achter prutsen? Misschien een domme vraag maar wat bedoel je met combiconnect slang insnijden? Werkt een fles net zo goed als een kachel?

 

@meneer haze wat bedoelde jij precies haze? Heb ik iets gemist?

 

Groet

 

Buddah's brother

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_38836_16246_4701839.jpg

 

Ja gewoon achter je filter doek steken doe ik altijd. Combi connect slang moet je insnijden. Gaatjes prikken is nutteloos. Lvs is het beste. Kijk wel even hoeveel meter je nodig hebt met je opti ivm goede koude afvoer.

 

Dit is ook met slangetje en fles. CO2 is CO2. Al laat je de hele dag boeren in je hok.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allemachtig! Daar droom ik dus van!

Zo is het "1 op 1 principe" vrij makkelijk te halen volgens mij.

 

Lvs moet het gaan worden denk ik... Is het handiger broekstukken te gebruiken of T stukken... Het gaat om 2 rijen van 3 lampen.. De opti komt er dan voor te hangen dus reken totale lengte ongeveer 4 meter..

 

Bedankt voor de info starter

 

Groet Buddah's brother

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 T stuk en 1 kniestuk. Opti-lvs-t stuk-lvs-kniestuk met aan de uiteinden de lvs lussen je rijen lampen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okee thanks, duidelijk.. Koop je dat per lengte of moet je zelf het uiteinde dicht maken? Is 1 lvs per 1.20 breedte voldoende en zo ja wat is dan de hoogte? Ik neem aan dat je m niet in hoogte versteld...

 

Draai je gesloten of semi-gesloten? Maw wat gebruik je dan nog als afzuiging en trek je met gesloten niet alles compleet vacuüm ?

 

Gr Buddah's brother

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lvs hang je bovenin. Je moet even zoeken hoeveel m je nodig hebt heeft Racker vaker gepost. Je koopt ze per 5 of 10 meter.

Ik altijd semi. LxBxH van je ruimte x 5 geeft onderdruk. Ik pak altijd wat meer ivm knippen. Dimmen kan altijd goed met frequentie regelaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allemachtig! Daar droom ik dus van!

Zo is het "1 op 1 principe" vrij makkelijk te halen volgens mij.

 

Lvs moet het gaan worden denk ik... Is het handiger broekstukken te gebruiken of T stukken... Het gaat om 2 rijen van 3 lampen.. De opti komt er dan voor te hangen dus reken totale lengte ongeveer 4 meter..

 

Bedankt voor de info starter

 

Groet Buddah's brother

 

Zie adviezen Starter 1.0; zo is niet alleen het 1 op 1 principe gemakkelijk te halen.

Het CO² principe is 1,5 op 1.

Volg bovengenoemde adviezen op en het 1.5 op 1 principe is realistisch!

CO² = dè bouwsteen !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Lo_PRO voor je reactie..

Ja ik geloof het graag, ik hoop het snel voor mekaar te hebben..

Het is me nu compleet duidelijk in ieder geval.. Nu kijken of ik voor een normale of split unit moet kiezen.. Ik weet nu in ieder geval wat ik erbij moet halen...

Maar eerst zit ik met een ander "probleem"... M'n toppen krijgen bruine haren in de 5e week en probeer uit te vinden hoe dat kan.. Nog nooit gehad namelijk...

 

@ starter, thanks man, er is me veel duidelijk geworden, ik zal nog wat racker verslagen doornemen voor de zekerheid.. Wat gebruik je dan nog aan inlaat ? Passief neem ik dan aan?

 

Greetz

 

Buddah's brother

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik heb gewoon wat kiertjes als inlaat niks bijzonders.

Heb je met je pk liggen stunten? Ik had vorige ronde overstroming van 12000 liter. Ph 7.2 ec 0.4 (kraanwater). Hebben ze dag in gestaan. Daarna zijn alle haartjes bruin geworden en toppen gestopt met produceren. Ph meter geijkt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee integendeel, het gaat om een kweek op aarde..

Buddah's sister

Ik gebruik Gout voeding op dit moment en er is niks fout gegaan.

Een maat van mij heeft hetzelfde met deze soort, alleen bij hem zijn de onderste toppen ook al bruin en bij mij nog alleen de bovenste... Ik vraag me echt af hoe dit kan..

En nog meer of dit wel goed komt aangezien deze soort ongeveer 10 weken moet bloeien...

Enige tips voor dit probleem?

 

Groet

 

Ph meter is nieuw, 1 kweek gebruikt, bluelab

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft iemand enig idee waarom mijn planten geel blad krijgen op slabs met opticlimate en co2?

Het begint bij het toevoegen van de CO2???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...