Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Dag,

 

binnenkort ga ik inkopen doen voor men outdoor guerilla grow.

Ik heb wat grond samenstellingen tegen gekomen.

Is deze goed voor grond mix? (De gewone grond is rijk aan klei en er groeien netels)

meststoffen = 5%

perliet = 10%

uitgangspotgrond = 55%

Grond die aanwezig is = 30%

 

De mest zal tewel gedroogde kippen en koeienmest zijn, wormenmest of kippenmest.

 

Mijn vragen hieronder:

Is perliet nodig voor het planten in volle grond? (Guerilla)

Is dit een goeie mix voor guerilla grow?

Is dit goeie mest of zou ik alle 3 kopen en mengen of iets anders?

Welke soort potgrond is het best? (Ik woon in belgië dus er zijn geen bepaalde growshops voor die soort te planten :) )

Is de goedkoopste kippengaas van 0,5m hoog genoeg?

Moet ik de slakkenkorrels naast de planten strooien?

Zou ik staafjes als voeding gebruiken of vloeibare voeding?

Zijn Cannabispkanten zuurminnende planten?

 

Sorry voor al men vragen, maar wil er goed voor staan! :D

Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ipv Perliet zou ik cocos nemen, is een stuk natuurlijker en kun je goed door je gat verdelen. 1/3 potgrond of cocos is ruim voldoende hoor als de grond goed is.

 

Het ligt aan de grond waar je gaat kweken. Als je lichte zandgrond hebt hoef je niet veel aan luchtigheid te doen, bij zware kleigrond juist wel.

 

Kippengaas wat hoger nemen ivm reeën, 80 cm of zo en nog wat draden boven spannen.

 

Hoeft voor guerilla geen speciale aarde te zijn, gewoon goede luchtige potgrond van de tuinwinkel is voldoende.

 

Ja zonder slakken korrels of koper hoef je helemaal niet aan G growen te beginnen, zonder zijn je planten binnen paar dagen opgegeten. Zonde dus.

 

Langwerkende voeding met een trage afgifte nemen, vloeibare voeding spoelt zo weg in de grond. Wij gebruiken kippenmestkorrels.

 

Ph 6.0 vinden ze gemiddeld lekker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ja zonder slakken korrels of koper hoef je helemaal niet aan G growen te beginnen, zonder zijn je planten binnen paar dagen opgegeten. Zonde dus.

 

 

Ja ik ga sowieso slakkenkorrels gooien hoor maar ik weet niet goed waar. Zou ik het direct naast de planten strooien of in een straal van een halve meter ofzo?

 

Dankuwel voor de snelle reactie!

 

De grond die daar aanwezig is zit met klei en is redelijk dicht, als ik er in knijp blijft het vastzitten = geen luchtige grond dus.

Dus beter Cocos ipv perliet? Of mengen? Ik heb maar 1 tuinwinkel in de buurt (Aveve) dus daar doe ik men meeste bodschappen. Zal zien of er cocos is.

 

Langwerkende voeding met een trage afgifte nemen, vloeibare voeding spoelt zo weg in de grond. Wij gebruiken kippenmestkorrels.

 

 

Ok geen vloeibare voeding dus.

zijn kippenkorrels hetzelfde als gedroogde kippenmest? Of zou ik beter gedroogde kippen- en koeiemest kopen?

Moet ik dan ook evenveel voeden als gewone vloeibare voeding en dezelfde hoeveelheid?

 

Kippengaas wat hoger nemen ivm reeën, 80 cm of zo en nog wat draden boven spannen.

 

Op mijn spot zijn er geen reeën want het is niet echt een bos. Het is eigenlijk vreemd om uit te leggen maar er zitten wel konijnen.

 

Hoeft voor guerilla geen speciale aarde te zijn, gewoon goede luchtige potgrond van de tuinwinkel is voldoende.

 

 

Dus als ik het begrijp, potgrond kopen en 50/50 mengen met de aanwezige grond? Maar zitten er dan wel echt genoeg voedingsstoffen in de grond?

Is universele potgrond goed of potgrond voor moestuin? Grondverbeteraars? In België hebben we niet zo'n growshops voor deze planten... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slakkenkorrels over je hele spot verspreiden ! / Niet op 1 plek..

Ook rond je spot nog een 10 meter pakken en zeker de eerste paar keer FLINK strooien. Niet té Nederlands.. zegmaar :likken:

 

Ja Cocos is beter. Anders naar de Action.. 10 liter bricks..

Share this post


Link to post
Share on other sites

[quote name=VAPO'

timestamp='1430389531' post='1361008]

Is universele potgrond goed of potgrond voor moestuin? Grondverbeteraars? In België hebben we niet zo'n growshops voor deze planten... ;)

 

We hebben er wel. Zoek eens op Terra Terra, ik weet dat er eentje is in Brussel, Etterbeek maar geloof dat ze nog een vestiging(en) eond Antwerpen hebben.

Edited by Fullybaked

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...