Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Starter 1.0

Planten Al Geel In Week 2 Bloei

Recommended Posts

med_gallery_38836_16246_2021567.jpg

 

med_gallery_38836_16246_1841710.jpg

He collega's, ik draai op rfx. Goed ingewaterd en meters zijn allemaal gekalibreerd. Nu hebben m'n planten het helemaal niet fijn. Ik kom er maar niet achter wat de oorzaak is.

 

Vorige ronde kreeg ik het in week 5 van de bloei. Nu BEGINNEN ze in week 2 in rap tempo geel te worden van onderuit. Dus het lijkt een mobiel element. Opti regelt de temp/lv en voeding is canna aqua en zit nu op een ec van 1.6 met een ph van 5.5 eb en vloed. Drain is 1.7 en 5.9.

Kan iemand de oplossing zien of bedenken? Er zitten geen gifstoffen in het hok. BVD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gebruik je enkel Canna Flores of heb je ook Vega gebruikt?

Het lijkt namelijk een beetje op een stikstof tekort, wat verklaart zou kunnen worden door dat Flores minder stikstof bevat als ik het goed heb.

 

Waarom gebruik je de Aqua eigenlijk en niet de hydro?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb hetzelfde gehad, gebruikte direct bloeivoeding, overigens wel hydro.

Nadat ik overstapte op groeivoeding ging het goed.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus N toevoegen morgen?

gebruik idd meteen Flores maar ging vorig jaar prima...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja.

Misschien een andere stek die iets meer N nodig heeft?

Waarom gebruik je de Aqua eigenlijk en niet de hydro?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm bij N te kort zie je meestal de gehele plant geleidelijk lichter worden. Ik vind dit vreemd.

 

Ik heb lang op enkel cana flores gedraaid en nooit een suplement of vega gebruikt. Hield toen wel een hogere ec aan. Je kunt het allicht eens proberen. Kijken of je met vega geen problemen hebt de volgende keer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eindelijk eens een glimp van starter z'n grow activiteiten :)

 

alleen kut van je probleem, succes met de oplossing iig..

misschien zit er nog iets teveel K restant in je rfx waardoor de N opname stroever gaat,

maar ja wie ben ik, met 1 afgerond kweekje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad dat zie je niet vaak, een project van Starter 1.0!

 

jammer van je probleem, maar het kan aan mij liggen hoor.. is het niet zo dat een uit gebalanceerde voeding alles heeft wat een plant nodig heeft?

en al je dit probleem hebt dat je dus misschien is een andere voeding lijn moet proberen?

 

ik ben ook geen pro, en t is niet dat ik alles weet ;)

 

Werk je wel met toegevoegde Co2? want met een opti haal je ook niet veel Co2 uit de buiten lucht, dus neem aan dat je dat op de een of andere manier compenseert?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plant ziet er nu ook weer niet heel erg zwaar gevoed uit tenminste als de kleuren kloppen.

Hij kan dus ook een hogere ec aan houden, dan zal hij ook minder snel een probleem hebben met een tekort aan N.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

normaal in dit stadium zou de plant voldoende aan 1.6 moeten hebben lijkt me? alleen de ph ligt naar mijn idee iets laag, maar ik heb geen idee hoe dat werkt op rfx?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staan ze niet te nat? :P

Ik bedoel dan meer in de zin van dat je medium niet luchtig genoeg is?En het 'te' samen gedrukt zit?

En daardoor er bijna geen worteldruk kan ontstaan...(vacuum ofzo?weet ik veel ,ik filosofeer ook maar wat weg)

Te weinig zuurstof , en lucht gok ik, ik zou hier en daar een kratje weghalen en goed ventileren (bij de wortels/kratten), ook gezien die groene prut helemaal bovenop.

Stikstof gebrek zie je idd , maar wordt m.i. veroorzaakt door een andere blokkade,

Ik lees altijd je comments met plezier Starter (is ook mijn reden om ook eens te reageren hier), en denk niet dat er twijfel is over de kweekkunsten en kennis van je is.

Zou het anders ook niet weten behalve ca/mg tekort .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm bij N te kort zie je meestal de gehele plant geleidelijk lichter worden. Ik vind dit vreemd.

 

Aan de oudste bladeren is stikstofgebrek het eerste te zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de antwoorden boys. De ppm

staat op 450 ( 400 gemiddelde dag buitenshuis).

De planten worden nu rap geheel lichter. Heb net een halve liter N in t vat gegooid. Eens kijken of ik snel verschil zal merken. Ik ga hier iig even mee door aangezien ik vermoed dat dit het probleem is.

 

Ik heb ingewaterd met Flores a en b en daarna ook eb vloed met a en b Flores. Wel raar dat ik in het verleden geen probz gehad heb hiermee. Snap dat in Flores natuurlijk minder N zit dan in vega. Volgende ronde sowieso met vega inwateren dan maar. Hoop dat het de N is dan ben ik eruit. Na hoeveel dagen kan ik verandering verwachten?

Edited by Starter 1.0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou wat N/mg of calgreen toevoegen aan je vat.

 

Gr,

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij worden ze ook altijd geel als ik de kachel aan doe op 1 plek. Snap er niks van

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na hoeveel dagen kan ik verandering verwachten?

 

Na 3 dagen, ongeveer.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de antwoorden boys. De ppm

staat op 450 ( 400 gemiddelde dag buitenshuis).

De planten worden nu rap geheel lichter. Heb net een halve liter N in t vat gegooid. Eens kijken of ik snel verschil zal merken. Ik ga hier iig even mee door aangezien ik vermoed dat dit het probleem is.

 

Ik heb ingewaterd met Flores a en b en daarna ook eb vloed met a en b Flores. Wel raar dat ik in het verleden geen probz gehad heb hiermee. Snap dat in Flores natuurlijk minder N zit dan in vega. Volgende ronde sowieso met vega inwateren dan maar. Hoop dat het de N is dan ben ik eruit. Na hoeveel dagen kan ik verandering verwachten?

 

Als het goed is, zou je uiterlijk overmorgen - vrijdag dus - al op z'n minst enige verandering moeten bespeuren... Vind het overigens wel een enigszins gewaagde additie... :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke prima. Waarom vind je dat raar je weet toch niet hoe groot m'n voedingsvaten zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten worden nu rap geheel lichter.

 

Heb net een halve liter N in t vat gegooid. Eens kijken of ik snel verschil zal merken. Ik ga hier iig even mee door aangezien ik vermoed dat dit het probleem is.

 

Ik heb ingewaterd met Flores a en b en daarna ook eb vloed met a en b Flores. Wel raar dat ik in het verleden geen probz gehad heb hiermee. Snap dat in Flores natuurlijk minder N zit dan in vega.

 

Medium heb je hergebruikt en vorige ronde ook alleen maar Flores, heb je nog mazzel dat ze zeichzelf niet helemaal hebben opgevreten.

 

Ook al begin je (bijna) meteen op 12/12, hergebruik of vers medium, altijd inwateren met groeivoeding op zo hoog mogelijk EC zodat ze een start kunnen maken.

 

Als ik mijn slabs meteen met de Nova Bloie van GHE in zou wateren (ik ga ook bijna meteen op 12/12) dan ben ik het haasje, nu heb ik even dat ze een puntje links/rechts laten zien van ok: we hebben de macdrive gevonden hoor.

 

Las dat je canna aqua gebruikt en vraag me net zoals supernoob af waarom eigenlijk want je maakt het jezelf een stuk moeilijker namelijk.

 

Canna Aqua is ook voorhydro maar dan wel recirculerend en dat heb je niet Starter, er zit sowieso minder in dan in de hydro Flores uitvoering en is ook een stuk minder makkelijk qua EC sturing omdat jij wel een medium hebt en die voeding liefst amper medium tegenkomt.

Zelf jaren met de Aqua op DWC gewerkt, nu ik andere hydro doe ga ik voor een complete voeding voor hydro, in mijn geval de Nova lijn van GHE lekkel makkelijk.

 

Ik zou ipv N los toe gaan voegen (onbalans) de komende 2 tot 3 keer 1/4 tot 1/3 vd Flores vervangen voor de Vega variant (je hebt dus een gemengd vat).

Vega en Flores sluit 10x beter op elkaar aan dan los N erbij gaan gooien want alleen N krijg je problemen met mg/ca ed en wil ook de PH (omdat N erin gat als koek op lagere ph) naar beneden keilen zonder dat je het door hebt, worden ze wel heel erg groen ineens om daarna compleet geel weg te trekken met blad verbrossing.

 

Succes, hydro is machtig mooi hoor: constateren, acteren en paar dagen al weer genieten geblazen waar je op aarde toch wel 2wk tegen ramp aan zit te kijken.

 

Gif is het niet ze hangen wel erg maar dat kan zijn door het niet echt kunnen groeien en wat nat staan.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je post lost heel informatief. Ik heb eigenlijk altijd advies gekregen om met aqua te werken omdat ik toch recirculeer? Vat/vloed/eb/vat aanvullen/ etc

 

ik heb nu n gedoseerd. Ga morgen meteen paar flessen vega halen. Heb ook nog 400 liter Flores in een opslagbox staan ivm nieuwe wetgeving...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opti hok?

 

Dan zal ik naar andere dingen gaan kijken als voeding....

 

Je bent niet de eerste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja opti hok maar heeft niks met de opti te maken. Lost heeft het perfect uitgelegd. Deze opti draait al een poosje mee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naja hoop voor je dat het bijtrekt en dat het dat is.

 

Lijkt toch wel op gif, iets wat ik hier de afgelopen jaren zo vaak heb gezien in opti hokken die hier voorbij kwamen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...