Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hallo groene vrienden, en welkom bij mijn kweekverslag!

Door wat tegenslagen een (lange) tijd afwezig geweest, maar gelukkig weer klaar voor een nieuwe ronde!

 

Wat hebben we ter beschikking?!

 

Basic info:

Plaats: Garage, onverwarmd

Tent: Secret Jardin (DR120).

Strain: CABOOSE (Genetic: Trainwreck x Salmon Creek Big Bud, 3th place Spannabis 2015)

Verlichting: Digistar EVSA + Adjust kap, (400w bulb om voor te groeien, en dan over op 600w/660w).

Ventilatie: Buisventilator (RK 160) met DCS E16a Fancontroller en een bijpassende koolfilter. (passieve aanzuig)

Meten: PH2 + EC meter van Eutech (opnieuw geijkt), 5x Blumat tensiometer

Randzaken: Clipfan, thermo- hygrometer, Davin 2x600w relaiskast en brandblussertje voor de veiligheid

 

Ventilatie:

Passieve aanzuig, Actieve inlaat (kleine buisventilator 185m3) is mogelijk, maar we proberen het eerst via de passieve weg met de flappen van de tent omhoog. Tent staat in een donker hok, dus met lichtinval geen problemen. Foto’s van de opzet volgen nog.

 

Medium:

Ontkiemen: Dit zal plaats vinden in Jiffy’s, welke in een propagator komen te staan.

De 18 Liters zullen gevuld worden met Plagron light-mix..

 

Voeding:

Ben van plan om het 100% TERRA schema aan te houden van Plagron, met in mijn achterhoofd deze niet blind te volgen maar ook naar de behoefte van de plant zal kijken. Wat er iig bij zal zitten zijn de volgende producten:

Terra Grow, Terra Bloom, Power Roots, Pure Zym. (Green sensation nog niet zeker)

 

Start 26-04-15:

De 10 zaden in een bakje Xseed van B.A.C gelegd. Deze een uurtje laten weken en in de tussentijd de jiffy’s geweekt met een Ph van 6.2 (ben van plan deze Ph-waarde de gehele kweek aan te houden) De 10 zaden zijn geplant en de jiffy’s staan nu in een propagator (25,3 graden en een lv van 89%) met een bureaulamp als verlichting. Ik weet dat licht nu nog niet van belang is, maar deze geeft me wel een stabiele temperatuur. Vanaf nu is het dus wachten tot de eerste zich laten zien..

 

XSeed van B.A.C:

gallery_35954_18101_194684.jpg

 

Deze blijft de hele kweek van kracht:

gallery_35954_18101_913161.jpg

 

Zaden geplant:

gallery_35954_18101_1181797.jpg

 

En nu wachten tot ze boven zijn: (dagelijks de schuifjes even open voor wat frisse lucht)

gallery_35954_18101_183106.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes, maar ik zou de schuifjes continu open laten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom.. :)

 

En de schuifjes staan nu open, even vergeten dat een zaailing niet al te hoge eisen stelt qua lv..

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes Oppersmoker.ben benieuwd wat dat soortje gaat doen en ga je volgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit. Ik ga je volgen. Succes met je ronde.

Gr vlinder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben benieuwd wat dat soortje gaat doen

 

Nou, tot heden niet veel :whistle: er zijn maar 5 van de 10 uitgekomen?!

Rest laat wel een klein worteltje zien, maar groeit niet. En één zit nog helemaal dicht, dus die heb ik net maar tussen watten gelegd..

 

Mail verstuurd naar Greenhouse, hopen dat ze me tegemoet komen..

 

:execute

 

Als het zo blijft, en ze me niet tegemoet komen, zet ik mijn 65L Smartpotten terug, en komt er één per pot in te staan.. (5 in totaal)

gallery_35954_18101_1389344.jpg

 

Vlinder, nog bedankt en welkom! :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klaver, welkom en hopelijk kan ik je iets moois laten zien!

 

Kleine update:

 

Er heeft zich nog één laten zien, dus zit nu op 6 stuks totaal. <_<

Zoals eerder aangegeven ga ik niet verder op 18 liters, maar komen er 3 smartpotten van elk 65L te staan, met daarin 2 plantjes per pot..

Dit zal mijn voorgroei tijd iets verlengen, maar helaas niks aan te doen..

 

Ook zijn ze net overgegaan naar 1 Liter potjes, welke nu heerlijk in het zonnetje staan. Geeft toch net iets meer kracht dan mijn bureaulampje van 50w..

Maar zodra het buiten begint af te koelen, gaan ze weer naar binnen onder de lamp, en gaan ze vanaf nu ook op 18/6..

 

Verder nog niks met voeding gedaan, want de grond is genoeg bemest, wel de potjes ingewaterd met Ph 6.2..

 

gallery_35954_18101_636750.jpg

 

 

gallery_35954_18101_683699.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mail gestuurd naar Greenhouse betreft de zaden, en dit is het antwoord:

 

Beste,

 

Hartelijk dank voor je email en uitleg.

 

Wij zullen je een vervangende 5 pack van Caboose toesturen, maar wij hebben voor onze administratie een kopie van het bewijs van aankoop nodig.

Als je een bonnetje hebt of bevestiging van je bestelling is dat ook voldoende.

 

 

Greenhouse, bedankt voor de goede service :verrygood

 

--------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Kleine update: Inhoudelijk valt er nog weinig te zeggen, dus laat ik maar wat foto's spreken.. :whistle:

 

 

06-05-2015:

gallery_35954_18101_3525504.jpg

 

08-05-15:

gallery_35954_18101_2301843.jpg

 

gallery_35954_18101_1485183.jpg

 

10-05-15:

gallery_35954_18101_480009.jpg

 

gallery_35954_18101_973818.jpg

Edited by Oppersmoker
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

:wave: Goedendag samen!

 

Zoals hierboven aangegeven heb ik contact gehad met Greenhouse betreft de zaden die niet op kwamen.

Na enig mailverkeer en bewijs van betaling heb ik gisteren een pakket mogen ontvangen, en moet zeggen dat ik daar echt over te spreken ben.. Zeer nette service, al zeg ik het zelf! Greenhouse (Nick) bedankt!! :verrygood

 

Het ontvangen pakket:

gallery_35954_18101_1156489.jpg

 

 

Update:

 

Ze staan nog steeds in 1Liter potjes onder 400w en ze krijgen momenteel wel wat voeding mee (EC 1.1 / Ph 6.2)

 

Verder is het wachten tot de "Bio Supermix" weer op voorraad is, zodat ik mijn oude aarde kan opwaarderen...

Eenmaal opgewaardeerd, is het inwateren en een aantal dagen laten staan zodat het bodemleven op gang kan komen!

 

Later meer daarover, maar voor nu staan ze er zo bij:

 

gallery_35954_18101_1219050.jpg

 

gallery_35954_18101_189939.jpg

 

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu al voeding geven? ik neem aan dat je light mix gebruikt. Dan hoef je de eerste 3 weken geen voeding te geven. Dat zit al in de aarde.

Alleen water moet voldoende zijn, kijk maar naar de bladeren!

 

Greetzzzzzz Rockfort

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was geen nieuwe aarde, had nog een aangebroken zak met zaai- stekgrond staan, maar was net te weinig voor alle potjes..

Zodoende nog een oude aangebroken lightmix gevonden en daar wat van gebruikt om aan te vullen..

 

Daarbij vertoonde ze ook tekenen van ondervoeding, nu 2x iets gegeven en je ziet ze weer bijtrekken..

 

10-05-15 (gele vlekken zichtbaar)

gallery_35954_18101_550444.jpg

 

13-05-15 (vlekken zo goed als weg, en groene kleur komt terug)

gallery_35954_18101_699507.jpg

 

Toch bedankt voor de oplettendheid :)

Edited by Oppersmoker
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wie kan me helpen met een vraag over een Blumatsysteem..

 

Heb namelijk nog een complete set liggen (16 sensoren, vat en slangen) die ik wil gebruiken..

Deze is afkomstig van een van mijn eerste kweekjes, (toen nog op 11 liters) alleen nu heb ik Smartpotten van 60 Liter met een hoogte van 34cm. Gaat dit werken? En hoeveel per pot?

 

Op de site staat tot een hoogte van 30cm kunnen de kleine gebruikt worden, en de Smartpot is 34cm hoog..

Over de doorsnede staat er 1 sensor bij rond 25cm, en mijn smartpot is 46cm in doorsnede..

 

Wat ik zelf dacht is dat de hoogte op het randje is, maar nog net kan als ik de pot niet tot het randje vul met grond, en ik er dan 3 per pot insteek..

 

Iemand ervaring met Blumats op (grotere) smartpotten, en die mij op weg kan helpen?

Alvast bedankt..

 

--------------------------------------------------------

 

P.s zo staan ze er vandaag bij: :P

gallery_35954_18101_1045239.jpg

 

gallery_35954_18101_410117.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aangezien er weinig tot niet gereageerd wordt zal ik jullie en mezelf de moeite besparen om het topic nog te voorzien van tekst, en zal ik er vanaf nu een fotodagboek van maken..

:tu

 

16-05-15

gallery_35954_18101_33242.jpg

 

gallery_35954_18101_1168435.jpg

gallery_35954_18101_745205.jpg

 

gallery_35954_18101_877247.jpg

gallery_35954_18101_1573905.jpg

 

:whip:

Edited by Oppersmoker
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar komen er 3 smartpotten van elk 65L te staan, met daarin 2 plantjes per pot..

en de Smartpot is 34cm hoog..

en mijn smartpot is 46cm in doorsnede..

 

Als ik die potten uitreken, kom ik op 56,5 liter

Prakties dus op goed 50 liter.

 

In deze fase, wordt er idd weinig gereageerd..

Toch zou ik gewoon blijven doorgaan met mijn verslag. Al is het voor je zelf.

 

Ps. geen ervaring met blumat

Edited by oude rocker
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hè oppersmoker gewoon doorgaan met je verslag. Er zijn vast leden inclusief ik zelf die wel mee lezen, maar nog niet genoeg ervaring hebben om advies te geven. Ik vindt ze er in ieder geval goed uit zien. Succes jonge :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier ook geen ervaring met blumat, met de hand wateren vind ik met weinig potten/planten toch het beste.

verder gaat het prima toch .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mannen, bedankt voor de motivatie om door te gaan! :tu Bij deze zal ik alsnog laten weten wat ik gedaan heb..

 

Korte samenvatting:

 

We zijn nu in totaal 3 weken en 2 dagen onderweg sinds het ontkiemingsproces..

Ze hebben 4 dagen in Jiffy's gezeten, en zijn toen overgegaan naar 1 liter potjes.

Hier hebben ze 15 dagen in gezeten om te kunnen wortelen, en op 16-05 zijn ze verhuist naar de smartpotten (50 liter i.p.v. 65, zoals oude rocker al opgemerkt had)

 

De grond wat in de potten zit is afkomstig van mijn vorige ronde (+/- 1 jaar oud) alle stengels en wortels zaten er nog is, ook was de aarde compleet uitgedroogd! Zodoende alle potten op een hoop gegooid en met een druppel afwasmiddel en wat enzymen weer ingewaterd (Ph 6.2) Daarna de aarde een tijdje laten staan om het bodemleven op gang te laten komen, tussentijds wel meerdere keren ingewaterd.

 

Daarna heb ik per pot (+/- 40 liter oude aarde) 1 liter Plagron Biomix er doorheen gemengd (2.5%) en aangevuld met nieuwe grond.

Wederom de potten weer even weggezet..Zoals eerder vermeld zijn ze op 16-05 erin gegaan en toen per pot 4 Liter water gegeven (EC 1.3 / Ph 6.2)

 

De waardes van mijn Tensiometers zaten toen tussen de 50 / 70 mBar, en zijn tot nu opgelopen naar +/- 100 mBar.

Deze laat ik nog even verder oplopen en zal dan de waardes tussen de 80 / 120 mBar houden..

 

Zo, genoeg tekst! De rest van de uitleg wordt voorzien van foto's! ;)

 

17-05-15 (Volgens mij hebben ze het wel naar hun zin)

gallery_35954_18101_682168.jpg

gallery_35954_18101_1688350.jpg

 

19-05-15 (alle planten getopt)

gallery_35954_18101_96571.jpg

gallery_35954_18101_2725912.jpg

 

21-05-15 (het rotte appeltje verwijderd)

gallery_35954_18101_800480.jpg

gallery_35954_18101_457847.jpg

 

Omdat weggooien zonde is....staat ze nu in de tuin en zie ik wel wat ze doet! (verwacht er niks van, dus kan alleen maar meevallen)

gallery_35954_18101_1123669.jpg

 

De overige dames staan er naar mijn mening goed bij, en het toppen lijkt ook goed gegaan te zijn:

gallery_35954_18101_925548.jpg

gallery_35954_18101_544426.jpg

 

Tot zo ver een kijkje in mijn keuken! Tips, op- of aanmerkingen? Schiet raak ;)

 

:vape:

 

--------------------------------------------------------------------

 

Edit: Nog wat vergeten te melden:

 

Water geven gebeurd gewoon met het handje! Had geen zin om alles aan te sluiten en die drie potten moeten ook wel zo lukken..

Tevens gaan ze a.s Maandag op 12/12, ik weet "heb dan geen volle tent" maar wel snel een nieuwe voorraad, want ben niet van plan de lokale coffeeshop nog 1 euro te sponsoren! Daarbij heb ik nog 5 nieuwe zaden liggen, welke ik tijdig zal ontkiemen zodat het elkaar mooi afwisselt en hier dan wel de 1 op 1 probeer te halen :P (Keep on dreaming)

Edited by Oppersmoker
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was benieuwd wat het druppeltje wasmiddel precies doet? Gr klaver

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klaver, als de aarde dusdanig opdroogt dat het geen water meer opneemt (loopt er aan de onderkant weer even hard uit, of het water blijft op de aarde liggen) is de oppervlaktespanning niet goed..

 

Dit kan je met dure middeltjes oplossen (yucca) maar ook gewoon met een druppeltje Dreft..

Deze zorgen ervoor dat de spanning doorbroken wordt en de aarde weer het vocht opneemt!

 

Check dit: :)

 

http://www.wietforum.nl/topic/86895-medium-neemt-geen-water-op/page__fromsearch__1

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou de potten nog even een tijdje afdekken met "iets"..

Je Medium droogt zo te snel uit door de lamp... :popcorn:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oude rocker, bedankt maar de grond wordt tussentijds nat gehouden met een plantenspuit :tu

Vind het namelijk maar lastig als ik de planten, tensio's en de bamboestokken er al in heb staan om daar nog een stukje folie tussen te leggen..

 

Update(tje)

 

Gisteren de bulb verwisseld naar 600w, en de lamp meteen iets hoger gehangen. (hopen op wat strek, zodat het alsnog "vol" komt)

Daarbij hebben ze per pot 2 Liter water/voeding gekregen (EC 1.30 / Ph 6.1) en zijn de potten voorzien van bamboestokken..

 

Vanaf morgen gaan ze op 12/12 en zal ik de plant zo ver mogelijk uiteen trekken, zodat het licht ook de onderste takken zal bereiken..

 

Wat foto's:

 

Met de internode afstand zit het wel goed:

gallery_35954_18101_2127100.jpg

 

gallery_35954_18101_966058.jpg

 

Géén twee, maar vier hoofdtoppen! :whip:

gallery_35954_18101_4276114.jpg

 

Verder is er weinig spannends te vertellen, groeien goed, kleur is gezond, alle waardes (temp, lv, tensio's) binnen de marges en tot heden geen gebreken kunnen vinden! Hopen dat het nog 2 maanden zo gaat!

 

:vape: Greetz en alvast een fijne Zondag!

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...