Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Spec4k0

Eerste T-Neon Kweek!

Recommended Posts

Hey,

 

 

Ben vandaag eens langs de winkel geweest voor wat spulletjes , heb al een tijdje in men hoofd van een kastje te bouwen met tneon , maar het is er nog nooit van gekomen , vandaag de auto in gestapt en gewoon achter alles achter gereden , het moest er eens van komen :D

 

Dit heb ik vandaag allemaal gekocht :

 

- 2x 55w Bloeilampen van secret jardin 2700k TCL5527

- 1x 55w groeilamp van secret jardin 6500k TCL5565

- 1x 55w groeilamp van secret jardin 9500k TCL5595

( ik had in gedachte van 2x 55w groeilamp van 6500k te pakken maar de vriendelijke uitbater van de winkel zei me dat de combinatie van deze 2 groeilampen toch iets beter is , de 9500k zou beter voor de wortels zijn of zo iets :P )

- 1x armatuur van secret jardin voor 2x 55w.

 

 

Had vorige week ook al 2 20L potten gaan kopen en universele potgrond! vandaag maar eens aan het kastje beginnen :D

 

 

Dus mede growlovers , is dit genoeg om 2 plantjes te kweken? alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klein maar fijn ^^. 2 Plantjes in scrog gaan een leuke opbrengst geven

 

Edit: Heb je ook voeding, afzuiging en filter gehaald?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Segis

Qua licht moet het makkelijk lukken.

Wel komen er veel meer spullen bij dan je denkt, je mist nog o.a :

 

-Koolstoffilter

-Afzuiging

- Ventilatie voor in de tent

- metertjes ( min / max bijv. )

- Mylar voor de binnenkant van de kast (reflectie)

 

En zo kan ik nog meer opnoemen :)

Zou ietsjes verder verdiepen of meer info posten.

Succes ermee!

 

G'z Segis

Share this post


Link to post
Share on other sites

ventilatie heb ik , koolstoffilter heb ik , afzuiging moet ik nog gaan kopen heb wel de uitrekbare ''buizen'' al en ga de binnekant van de kast wit schilderen voor reflectie.

Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij is volgende week (of deze?) spiegelfolie (de plakversie) voor een paar euro bij de lidl of aldi

Share this post


Link to post
Share on other sites

spiegelfolie reflecteert beter? en geen kans op verbranding van het blad? thanks voor de hulp guys!

het word btw een kastje van 60x60x100 (LxBxH) denk ik , tenzij dat iemand me hier zegt dat het te laag is :D ben van plan een scrog te plaatsen! alvast bedankt!

 

 

peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zal zeker wel goed komen zeker, beter wat meer ruimte natuurlijk is altijd beter......want de koolstof filter gaat er in....en op een bepaalde moment komt reflector tegen de koolstof filter...dus eigenlijk is je kast 60 x60 x 80/70 en dan niet vergeten de 20 liter pot ik weet niet welke afmeting het heeft in het hooogte 30 cm? dan heb je eigenlijk 40/50 cm ruimte om je plant te laten groeien.......(msshien wel genoeg.?)....als het tegen de lamp komt dan verbranden te toppen wel constant....

Edited by Faraon08

Share this post


Link to post
Share on other sites

past dat? twee potten in 60cm? hoogte van een meter gaat wel, maar inderdaad let op je filter, mijn paprikakastje is 80cm hoog maar zo ver hoef ik nooit te gaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kastje moet zeker genoeg zijn. Ik draai nu met 2 planten op 144W in een kastje van 40x60x70cm (LxBxH) ongeveer. Haal hier de pot (13cm), lamp (7cm) en ruimte tussen plant en lamp (5-7cm) van af, en je hebt effectief 45cm over in de hoogte. Hoger is wat veiliger als t scroggen niet helemaal lukt, maar te hoog is ook zonde van de ruimte aangezien niet alles op het zelfde niveau komt zonder dat het te vol wordt :).

 

Gaat wel goedkomen. Professioneel spul, en het zijn tenslotte doorgaans stevige planten

Share this post


Link to post
Share on other sites

18 liter potten dus die vierkante hebben een afmeting van 30 x 30 x 30, ja man....als het uw eerste keer is..dan raad ik u toch aan voor wat meer ruimte.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

13cm pot? de 12-ish liter pot hier is 25cm hoog

 

neem de pot vooral niet te klein, te groot bestaat niet

hoe meer ruimte de wortels hebben, hoe minder last je krijgt van voedingsproblemen en te weinig/veel water geeft

ook is de regel hoe meer ruimte onder de grond, hoe meer potentie boven de grond

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor al de leerrijke reacties guys! ben van plan 80x80x120 (LxBxH) te nemen aangezien ik toch de plaats er voor heb en ik de kast zelf ineen ga timmeren dus kan de lengtes kiezen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah met 80 x 80 X 120 dat gaat dan zeker lukken....en dat kan ik u zelf bevestigen....heb verschillende tenten en 1 daar van is een Homebox xS afmeting 60x60x120 en dat ging best wel goed....had zelfs er 2 van die 2X55 watt er in hangen.........en welke afzuiger had je gedacht?.

Edited by Faraon08

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb hier momenteel een koolstoffilter met 12cm doorsnede en 65cm lengte liggen die ik van een vriend gekregen heb , denkt dat deze iets te groot is voor een klein kastje :o of ik moet men kastje iets groter maken maar als ik 80x80x120 neem is het 1 en al koolstoffilter :P qua afzuiger heb ik geen idee eigenlijk , ben naar iets goedkoop op zoek , iemand een ideetje voor een goedkoop lucht in- en uitlaat systeem? Hier alvast wat pics van paar spulletjes bijeen , is natuurlijk niet alles post binnekort wel eens wat meer pics en ben van plan een verslagje te maken!

 

 

2q9kpqu.png

 

Heb btw ook een klein ventilatortje van 13w gekocht

zelfde als deze :

173hjc.jpg

 

Peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.desjop.nl/index.php?item=mini-fan-buis_slang-ventilator-125mm-_-can-lite-150m_&action=article&group_id=20000070&aid=18627&lang=nl

Deze afzuiging moet wel voldoende zijn, alleen maakt ie' wel lawaai, als inlaat kan je gewoon een computerfan gebruiken als kweekt onder 2x55w.

Maak je kast maar 80x80 want anders past die 2x55w maar net.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou een andee filter nemen

 

https://www.desjop.nl/index.php?item=can-2600-koolfilter-156m_--_15cm-45h-flens-op-maat&action=article&group_id=20000035&aid=1060&lang=nl

 

met zo n filter kan je voor een badkamer afzuiger gaan die ze in den brico verkopen, ik ben er eigenlijk niet voor maar bon als je het goedkoop wil houden.....dat zal u in totaal ongeveer samen met de filter plus minus 80 euro kosten? 50 euro filter + badkamer afzuiger ---------> plieger-ventilator-buis.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker goed.......wel rekening houden met het gezoem van de afzuiger

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel , had gedacht van rondom de afzuiger een box te maken met langs de binnekant eierdozen , zou dit het gezoem verminderen? en als ik die afzuiger koop dat filtertje dat erbij zit is even goed als een gewone koolstoffilter? thanks guys!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is even goed, ik zou zelfs zeggen dat Carbon filter zelfs beter is voor u, omdat carbon goed tegen vocht kan dan koolstoffilter .....omdat je Twee potten van 20 liter wilt plaatsen , het kan goed zijn dat je luchtvochtigheid nogal aan de hoge kant zal gaan .....dus daar moet je rekening mee houden wanneer je de kast inelkaar gaat timmeren..

 

Ik moet er wel bij zeggen : dat het niet de beste optie is maar je wilt het goedkoop, dat is dus het goedkoopste....ik zou persoonlijk die afzuiger niet nemen want je bent zeer gelimiteerd qua capaciteit..in geval de vochtigheid nogal hoog gaat oplopen dan heb je niet veel afzuiger-vermogen over om er mee te spelen...als ik u was....zou ik wachten met die afzuiger + filter en ga voor iets meer deftigs.....als je toch wilt starten met kweken...kan je dat nog altijd doen..tijdens de groei fase heb je de afzuiger enof filter( meestal) toch niet nodig...met een 2X55 wattje moet je tenminste op een groei fase rekenen van 1 maand dus je hebt toch genoeg tijd om wat te sparen of niet?

 

ik zou in u geval toch beter voor een softbox 250m3 gaan of zelfs een 500M3.....je zult de gehele capaciteit niet nodig hebben maar dan heb je tenminste een beetje reserve in geval je problemen hebt met vocht of warmte en daarbij, als je toch van plan bent om in de toekomst een grotere ruimte wilt nemen dan kan je die eveneens gebruiken, hoef je der geen andere te kopen

Edited by Faraon08

Share this post


Link to post
Share on other sites

alvast bedankt voor alle tips iedereen! en zeker Faraon08 bedankt voor alle hulp man! Zou men plannetje van een box te maken in hout rondom de afzuiger , en de binnekant eierdozen te monteren goed genoeg zijn om het gezoem tegen te houden?

 

peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zal allemaal wel goed komen...dat is gewoon wat puzzelen , je moet zeker met alles wat rekening houden.

 

en die afzuiger is een belangrijke onderdeel tijdens de bloei..het ergste voor een kweker is last hebben met rot.....dus de LV moet echt zakken tijdens de bloei

 

Succes ermee

ps : mbt uw plan om een eigen box te maken...of het zal werken, kan ik niet op antwoorden

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb net ff vlug een klein plannetje gemaakt van hoe het zou komen! vlug vlug met paint dus oordeel maar zou ik zeggen :D

2hs57jd.png

 

ik vroeg me ook af , voor de luchtafvoer , moet ik dan van de buisventilator met een buis naar buiten? of naar waar? Woon namelijk nog thuis en denk niet dat men ouders het zo fijn zouden vinden moest ik een gat in de muur boren hiervoor :P

 

thanks voor de hulp!

 

peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben een heel klein beetje van gedachte verandert en denk dat ik deze set filter + buisafzuiger ga bestellen :

http://www.greensell.nl/a-27767736/samengestelde-setjes/set-filter-buisafzuiger-125-mm/

en deze met filter en afzuiger buiten de kast in de zelfgemaakte box ga plaatsen , zo heb ik meer plek in men kastje zelf :)

 

 

peace.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is een goede set !

ik zelf draai op 4 x 75 watt tneon en ik dim hem nog terug !

geen temp probs iod !

succes

 

grtn Erazer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...