Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Vorig jaar was ik voor het eerst begonnen met een buitenkweekje, wat aardig mislukt was... Slechts 1 van de 5 planten werden groot, en de toppen waren super klein.

 

Dit jaar probeer ik het nog een keer, ditmaal ben ik zo vroeg mogelijk begonnen, 15 maart begonnen met de zaden ontkiemen, en de meeste staan sinds een paar weken al buiten. De meeste doen het dit keer wel goed, 1 heeft wel een groeiachterstand, omdat hij niet sterk genoeg was, knakte en omviel. Dit had ik verholpen met een ijzerdraadje waar die nu op steunt. 1 ander plantje had al snel gele bladeren gekregen... Misschien omdat die nog op stekgrond voedt en de wortel nog niet lang genoeg is om door de goede aarde te raken. We zullen zien...

 

Het gaat om 3 mazar auto flowers van vorig jaar die ik had bewaard. 5 Special Queens van dit jaar en 3 Passion #1 zaden van dit jaar.

 

De zaden van vorig jaar zitten in gewone plastic potten, de 5 Queens ieder in 60 liter Smart Pots, en de 3 Passion #1's zitten in 1 380 liter Smart Pot :)

 

Dit maal ook goede grond gehaald ipv universele potgrond van vorig jaar, dus ik hoop dat de resultaten vele malen beter worden...

 

De eerste foto's:

001.jpg 002.jpg 003.jpg

 

004.jpg 005.jpg 006.jpg

Kleikorreltjes van Canna bovenop om uitdroging/overbewatering te voorkomen.

 

Tips zijn welkom!

Share this post


Link to post
Share on other sites

kleikorrels zorgen er toch niet voor dat jij niet teveel water geeft?

maar veel succes..

ik had ze liever in kleine potjes voorgegroeid en dan overgepot zodanig dat zo goed in de grond zitten uiteindelijk

 

ook moet je wat opletten met het waterenvan smartpots,

dat heel je pot nat is en niet gewoon de bovenste 15 cm

en overal gelijke nattigheid,

veel succes!(:

Share this post


Link to post
Share on other sites

kleikorrels zorgen er toch niet voor dat jij niet teveel water geeft?

maar veel succes..

ik had ze liever in kleine potjes voorgegroeid en dan overgepot zodanig dat zo goed in de grond zitten uiteindelijk

 

ook moet je wat opletten met het waterenvan smartpots,

dat heel je pot nat is en niet gewoon de bovenste 15 cm

en overal gelijke nattigheid,

veel succes!(:

Dankje, die klei korrels zijn net als hydrokorrels, geen idee wat het verschil met de 2 zijn, maar ze geven geleidelijk water af.

 

Over het natmaken wist ik niet met die smart pots, ik ben nogal voorzichtig met water geven en laat vooral de natuur z'n gang gaan. De potten zijn nu wel lekker nat door de regen. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké dan! Nog iemand die met smartpots in de weer is.

Op hele goede resultaten! Succes en veel plezier. Ik ga je zeker weten volgen :innocent:

 

Gr HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik volg ook mee. Wens je veel succes!

 

Ben zelf eerder deze week begonnen met mijn tweede kweekje. Met de nieuwe zaadjes wacht ik nog even vanwege het minder mooie weer, maar ik ben benieuwd wat er gebeurt met de zaadjes van een hermaplant die ik vorig jaar had. Ontkiemen deden ze in elk geval wel. Als ik even tijd heb, maak ik zelf ook een verslagje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk dat jullie me allemaal gaan volgen.

 

1 dingetje... Bij de "tuinwinkel" had ik vele zakken Canna Terra Professional gekocht aangezien de man achter de balie zei dat het zijn beste zakken waren. Dus alle potten zitten vol met die aarde. Alleen de blaadjes worden een beetje geel... Zit in deze aarde wel goede voeding? De zakken waar het in zat heb ik al weg gegooid.

 

Ik heb voor de zekerheid maar een hele grow box besteld met allerlei verschillende voeding.

 

De voedingsbox is Top Grow Box 100% Bio Plagron trouwens, dacht dat dit wel een goede box zou zijn, en ik heb ook nog een flesje Pure Enzym van Plagron.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk dat jullie me allemaal gaan volgen.

 

1 dingetje... Bij de "tuinwinkel" had ik vele zakken Canna Terra Professional gekocht aangezien de man achter de balie zei dat het zijn beste zakken waren. Dus alle potten zitten vol met die aarde. Alleen de blaadjes worden een beetje geel... Zit in deze aarde wel goede voeding? De zakken waar het in zat heb ik al weg gegooid.

 

Ik heb voor de zekerheid maar een hele grow box besteld met allerlei verschillende voeding.

 

De voedingsbox is Top Grow Box 100% Bio Plagron trouwens, dacht dat dit wel een goede box zou zijn, en ik heb ook nog een flesje Pure Enzym van Plagron.

 

Hmm waar heb je de bio grow box van plagron gekocht? Dit is een goede box met voeding voor bio aarde. Ik vertik het om deze online te bestellen..

 

Ik ga namelijk ook beginnen met 3x AutoMazar outdoor in een kas.

 

Plagron batmix ( hoef ik me niet zo bezig te houden met de ph waardes ) en wil dit combineren met de bio startkit die jij hebt gehaald, vandaar de vraag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm waar heb je de bio grow box van plagron gekocht? Dit is een goede box met voeding voor bio aarde. Ik vertik het om deze online te bestellen..

Wel gewoon online bij http://www.dutch-headshop.com :P €45

 

Of had ik toch beter de Top Grow Box 100% Terra Plagron kunnen kopen? Die bestelde ik alleen niet omdat ik dat Enzym flesje al had :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ff retouren, vragen of ze deze willen ruilen voor de andere variant ( terra dacht ik ). Is meer bedoeld voor jou aarde denk ik. Weet niet of het kwaad kan om deze te gebruiken die je nu hebt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ff retouren, vragen of ze deze willen ruilen voor de andere variant ( terra dacht ik ). Is meer bedoeld voor jou aarde denk ik. Weet niet of het kwaad kan om deze te gebruiken die je nu hebt..

Zou ik misschien wel moeten doen, maar ik krijg het pakket al vandaag binnen en ik ben te eigenwijs :P Ik ga het gewoon gebruiken, het zijn dezelfde ingrediënten alleen iets andere verhoudingen volgens mij. Ik heb ook nog tomaten voeding liggen, maar daarmee ga ik de gok niet wagen :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een kleine update, ik merk dat de voeding werkt. 2 dagen geleden had ik alle plantjes in de smart pots Power Roots, Alga Grow, Vita Race en Pure Enzym gegeven. En ze zijn nu niet meer zo geel als voorheen. :) De auto's had ik andere voeding gegeven wat ik nog had liggen van vorig jaar, die zijn iets vooruit gegaan, maar nog niet zo veel.

 

Special Queen 1:

007.jpg

Special Queen 2:

008.jpg

Special Queen 3:

009.jpg

Auto Mazar:

010.jpg

 

De Passion #1's zijn nog niet echt groter geworden en alle Queens lijken op elkaar, dus ze hebben niet allemaal een foto...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 5 Queens vinden de voeding echt heerlijk, ze hebben nu een prachtige groene kleur en worden al wat voller.

De 5e Queen heeft nog steeds een groei achterstand doordat ze een tijdje terug was geknakt, maar ze komt er wel bovenop.

 

De 3 Passion #1 plantjes willen nog niet zo hard gaan, maar we hebben geduld...

011.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er volgens mij top uit ondanks dit slechte weer.... maar goed knmi nieuws: "Vanaf zondag droog en temperaturen oplopend tot ruim boven de 20 graden."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er volgens mij top uit ondanks dit slechte weer.... maar goed knmi nieuws: "Vanaf zondag droog en temperaturen oplopend tot ruim boven de 20 graden."

Ja echt! Denk dat het zeker door de aarde komt die ik gebruik, echt al het water wat teveel is druipt er weer uit. Kom maar op met die zon, die is zeker welkom! ;)

 

Het was wel even m'n hart vasthouden gisteren, er stond toch wel een behoorlijke storm, maar was gelukkig van korte duur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto Mazar:

010.jpg

 

Jou Mazar lijkt hele andere bladeren te krijgen als die van mij? Die van jou zijn korter en dikker..

Waar heb je deze gekocht vorig jaar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto Mazar:

010.jpg

 

Jou Mazar lijkt hele andere bladeren te krijgen als die van mij? Die van jou zijn korter en dikker..

Waar heb je deze gekocht vorig jaar?

Wietzaadjes.nl... (ik mag daar niet meer bestellen) Maar het is nog best mogelijk dat dit een andere soort is, ik dacht dat het Mazar was maar dat is niet meer te achterhalen denk ik :P

 

Is zeg maar 50/50 dat het mazar is of iets anders, dan moet ik mijn mail even doorspitten.

 

Gevonden, kunnen ook Big Devils zijn!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm... nu je dat zegt...

Dan denk ik toch echt de Big Devil. Heb deze zelf ook 3 jaar gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Big devils die volgens mij meer water krijgen dan ze behoeve. . Ken er naast zitten hoor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Big devils die volgens mij meer water krijgen dan ze behoeve. . Ken er naast zitten hoor

Ja kan kloppen, komt door de regen van de laatste paar dagen. Hoewel het meeste water weer wegloopt. Gele kleur was meer door voedingstekort volgens mij. Ik zal morgen nog eens een foto van deze plant maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja staan nat, nogal veel regen de laatste tijd...

 

Dit lijkt mij dan meer een Mazar ipv Big Devil? Nog wel erg geel:

012.jpg

Deze wel weer Big Devil (denk ik) Kleur is wat bijgetrokken door voeding :)

014.jpg

En de Big Devil uit de quote van HighLife, nog steeds een beetje geel maar komt ook door het licht:

013.jpg

En de 3 Passion #1's, zijn nogal traag, maar die had ik ook ong 2 weken later ontkiemt:

015.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

En de Big Devil uit de quote van HighLife, nog steeds een beetje geel maar komt ook door het licht:

013.jpg

 

Zie foto, achteraan, dat zijn ook Big Devil's.

Daarom denk ik dat.. -Nouja omdat je er zelf mee kwam 50/50 Big Devil óf Automazar.

Nou die automazar kun je zien in mijn topic.. die bladeren zijn langer..

gallery_19927_11898_93134.jpg

 

Ps: Je kunt ook wat over de pot leggen om regen water te weren.. dan heb je de watergift weer in eigen hand

Edited by HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...