Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

hallo hobbyisten

 

ik ga weer een beetje buiten prutsen dit jaar!

 

 

bedoeling is om nieuwe zaden te maken :)

 

het verversen van de huidige batch Ierdbei f4 (uit 2007)

het verversen van de huidige batch BWS (kaya gold X ierdbei)

 

het maken van een CBD rijke buitensoort...

(kom ik later op terug)

 

en een foto verslag bij houden van mijn eerste autoflower kweek :D

(ik heb de afgelopen 8jaar de autoflowers afgezworen..schijnt tegenwoordig wel goed spul te zijn)

ik heb hiervoor de autoflowers van LBH (la buena hierba)

 

ben benieuwd :)

 

 

fotos komen later...

 

moet nog ontkiemen enzo!

 

 

 

hier een sneak previeuw van het tuintje

 

gallery_8687_4795_1427714.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi tuin(tje)! :P

Ben wel benieuwd maar je update over de CBD rijke buitensoort, aangezien ik ook medicinaal kweek.

Veel succes!

Edited by Gorilla
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat doe je eigenlijk om de grnd zo goed mogelijk te prepareren ? alleen ff omploegen of ?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

cbd buitensoorten komen uit de cannatonic familie (resin seeds)

 

ik heb hiervoor gekregen: canshablanche ( new dame blanche X cannatonic)

en heb zometeen meerdere canantonic mannen

 

 

ik zal me voornamelijk gaan richten op de 1:1 verhoudingen THC/CBD

 

het schijnt dat er tussen de ierdbei ook leuke CBD verhoudingen te vinden zijn...

 

we zullen er ditjaar achter komen.. alles word getest op de aanwezigheid van CBD

 

hier meer over mn cbd avonturen:

https://www.opengrow...265#entry650265

https://www.opengrow...ng-project-001/

 

 

 

 

gallery_8687_3968_803045.jpgwat kan ik vertellen over de bodem, het plan van aanpak en waarom...

 

we zitten hier met een lichte zandbodem..lage PH weinig voedingstoffen

 

 

* op elke zak potgrond zie je achterop meestal 3/4 verschillende waardes aangegeven:

 

NPK ( verhouding voedingstoffen N=stikstof P=fosfaat K=kali)

PH (zuurtegraad)

EC (hoe zwaar of je grond bemest is)

CEC ( de kation uitwisselings capaciteit... hiermee word de "vruchtbaarheid" aangegeven "het bufferend vermogen"

 

 

en het belangrijkste in dit verhaal is de CEC

de capaciteit van de bodem om voedingstoffen te binden.

dit word bepaald door het klei-humus complex

het verbeteren van het klei humus complex ode je door organische stof toe tevoegen, (compost/mest) dit bevorderd de natuurlijke Hummificatie

en in mijn geval van een lichte zandgrond OOK een kleimineraal (bentoniet) wat de cappaciteit om negatief geladen deeltjes (voedings elementen) te binden bevorderd,je zou het bijna kunnen zien als een soort lijm voor de voeding ;) waardoor ze beter in de grond blijven zonder sel uit te spoelen....evenals positief bijdraagt aan de ph waarde vanwege zn zuurbindende waarde, soort van een organische PH-up ( basalt wat een kleigrond verbeteraar is werk als een ph-)

 

 

sandy_soils.jpg

 

alles wat de CEC tengoede komt zal indirect een positieve invloed hebben op je PH & EC

(dit werk ook omgekeerd)

 

 

 

 

-NPK (dit word uitgedrukt in ratio's/verhoudingen)

de verhouding NPK voedingstoffen is van belang naarmate het seizoen verandert netals de voedings opname van de plant..

in het algemeen zie je vaak dat er in het voorjaar bemest word in verhouding 2:1:1 (dit kan zich vertalen in % naar: 7:3:3 %)

hierbij zie je dat voornamelijk de stikstof gift het hoogste is.. dit omdat je plant als eerste een groei cyclus gaat mee maken en hierbij voornamelijk "groene delen" (de groei)

** Stikstofgift in de vorm van amonia of ureum hebben een verzurend effect op de bodem

 

in de zomer zie je vaker een bemesting in de verhouding 1:1:1 (voor hennep: 1:2:1)

dit is de periode dat je plant de overschakeling gaat maken vann groei naar bloei..

de lengte groei is eruit en ze zal nu voornamelijk energie gaan steken in het aanmaken van vruchten.

een beetje extra P vinden ze tijdens dit moment erg lekker,

**Fosfaat is misschien wel een van de slecht's opneembare voedingstoffen, daar deze het meest afhankelijk is van temratuur (+18) en PH (5,5-6,8)

 

tijdens de afrijpens periode/herfst gaan we bemesten met een 1:1:2 zoals je ziet meer gericht op de K

K zorgt voor de afrijping en op spanning zetten van de cel,

voorkeur gaat uit naar een vloeibare voeding op basis van suikerbiet melasses,

maar een Korreltje om te strooien is ook prima..

 

 

PH

dit is erg van belang!

de zuurtegraad van je bodem!

dit heeft invloed op de opname van vrijwel alle voedingstoffen..

een "ideale" ph waarde zit tussen de 5,8 en 6,8 voor de volle grond buiten..

 

gallery_16219_14788_7755.gif

 

naast het bentoniet kan je met een kalk-korreltje al redelijk uit de voeten!

zoek je een snelwerkende kalkstof dan moet je voor de zeewier kalk gaan ;)

 

 

gallery_8687_3968_1243391.jpg

 

bodem verbeteraars en meststoffen(organische stof) schimmels en bacterien

 

gallery_8687_3968_1573942.jpg

 

gallery_8687_4795_2773249.jpg

 

 

 

verder ben ik erg fan van het biologisch kweken

en laat graag de natuur verder zn ding doen.. ik zorg alleen voor een goede basis.

ook ben ik erg fan van het werken met EM (effectieve micro-organismes)

microbes/bacterien/schimmels/gisten

 

belangrijke spelers voor mij hierin zijn:

 

Mycorhizza (endo)

Trichoderma (T22)

Azotofixans (azospirillum)

 

hierbij let ik op merk en kwaliteit (naar voorkeur) al moet ik zeggen dat ik voor buiten hobby goedkopere mycorhizza's neem

 

verder voor de bodem bacterien is het vaak een water oplosbaar poeder in de vorm van sannies bacto's, phc biopak, agrobacterias.. of een biobodem van innogreen (niet water oplosbaar)

(ik gebruik ze ditjaar allemaal)

 

 

recept ditjaar"

 

bentoniet (edasil kleimineraal)

biobasis ( innogreen)

biobodem (innogreen)

beendermeel (innogreen)

4seizoenen kalk (ecostyle)

 

Symbivit (servaplant)

Biovin (PHC)

Trichoderma (koppert)

 

Bio-pak (PHC)

Edited by skunkmonster
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk eens aan!!

Nog iemand aan het spelen met LBH genetica! LEUk!

 

Ook ik ben zeer benieuwd naar je resultaten in de jacht naar een cbd rijke buiten soort! De ander soortjes klinken ook lekker hoor;)

 

Das een mooie ruimte die je tot je beschikking hebt daarzo, en zo te lezen zeer mooi voor bereid!

 

DIe laatste 2 dingen die je noemt ken ik niet.

Trichoderma (T22) (koppert) lees ik volgens mij wel eens bij cocos producten?

Azofixan ken ik dan weer totaal niet.

In ieder geval heel veel succes, ben zeer benieuwd vind het tot nu toe al zeer duidelijk en informatief!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee SkunkMonster!

 

Wat een mooi tuintje heb je tot je beschikking!

Ierdbei lekker! Maar dit jaar puur om te vermeerderen?

 

En autoflowertjes.. Ik ben benieuwd.

 

Alle succes voor komend seizoen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

wauw wat een uitgebreid antwoord _O_

 

Nooit gedacht dat er nog zoveel gedachte achter schuil ging, zn stukkie grond.

 

baas _O_

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ oezzoes: ( je vind zowel de trichoderma als de azotofixans in e Collonize AG van PHC of de bacto's van sannie)

 

azotofixans (stikstof binders)

 

ik gebruik azos van Xtreem gardening. (RTI)

 

Azospirillum brasilense, a nitrogen fixing bacteria, OMRI & CDFA / OIM certified.

 

Nitrogen is required in the greatest amount of all nutrients transported to plants through the soil. It drives chlorophyll production in the foliage and keeps plants green and growing efficiently. Azos (Azospirillum brasilense) is a naturally occurring bacteria that lives symbiotically with a host plant and supplies necessary nitrogen.

 

How Does Liquid Azos Work?

Our atmosphere is made up of 80% nitrogen. Azos absorbs this nitrogen as N2, converts it to a form that the plant can use and supplies it to the plant efficiently.

 

Benefits of Azos Blue Liquid

  • Naturally Occurring
  • Reduces Nitrogen Fertilizer usage
  • Produces Healthier and More Vigorous Plants
  • Improves Plant Establishment
  • Greater Tolerance to Environmental Stresses
  • Easy to Use

 

 

trichoderma is een Antogonistische schimmel,

een "goed aardige" schimmel die de kans op schadelijke (pathogene)schimmels verminderd,

trichoderma parasiteert op "foute"schimmels en zorgt dat er geen plaats meer voor is.

Eigenlijk Preventief tegen wortelrot :)

 

bron

 

 

Hoe werkt Trianum?

 

 

Naast bescherming tegen ziekten versterkt en ontwikkelt Trianum uw planten meetbaar. Trianum bevat sporen van de nuttige schimmel Trichoderma harzianum stam T-22. Als Trianum op de juiste manier wordt toegediend, ontwikkelt deze schimmeldraden die met de wortels meegroeien. Bescherm de wortels van uw gewas tegen ziekten als:

  • Fusarium
  • Pythium
  • Rhizoctonia
  • Sclerotinia

Klimaatomstandigheden

Trianum-P vertoont een effectieve werking onder uiteenlopende klimaatomstandigheden. De schimmel groeit binnen een breed temperatuurbereik (10-34°C), bij een pH van 4-8,5, in veel verschillende substraten en op wortels van veel verschillende gewassen.

 

Trianum werkt op basis van de volgende werkingsmechanismen:

1. Ruimte

2. Concurrentie om voedingsstoffen

3. Parasitisme van ziekteverwekkers

4. Plantversterking

5. Geïnduceerde resistentie

6. Opneembaar maken van (vastgelegde) voedingsstoffen

 

 

 

1. Concurrentie om ruimte

Op de oppervlakte van de wortel groeit Trianum harder dan andere bodemschimmels. Zo krijgen deze geen ruimte om zich ook op de wortel te vestigen.

 

 

 

 

Onbehandeld Trianum

8a2b2076f2.png

 

 

2. Concurrentie om voedingsstoffen

Trianum ontneemt de voedingsbron van de ziekteverwekkers om zich te voeden. Zo krijgen deze geen kans om zich te ontwikkelen.

 

 

 

3. Parasitisme van ziekteverwekkers

Trianum groeit om de schimmeldraden van de ziekteverwekker heen. Daarbij worden de celwanden van de ziekteverwekker afgebroken, waardoor deze dood gaat.

 

43f4f75bd1.jpg

 

 

4. Plantversterking

Trianum verbetert het wortelstelsel door de vorming van meer wortelharen, waardoor water en voedingsstoffen beter worden opgenomen. dit leidt tot een hogere opbrengst met een sterker en uniformer gewas.Dit is vooral zichtbaar bij stress en onder minder optimale groeiomstandigheden.

 

5. Geïnduceerde resistentie

Trianum versterkt ook het afweermechanisme van de bovengrondse plantendelen tegen bijvoorbeeld echte meeldauw. Dit noemt men geïnduceerde systemische resistentie (ISR).

 

6. Opneembaar maken van (vastgelegde) voedingsstoffen

Voedingselementen zoals bepaalde sporenelementen en fosfaten zijn soms in grond vastgelegd en daardoor niet opneembaar voor de plant. Dit komt vooral in grond met een hogere zuurgraad (pH) voor. Fosfaat maakt vaak een verbinding met calcium, ijzer of met andere sporenelementen, en is dan niet oplosbaar.

Trianum heeft de capaciteit om bepaalde vastgelegde voedingsstoffen opneembaar te maken voor de plant. Sommige elementen, zoals mangaan, zijn essentieel voor de plant om ziekten te weerstaan. Mangaan is belangrijk voor de natuurlijke weerstand van de plant tegen ziekten.

Trianum produceert bepaalde stoffen die ondere andere ijzer verandert van Fe3+ in Fe2+ waardoor deze opneembaar wordt gemaakt voor de plant.

 

 

@high Life:

 

ierdbei is een pareltje, ik ben inderdaad val plan om ditjaar alleen te vermeerderen,

er komt ook een "moestuintje" om de planten heen als camouflage.

 

het is wel een beetje over de top, en een overdreven investering om alleen zaadjes te maken..

i know ;) maar als ik iets in mn kop heb... t moet gewoon goed gebeuren :D

 

 

@ wassabi:

 

buitenspelen in de volle grond is misschien wel het meest onderschat, de opeembaarheid van de meeste voedingselementen zijn afhankelijk van tempratuur en zuurtegraad.. iets waar weinig tot geen invloed op hebt in de volle grond, ( binnen in een tent en pot kan je zelf de omstandigheden sturen zoals tempratuur en PH)

 

door de natuur een klein handje te helpen met schimmels en bacterien die een symbiose aangaan met de plant

maak je de oplosbaarheid van voedingstoffen een stuk gemakkelijker.

 

een plant scheid bij de wortel stoffen af (zuren/suikers/proteinen/ionen) om voedings elementen oplosbaar te maken,

deze stoffen noemen we "wortel exsudaten"

 

een symbiotische schimmel leeft van deze exsudaten.. in ruil voor de suikers die de wortel afgeeft aan het schimmel netwerk, zorgt de schimmel er weer voor dat de wortel hier (o.a fosfaat) gebonden elementen weer makkelijk oplosbaar maken, het netwerk aan schimmeldraden is werkt dan als een verlenging van het wortelgestel en kan hierdoor tot tientalle malen in volume en efficientie toenemen,

 

door deze sybiose hoeft de plant zelf minder energie te steken in de wortel

en kan deze dus meer naar de groeiprocessen boven de grond sturen = winst

 

ook krijg je natuurlijk met een buitenproject maar 1x de kans om iets met de grond te doen (opwarderen)

en dat wil je dan meteen goed doen

 

dat komt echt door de hobby, en dat vind ik het mooiste ervan!

het begint allemaal bij de wortel! Feed the soill it will feed you!

Edited by skunkmonster
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog een stukje over cationisatie (CEC) en Wortel Exsudaten

 

 

 

in het rijtje van wortel exsudaten staat dus ook ionen, een plant scheid zelf dus naast zuren een suikers negatief geladen deeltjes (ionen) uit om zo positief geladen elementen aan et trekken

 

gallery_8687_4795_3551.jpg

 

 

ikheb het eerder gehad over de CEC (cation extanche capacity) "het bufferend vermogen"

waarbij het klei humus complex de buffer van ionen verhoogt en hiermee de capaciteit van het binden van kationen vergroot.

 

gallery_8687_4795_14276.jpg

 

alle voedings elementen zijn een ion(-) of een kation (+) wat inhoud dat ze positeif of negatief geladen zijn

je kan je voorstellen dat een positief geladen deeltje (kation) een negatief geladen(ion) aantrekt, en andersom,

maar elkaar ook kunnen afstoten waarbij een onbalans ontstaat.

 

dit gebeurt dus ook met de al aanwezige elementen in de bodem(fixatie), daarbij moet zeker rekening gehouden worden tijdens het bemesten.

zeker weer bij die Fosfaten! waarbij fosfaten zich binden aan elementen zoals ijzer,Calcium,aluminium die van nature altijd al in de bodem aanwezig zullen zijn.. dat wil dus zeggen dat ookal er voldoende fosfaat meststof in de bodem aanwezig is deze hierdoor niet opneembaar is voor de plant

 

 

waar je rekening mee moet houden met bemesten

van wegen Fixatie door antagonistische werking die bepaalde elementen op elkaar hebben

 

met name weer die Fosfaat, waarbij je met fosfaat bemesting rekening moet houden deze niet direct te combineren met een Calcium meststof,

 

zo wil je liever je fosfaat en kalk bemesting Niet met elkaar combineren om een fixatie te voorkomen

 

een beter voorbeeld zou dan zijn fosfaat en magnesium combineren daar die elkaar juist weer "helpen" (synergie)

 

en bijv je calcium met je kalium gift combineren..

 

aantrekken en aftstoten

 

synergetische werking ( de een bevorderd de opname van de ander)

antagonistische werking ( de een bemoeilijkt de opname van de ander)

 

 

hiervoor hebben ze een handig diagrammetje

 

de mulders chart:-afbeeldingen-bodem_en_structuur-Mulders_Chart2.jpg

 

 

Greetz Skunkmonster

:vape:

Edited by skunkmonster
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessant heren! B)

 

@high Life:

 

ierdbei is een pareltje, ik ben inderdaad val plan om ditjaar alleen te vermeerderen,

er komt ook een "moestuintje" om de planten heen als camouflage.

 

het is wel een beetje over de top, en een overdreven investering om alleen zaadjes te maken..

i know ;) maar als ik iets in mn kop heb... t moet gewoon goed gebeuren :D

 

Herkenbaar hahahah. 'T is een heerlijk soortje !! :wub:

Mais er om heen met reuze zonnebloemen? haha en knoflook

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks skunk je biedt echt een fantastische bron van informatie hierzo! Duidelijk, helder en geen abra ca dabra taal waar dat nuet nodig is.

 

Ik ben fan!!!

 

+ 100

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

t word mn laatste buiten projectje,

laten we er maar meteen wat moois van maken.

 

en dat is ook de input van dit forum.. het delen van info

:tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

vanwaar t laatste buiten projectie?

maar je hebt uberhaupt gelijk, als je iets doet moet je iets goe ddoen!

 

Das wel waar, maar je moet t ook wel even doen he, t staat er niet poef ineens en daar gaat nog aardig wat tijd in zitten als je het zo knap wil doen als jij doet;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had een tuinfrees gehuurd, letterlijk 5min werk :P

 

 

 

nouja voorlopig het laatste buiten projectje.. ligt een beetje aan de stabiliteit van de nakomelingen.

maar ik was niet van plan om volgend jaar weer het risico te lopen.

ik wil me wat minder op het recreatieve gaan richten en wat meer op het medicinale..

 

ondertussen ook indoor het "spelen" voorlopig even vaarwel gezegd

ook daar ben ik bezig met het bestuiven van mn beste dames met cbd rijke mannen

en heb wat stuifmeel achterhand ;)

 

daarbij word alles getest op de aanwezigheid van cbd/thc door het testlab in amsterdam

en eenmaal in het bezit van cbd rijke planten wil ik die dan ook gebruiken om medi-olie mee te maken.

 

ik heb niet de ambitie om geld te verdienen aan de hobby.

maar mn kennis,genetica,ervaring delen met de rest van de wereld..

 

ik ben nu in de positie om er wat mee te doen,

de genetica heb ik in handen, de ruimte ervoor, de kennis en ervaring,

dus al zou dit mij een jaar tijd kosten.. als er mensen baat bij hebben en mee zijn geholpen is dat het ongetwijfeld meer dan waard geweest :tu

 

mijn "goede voornemen dit jaar"was karma.. belangeloos dingen voor anderen doen, en dat bevalt me goed tot nu toe!

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top info we gaan je volgen.

 

 

BFP.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedoelde meer het werk van het topic zo mooi maken hehe, maar die tuinfrees zal je idd ook behoorlijk wat pijn in de rug gescheeld hebben.

 

Okey ja begrijp je helemaal, hopen dan op mooie stabiele bonen, ondanks dat ik nu al weet dat ik je verslag volgend jaar ga missen hehe.

 

Ben zeer benieuwd waar de jacht op CBD rijke planten gaat eindigen, en ben persoonlijk ook wel geïnteresseerd daarin aangezien ook ik deels medish grow.

 

Ik zal mijn best doen die gedeelde kennis en ervaring goed op te slaan:D maar ben zeer benieuwd wat hier allemaal te leren gaat wezen:D

 

Nou ik heb er zeker baat bij, dus zover doel geslaagd:D

 

+1 karma haha.

 

Succes!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk lapje grond die je daar hebt,

 

mooi outdoor seizoen gewenst..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik schuif lekker aan!

 

Wat een eindbaas is Skunk toch ook he! Altijd op en top topics,reacties en uitleg!

 

Ik wens je het beste!

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo man leer weer een hoop hier ,en ik maar denken dat kippemest de gouden formule is ,toch maar ff gauw naar de tuincentrum om wat extra in te kopen kan zo te zien geen kwaad ,ben benieuwd naar het eind resultaat .....succes ......TUIN MONSTER

Share this post


Link to post
Share on other sites

het NPK spiekbriefje... https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/24352-NPK-quot-spiek-quot-lijstje

 

kippenmest staat er ook bij ;) mooi spul meteen een bron van kalk

 

 

Edited by skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

kleine update vanaf het front

 

de eerste 4 canschablansche ( NDBxcannatonic) zijn ontkiemt (volgende volgen spoedig mogelijk)

en van autoflower nummer 8 zijn ook de eerste in de halve literpotjes onder tl gegaan (verwacht over 2 weken naar buiten)

 

de BWS en ierdbei zaden uit 2007 willen niet niet meer zo goed ontkiemen!

ik heb een flesje kiemvloeistof besteld... hopelijk vallen er nog een paar te redden!!

 

voor de zekerheid heb ik een stuk of 15/20 x MAF (mad amstel freezeland) nadia x GG en herijunana x Manitoba medicine te ontkeimen gelegd...

 

 

 

ik had elk jaar bij mn buitenkweekje wel 3 of 5 zaden die ik tijdens het knippen tegen kwam... normaal gesproken gooi ik die meteen weg, ik heb ze altijd bewaard maar bewust nooit gebruikt, omdat een onbekende/ongewilde bestuiving vaak een zelfbestuiving is (herma trekje) dus nooit de moeite waard om te ontkiemen...

 

omdat de bws het nu zo slecht doet heb ik toch die "mistery" zaden uit '09/'12/'13 te ontkiemen gelegd.. en zal deze appart in een groepje opgroeien... zo als het er nu uitziet ontkiemen die nog wel... ben benieuwd

 

 

ondertussen is de cannatonic man geariveerd!

 

 

dus de volgende dames zullen groeien:

 

canshablanche

MAF

Herijuana x Manitoba Medicine

LBH autoflower 8

 

onzeker:

"ierdbei"

"bws"

Edited by skunkmonster
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

baal als een stekker dat ik de zaden uit 2007 niet meer ontkiemd krijg!!! :S Grrr!!

 

laatste poging:

 

heb maar het een en ander ondernomen om de kiemkracht van de oude BWS & Ierdbei zaden uit 2007 te bevorderen,

ik heb nog wel een kiem testje gedaan.. wieweet dat er toch nog een paar onkiemen:

 

(links= waterstofperoxide 0,75%) (midden= Kiemvloeistof/palmzaad ontkeimer) (rechts= opgeschuurd en kraanwater)

gallery_8687_4795_918689.jpg

 

 

ben bang dat ik de bws en ierdbei zaden uit 2007 niet meer mee kan nemen in de bestuiving :(

 

 

 

 

tot nu toe ontkiemd:

 

 

gallery_8687_4795_585037.jpg

 

Canshablanche

Maf (mighty amstel freezeland)

Autoflower 8

Nadia x Guerilla Gold

Herijuana X Manitoba Medicine

GuerillaGold 2

 

en de BWS "hermazaden" (ongewenste bestuiving 12&13) kiemen nog wel...

jamergenoeg zal ik die alleen afbloeien en zeker niet gebruiken om verder mee te kweken/breeden

wel kut :S (ben benieuwd of het test-lab een hermatest doet)

Edited by skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

de goden zijn met mij!

 

toch nog 3 BWS zaden uit 07 weten te ontkiemen :D

en t lijkt er op dat er nog meer gaan :tu

 

tot nu toe kan ik moeilijk zeggen welk trucje het beste heeft geholpen want zowel van de behandeling met waterstof peroxide als de palmkiemer en het opschuren zijn er allemaal 1 ontkiemd en lijkt erop dat het er meer worden :tu

 

ik ga nog 10 zaden een combinatie van de 3 behandelingen geven:

 

1-licht opschuren,

2-desinfecteren met waterstof peroxide

3-kiemen in ontkiemvloeistof

 

fotos volgen!

 

 

heb ook meteen wat zaden van LBH autoflower 1,3,4 te ontkiemen gelegd :)

 

had ik al verteld dat ik mezelf de gelukkige eigenaar van de GuerillaGold 2 mag noemen :D

ben erg blij dat me er een paar van gegund zijn! ik heb de guerilla gold2 erg mooie dingen zien doen

afgelopen seizoenen op dit forum :)

 

de verwachte line up tot nu toe:

 

Canshablanche ( NDB x Cannatonic)

MAF (mighty amstel Freezeland)

LBH Autoflower 1/3/4/8

Nadia x GuerillaGold

Herijuana X Manitoba Medicine

GerillaGold 2

BWS 07(KayaGold X Ierdbei )

 

(quarantaine groepje) waarschijnlijk maisveld

* BWS 12 (ongewenste bestuiving)

* BWS 13 (ongewenste bestuiving)

niet om zaden mee te maken, maar om af te bloeien en olie mee te maken..

ik loop dus al sinds 2007 met het vermoeden dat de BWS = kayagold x ierdbei CBD rijk is...

 

wil ditjaar t spul laten testen om erschter te komen heel graag de bws F2 maken..

 

ben ook echt blij dat er zoiezo meer dan 3 zaden can de orginele batch uit 2007 ontkiemd zijn.. :D

 

en ik zal eind van de week nog wat zaden van de Herijuna X GG ontkiemen :)

 

dan is het wel ff genoeg denk ik :likken:

 

word een hoop weg proppen in het mais denk ik :whistle:

Edited by skunkmonster
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadia was een erg fijne smoke benieuwd wat die cross gaat brengen.

 

Ik volg.

 

:wave: BFP.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik dit zo lees denk ik niet dat ik al klaar ben voor een kweekverslag. Ik ga braaf volgen en leren van de meesters. :book:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...