Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

verlorenhippie

Kind Led K5 Xl750

Recommended Posts

Hoi!

 

Aangezien ik net een nieuwe lamp voor mijn plantjes heb gekocht, ben ik op zoek naar informatie over de lichtspectrum sterkte voor de bloei én de groei. Mijn vorige lamp is stuk gegaan (waar ik overigens wel deze informatie voor had) en nu ben ik niet iemand die alleen op de bijsluiter afgaat. Zoals in de titel al staat, gaat het om een KIND LED K5 XL750: https://www.lighthou...nd-led-k5-xl750

Ik zou heel graag horen hoe ik hem het beste daarop zou kunnen instellen.

 

Alvast bedankt!

 

:wave: :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou alles voluit zetten.

De strekking van de plant is volgens mij afhankelijk van de verhouding rood/infrarood. Planten die midden in het oerwoud op de grond staan in de schaduw van andere planten krijgen een lagere verhouding r/ir en zullen daardoor gaan strekken.

Hopelijk zijn er andere kwekers die er meer van weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Verlorenhippie

 

De mensen van KIND LED adviseren de volgende instellingen:

 

Groei:

Blauw: 100%

Rood: 50%

Wit: 100%

 

Bloem (eerste twee weken bloei):

Blauw: 75%

Rood: 100%

Wit: 100%

 

Bloei (restant):

Blauw: 100%

Rood: 100%

Wit: 100%

 

Tijdens de groeifase heeft de plant vooral blauw/groen nodig (de blauwe groep dus, te bedienen met de blauwe knoppen op je afstandsbediening).

 

Zodra je omgaat naar 12/12 zet je rood op 100%. Door de extra 'boost' rood licht (en zoals zwemvis zei inderdaad ook infrarood, de infrarood diodes zitten in de rode groep) voorkom je dat de planten verder strekken en blijven de internodes mooi kort. In deze fase kun je het beste je blauwe groep iets lager zetten (75%).

 

Na twee weken bloei kun je de blauwe groep weer op 100% zetten om de plant tot volle ontwikkeling te laten komen.

 

In de witte groep zitten ook de gele en oranje diodes, en de uv diodes niet te vergeten. De witte groep laat je constant op 100%, want die heeft de plant altijd nodig.

 

Gebruik je ook de timerfuncties om zonsopgang en zonsondergang na te bootsen? Bouw je lichtintensiteit langzaam op aan het begin van je 'dag' en bouw ook weer rustig af naar volledige duisternis. Dat vinden ze erg prettig!

 

Heb je nog meer vragen, neem dan even contact met ons op: http://www.bestgrowproducts.com/. We kunnen je alles vertellen over de KIND lampen!

Edited by Pollinski

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...