Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Dr.Phill

Zaailingen 18/6

Recommended Posts

Hoi iedereen,

 

Dit is men eerste ronde en had een klein vraagje voor de ervaren kweker.

Mijn plantjes staan nu al 4 dagen onder de lamp met een output van 800w (geleidelijk verhoogt) nu vroeg ik mij of ik in deze begin fase niet beter op 600w laat staan (18/6) om geen overbelichten aan te gaan en omdat deze toch nog moeten groeien (besparing van 200w per uur). De lamp zelf staat op de maximum hoogte van de plant en geeft een goede temp van 29°C.

 

Friendly regards,

 

Dr. Phill

Share this post


Link to post
Share on other sites

juaaaa die kunnen gerust wel groeien he op 600 watt!!!!

maar dan hang je hem net dat tikkeltje lager dan op 800 w, 20 tal centimeter om grofweg precies te zijn

 

allemaal goed joh :D overbelichting bestaat moeilijk voor je planten, je kan wel veel licht verspelen :D

aangezien maar een fractie van al je licht nu effectief op je planten komt

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kidfromtheblock:

 

Bedankt voor het advies, bij deze heb ik de lamp 30cm verlaagt en naar 600w overgeschakeld! Temperatuur blijft stabiel bij 25°C

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor jonge zaailingen bestaat overbelichting wel degelijk

zekers met een hpit/blauw licht

easy does it

t kan wel maar niet te dicht erop en misschien een weekje een difuser

greetz en suc6 Weetje

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totdat ze aan 2e bladpaar beginnen met z'n allen in een DP90 in kleinere (wel diepe) potjes voorgroeien onder TL of PLL en dan over naar de HPS/HPI (HPI voegt echt helemaal niks toe tov als je HPS dimt, je krijgt al meer blauw in HPS door het dimmen :dribble: ).

 

Lekker wortelkluitje al, pot verse aarde en lekker zonnetje: gaan met die handel ipv oei da's wel een bak licht zeg voor zo'n iel plantje, lekker medium belichten heeft ook wel wat, we kloten wat aan met lampen dimmen en afstanden en knakken die *&%! strek wel weg :ph34r: ;)

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ weetje en lostchild:

 

Voor ze onder mijn Gavita DE zonnetje kwamen hebben deze eerst een week onder de TL-lamp gestaan :D

Maar enkele begonnen strek te vertonen dus bij deze heb ik ze gelijk met het turf-potje overgezet.

 

Nu staan ze al 5 dagen onder 18/6 - 600w maar er is nog niet veel veranderd ze hebben nog hun eerste blaadjes en zijn nog relatief klein. Vanaf wanneer kan ik wat verandering verwachten want men heeft me geadviseerd om niet langer dan 2 weken voor te groeien maar aan dit tempo kan het nog even duren natuurlijk :P

De potten zijn afgedekt met zilverfolie zodat het medium niet uitdroogt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter witte folie nemen , alluminium folie weerkaatst het licht niet verdeeld en is volgens mij ook giftig ?

correct me if im wrong :D

 

Peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Peyote:

 

Heb geen witte folie in de buurt liggen daarom dat ik voor deze optie heb gekozen.. Ik zou het echt niet weten of het giftig is.. Iemand beter alternatief dan zilverfolie?

 

Friendly regards,

 

Dr.Phill

Share this post


Link to post
Share on other sites

De zak van je potgrond ? Gebruik ik zelf ook of piepschuim werkt ook :D

 

succes met je kweek ;)

 

Peyote :j

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peyote93:

Op jouw advies enkele zakken gerecycleerd en alu-folie weg gepierd!

 

Nu zou ik nog 1klein vraagje willen stellen in dit topic!

 

Nu mijn planten staan nu al 7 dagen op 700w maar zijn echt nog klein naar mijn mening..(als ik deze vergelijk met andere forum leden) de meesten zijn nog geen 10cm hoog en groeien zeer traag.. Kunnen turfpottjes de groei tegenhouden van de wortels van de plant?? Om eerlijk te zijn stond het medium wat droog en heb ik de eerste dagen niet ingewaterd gezien de turfpotjes lekker nat de definitieve pot zijn ingestoken

Ik heb ze vandaag eens goed ingewaterd met 1L tot 1,5L /stuk en de tensio geeft 140mBar dus is vrij goed.

Enige tips wat de groei tegenhoud?

Alavst bedankt voor de adviezen en dan stop ik met zagen :D

 

Greetz Dr.phill

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...