Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GrowingP

Lau G Dood Gevonden In Cl

Recommended Posts

Lau G. dood gevonden in cel

 

BEWAAR

Door: redactie

24-4-15 - 12:27 bron: ANPmedia_xll_2941313.jpg

Tot levenslang veroordeelde pleegde mogelijk zelfmoord

© anp.

Lau G., die gisteren werd veroordeeld tot levenslang voor een dubbele moord, is vannacht dood gevonden in de gevangenis in Vught. Vermoedelijk heeft hij zelfmoord gepleegd, maar dat wordt nog verder onderzocht. Dat heeft het ministerie van Veiligheid en Justitie laten weten.

De rechtbank in Maastricht veroordeelde G. gisteren tot levenslang voor de moord op Karim Fourkour en Fouad Bendella en het begraven van beide slachtoffers. Zijn medeverdachte Geert G. kreeg dertig jaar cel.

 

Geert G., aldus de rechtbank, heeft moedwillig meegewerkt aan de moord op beide Venrayse Marokkanen, die betrapt werden bij het rippen van een wietplantage in mei 2006. Op zijn bevel moesten Fourkour en Bendella knielen met het gezicht tegen de muur, waarna 'architect' Lau G. de twee een nekschot gaf. De rechter sprak over ,,het moedwillig afmaken van beide mannen" en noemde het een 'weloverwogen executie'.

 

Vluchtgevaarlijk

G. zat in de Extra Beveiligde Inrichting omdat hij vluchtgevaarlijk zou zijn. Over de omstandigheden van zijn overlijden is nog weinig bekend. Er wordt onderzoek gedaan door de schouwarts, de technische recherche en politie. De familie, de advocaat, de officier van justitie en de politie zijn direct op de hoogte gesteld.

 

Ook de Inspectie Gezondheidszorg (IGZ) wordt ingelicht en zal een zogeheten calamiteitenonderzoek verrichten. Dat is gebruikelijk als een gedetineerde in de gevangenis overlijdt.

 

 

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3978770/2015/04/24/Lau-G-dood-gevonden-in-cel.dhtml

Edited by GrowingP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals ze in Amerika zeggen: live like a thug, die like a thug.

 

 

Edited by Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

@worm

 

Ik dacht dat de overheid de rechtsstaat moet handhaven, of hoeft dat niet voor motorrijders en PVV-ers?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeg ik dat dan?

 

De trias politica moet de rechtstaat handhaven/bewaken. Ongeacht afkomst, religie, geaardheid, politieke kleur of geloofsovertuiging. Dus ook voor motorrijders en pvv'ers..

 

Ik pas een zinsnede mbt criminele mocro's van jou alleen maar toe op Lau...

Edited by Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit nog wel een verschil tussen motor rijders en een crimineel die toevallig graag in groepjes op de motor rijd.. een groot verschil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeg ik dat dan?

 

De trias politica moet de rechtstaat handhaven/bewaken. Ongeacht afkomst, religie, geaardheid, politieke kleur of geloofsovertuiging. Dus ook voor motorrijders en pvv'ers..

 

Ik pas een zinsnede mbt criminele mocro's van jou alleen maar toe op Lau...

 

Dan heb je die zinsnede duidelijk niet begrepen, Lau G is gestorven in de bajes, waar de Nederlandse overheid voor zijn veiligheid en welzijn verantwoordelijk was, die mocro's stierven zoals bedoeld in de zinsnede, namelijk tijdens de uitoefening van criminele activiteiten. Comprendre?

 

Zit nog wel een verschil tussen motor rijders en een crimineel die toevallig graag in groepjes op de motor rijd.. een groot verschil.

 

Dus de rechtsstaat geldt niet voor criminelen, die in groepjes motor rijden. Bedoel je dat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raak ik een gevoelige snaar :lol:

 

Dus dat Lau besloten heeft uit het leven te stappen is de schuld van een ander?

 

 

Ach laat ook maar ik ga genieten van mijn vrije zonnige dag.

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raak ik een gevoelige snaar :lol:

 

Dus dat Lau besloten heeft uit het leven te stappen is de schuld van een ander?

 

 

Ach laat ook maar ik ga genieten van mijn vrije zonnige dag.

 

Je probeert wat te raken, maar je raakt helemaal niks, man. Ga eerst maar eens een cursus Engels voor beginners bij het LOI doen, voordat je met Engelse spreuken begint te strooien, die je niet begrijpt. :thumbsdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

tsja ......wiet is verdriet......hoe je het went of keert de vrijheid en blijheid gaat zo wel van het plantje af, geef ieder het recht op zijn eigen kweek wat hij/zij zelf nodig heeft en geef het vrij dan hoeven deze toestanden niet meer te gebeuren er staan genoeg kassen leeg en legaliseer het ......komen er ook weer banen bij ..........dan hoef er niet gestolen te worden .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal eens met Wallythc!

 

Jammer dat zijn straf er nu al weer op zit trouwens.

Maar ja, No Surrender he....niet het type club waar lui bij zitten, die het ook wel alleen kunnen redden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.telegraaf.nl/binnenland/23966537/__Lau_G._pleegde_zelfmoord_in_gevangenis__.html

G. werd donderdag tot levenslang veroordeeld voor een dubbele moord in Venray in 2006 en maakte daarna een einde aan zijn leven. Zijn advocaten Marcel Heuvelmans en Geert-Jan Knoops zeggen „met pijn en droefenis“ kennis te hebben genomen van diens overlijden.

„Het was een bijzonder aimabele man die tot het einde van zijn leven hoopte op gerechtigheid”, aldus de raadslieden in een verklaring. „Omdat hij dit niet kreeg en zijn langdurig verblijf in de EBI te Vught geen uitzicht op verbetering bood, wat een voor hem ondraaglijke situatie betekende, moet dit voor Lau G. niet langer mentaal draagbaar zijn geweest.”

De advocaten zeggen het mentaal lijden van G. van nabij te hebben meegemaakt en de hoop te hebben gehad „dat hij voldoende vertrouwen zou blijven houden in een rechtvaardige uitkomst van zijn strafzaak alsmede vertrouwen in het strafrechtssysteem”.

De dood van G. roept volgens Heuvelmans en Knoops „wederom de vraag op naar de humaniteit van het EBI-systeem”. „In zijn nagedachtenis spreken wij de hoop uit dat justitie hier lering uit zal trekken en zal blijven streven naar verdere humanisering van het strafrecht”, schrijven de raadslieden.

G. kwam in de EBI terecht nadat hij vorig jaar in de gevangenis in Grave in een van zijn polsen had gesneden. Dat was waarschijnlijk bedoeld om te kunnen ontsnappen, maar het plan strandde al snel. De verwonding viel mee.

G. is meerdere keren in beroep gegaan tegen zijn verblijf in de EBI, maar hij werd niet overgeplaatst.

In de Extra Beveiligde Inrichting (EBI) in Vught zitten vluchtgevaarlijke criminelen die daar tijdelijk zijn geplaatst. Ze krijgen dezelfde zorg als alle andere gedetineerden, laat het ministerie van Veiligheid en Justitie weten. G. kreeg nadat hij het vonnis te horen had gekregen, psychologische hulp aangeboden

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lau G is gestorven in de bajes, waar de Nederlandse overheid voor zijn veiligheid en welzijn verantwoordelijk was

 

Had de overheid nu Lau G. moeten beschermen tegen Lau G. en dus moeten voorkomen dat Lau G. ooit ging broodkweken zodat hij nooit in deze situatie terecht kon komen, is dat wat je probeert te verkopen?

 

Ik bedoel, we hebben het over ZELF-moord he, dus niet iemand anders-moord, nee nee, ZELF-moord. Dus Lau G. heeft voor zijn eigen veiligheid en welzijn geen verantwoording genomen. Zijn keus. Net als dat schieten en al dat andere waardoor hij daar zat. Niemand heeft hem gedwongen voor zover ik lees.

 

Ik vind dat ze hem postuum nog moeten veroordelen voor zelf-moord. Dan leert ie het wel af. :whistle:

 

En wiet is geen verdriet, want wiet schiet niet, dat doen mensen.

 

De trias politica moet de rechtstaat handhaven/bewaken.

 

Ja, dat is WENSELIJK, maar trias politica is niet het systeem dat wij hier aanhangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach, het scheelt gewoon een hoop centen zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sterker nog, hij zat daar omdat hij al eerder een poging gedaan had, hij moet dus, in overeenstemming met onze beschermde schijnrechtstaat, bescherm worden tegen gevaar, dat is de verontwoordelijkheid van de staat wanneer zij zijn vrijheid ontnemen

 

als ik voor mijn kinderen moet zorgen, mag ik ze ook niet verwaarlozen en achteraf zeggen dat ze het zelf deden; ik heb een verantwoordelijkheid

 

benieuwd hoe lang het gaat duren voor de internationale rechtsgemeenschap zich opnieuw negatief uit moet spreken over hoe er met basale mensenrechten om word gegaan in dit land..

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ponix

 

Natuurlijk zat Lau G door eigen toedoen in de bajes, maar Lau G kon het EBI-regime, dat al veel gedetineerden tot zelfmoord heeft gedreven, niet aan. Daarom had hij al eerder overplaatsing aangevraagd. Dat werd geweigerd, daarom draagt de overheid mede-verantwoordelijkheid voor zijn dood.

 

Verder vind ik je opmerkingen over zijn zelfmoord gewoon walgelijk. Hij zat daar om zijn straf uit te zitten en heeft uit pure wanhoop zelfmoord gepleegd. Ook deze man verdient het respect, dat bij de doden past. Niemand is alleen maar goed of slecht, ook hij zal z'n goede kanten hebben gehad.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

'Nou Lau, is executie niet een beetje te streng voor een beetje rippen? Kan je ons niet overplaatsen? We kunnen niet tegen het regime van je.' en dan bedenk zelf het accent erbij. ;)

 

Verwaarloosd in een inrichting als het EBI lijkt me onmogelijk en meneer was al tijden geen kind meer.

 

Ik word onpasselijk van dat onrealistische slachtoffer-geneuzel. Gewoon niemand dood schieten over een paar planten. Klaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

'Nou Lau, is executie niet een beetje te streng voor een beetje rippen? Kan je ons niet overplaatsen? We kunnen niet tegen het regime van je.' en dan bedenk zelf het accent erbij. ;)

 

Verwaarloosd in een inrichting als het EBI lijkt me onmogelijk en meneer was al tijden geen kind meer.

 

Ik word onpasselijk van dat onrealistische slachtoffer-geneuzel. Gewoon niemand dood schieten over een paar planten. Klaar.

 

Waar ik misselijk van word, zijn mediwietgebruikers, die op dit forum constant het heilige boontje uithangen..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach joh,

jij hoeft toch niet in hun stront te zitten?

met hun pijn te leven?

 

Het zijn booNtjes overigens,

en je vind ze steeds minder op wf

 

En als jij dit nu echt een juiste vergelijking vind,

dan vind ik het een verdomd goddeloze opmerking,

waarbij mij wooorden te binnen schieten die niets met een god te maken hebben.

 

 

Waarom deze behoefte ?

Omdat niet iedereen het met je eens is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach joh,

jij hoeft toch niet in hun stront te zitten?

met hun pijn te leven?

 

Het zijn booNtjes overigens,

en je vind ze steeds minder op wf

 

En als jij dit nu echt een juiste vergelijking vind,

dan vind ik het een verdomd goddeloze opmerking,

waarbij mij wooorden te binnen schieten die niets met een god te maken hebben.

 

 

Waarom deze behoefte ?

Omdat niet iedereen het met je eens is?

 

Oei, een gevoelige snaar geraakt .Je mag hier constant vanuit een morele verhevenheid iedereen de maat nemen, maar ga dan niet jammeren als je daar op gewezen wordt en reken niet op medeleven als je dat ook niet voor anderen op kan brengen. Dat je toevallig een of andere ziekte hebt maakt je nog geen beter mens. Overigens WOORDEN schrijf je met 2 o's. Nog een fijne dag.

 

PS het zal mij echt m'n reet roesten of jij het met me eens bent of niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanuit welke zin of opmerking heb ik mij boven jou willen verheffen?

Dus vervolgens niet inhoudelijk verantwoorden waarom jij deze vergelijking oke vind?

 

Ja, ik heb kramphanden, dus typ erg slecht.

 

Jij geen fijne dag,

Man die zich niet weet te verantwoorden

voor stomzinnige opmerkingen die zieke mensen kan beschadigen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn opmerking over morele verhevenheid en gebrek aan medeleven sloeg o.a. hier op:

 

"Ik vind dat ze hem postuum nog moeten veroordelen voor zelf-moord. Dan leert ie het wel af. :whistle:"

"Ik word onpasselijk van dat onrealistische slachtoffer-geneuzel"'

 

En deze opmerking slaat in het algemeen op berichten van mediwietgebruikers/kwekers waarin ze zich laatdunkend uitlaten over broodkwekers

 

Wat voor stompzinnigs heb ik gezegd over zieke mensen? Ik heb alleen gezegd dat hun ziekte hen geen betere mensen maakt.

 

Nogmaals een fijne dag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar ik misselijk van word, zijn mediwietgebruikers, die op dit forum constant het heilige boontje uithangen..

 

als antwoord op de opmerking:

 

Ik word onpasselijk van dat onrealistische slachtoffer-geneuzel. Gewoon niemand dood schieten over een paar planten

 

En ja, je kunt proberen het nu in een grotere context te plaatsen,

maar je zou ook kunnen denken dat dit gewoon een ongepaste opmerking was.

los van wat er in andere topics over broodkwekers wordt gezegd,

zo wordt het een soepzooitje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerst grappen over zelfmoord maken en kreten als "stompzinnig" rondstrooien en als ik er dan op wijs dat dit gedrag structureel is dan zeg je dat de discussie ontspoort. Begin eerst maar eens iedereen, dus ook zelfmoordenaars en broodkwekers, met gepast respect te behandelen. Dan is er ook geen aanleiding om de discussie breder te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Broodkwekers respect? kijk eens in de coffeeshop welk respect denk je te krijgen.

Respect in het kweken van troep?

Broodkwekers zo blij met die nieuwe wetten, nog meer $$$ voor een kilo.

Thja dat je dan meer rippers krijg snappen jullie blijkbaar niet.

 

 

Thja wie ze reet verbrand moet op de blaren zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...