Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wielewiet

Beste Verhoudingen Grond?

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

ik zal me eerst even voorstellen; ik ben een utrechtse student en sinds kort erg geïnteresseerd in het kweken van eigen wiet. Vandaag heb ik mijn zaden(3xsnow ryder automatic van white label) binnen.

Ik heb niet erg veel geld tot mijn beschikking maar wel gedroogde kippenmest(NPK 4-3-2,5), korrelkalk, kruidenmest(6-5-10+4 voor bloei?) en biologische potgrond van BIO-Kultura(met mestcompost, kokosvezels, boomschorscompost,voedingskorrel, vulkanische steenstof en klein percentage veenmos)

Ik wil buiten kweken in potten van ongeveer 10 liter.

Mijn vraag is of ik van deze middelen een leuk grondje kan mixen voor mijn meisjes?

 

Hartelijk dank.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat kan zeker

 

die voederingskorrels zou ik niet in de grond stoppen, die laten langzaam voeding los en maken het moeilijk later te bepalen welke overschotten/tekorten je hebt (je kan ze bijv oplossen in water en als thee geven, zonodig)

 

bij de meeste voeding staat er gram per vierkante meter, dus dan moet je beetje rekenen hoeveel je nodig hebt voor een pot (ik had 1/20 per pot gedaan uit mijn hoofd)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt, ik heb inderdaad een mix gemaakt met de potgrond, de kippenmest en kalk. Heb het nu buiten gezet zodat de regen er door heen kan en ik ga nog wat wormen toevoegen. Moet ik tijdens de groei en bloei nog (vloeibaar)bijvoeden of zit er nu genoeg voeding in de grond?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De verhouding P is te laag voor optimale bloei.

NPK in de verhouding 1:3:2 is daar beter voor.

 

Je zou wat hiervan kunnen toevoegen:

 

em.header.ecostyle.beendermeel.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...