Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

LED_KROKET

Bodemleven En Afzuren

Recommended Posts

Hola!

 

Ik dacht eens een keer bio/organic te proberen op aarde. Dus plagron batmix gemengt met lightmix en gaan!

Niks afzuren, niks voeding.. week 2,5 groei!

 

Tot dat...... Opeens extreem donker groene bladeren (bijna zwart) paarse bladstammen, en groei 100% geremd naar niks.

 

info:

  • temp aan 27, uit 20
  • lv 50%
  • voeding: geen..alleen eerste watering ging er Sannie Bacto in,vervolgens puur en alleen maar tapwater.. ph 8.5

 

Ik beetje zelf vogelen hiermee en kom tot de conclusie Fosfor lockout (P).. wantja ph 8.5 = geen fosfor meer opneembaar.

 

 

The Question:

Kan ik lichtjes afzuren met PH- (fosforzuur) tot 7,0 - 7,5 zonder mijn bodemleven te vernietigen? Heb het getest op 1 plantje en die doet het nu veel beter dan de rest.. dus ik weet dat het de oplossing is maar de bedoeling was om hierna deze aarde te her-gebruiken voor de volgende bio-organic grow.

Share this post


Link to post
Share on other sites

schijnt niet echt goed voor je bodemleven te zijn fosforzuur.

plagron heeft voor biologisch afzuren lemonkick op de markt gebracht.

ook citroenzuur(geen citroensap) kan je gebruiken en laat het bodemleven enigzins intact.

met zo een hoge ph kraantjeswater zou ik er voor kiezen om met een arme grond te beginnen en de biovoeding dan met het water meegeven

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je ook een (paar) foto('s)?

Donkergroene bladeren wijzen er toch op dat je hoog met je voeding zit?

Paarse bladstelen kan ook stress zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

PH 7.7 uit de kraan hier. Sinds ik afzuur met citroenzuur naar 6.0 draai ik beter en kan ik eindelijk mijn tekorten verklaren en oplossen. Dit op de sannie methode. Geen antwoord op je vraag i know, maar ik ben ook benieuwd naar het antwoord.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier water met een ph van 8.2 uit de kraan, maar geen problemen gehad met Sannies methode en ook niet aan hoeven zuren.

Ook na hergebruik aarde geen problemen gehad.

Met een goed bodemleven zou je niet aan hoeven te zuren, je bodem regelt zelf de ph-waarde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier heeft het water een van ph 8.8.

Ik zuur ook niet af met sannies methode.

Nog nooit echt schokkende problemen hiermee gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, vreemd, ik zuur ook niet echt af, met kraanwater 8,6.

Zou daar wel mee door gaan als je plant er goed op reageert, misschien is die batmix te scherp, zeg maar wat hoor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hola!...

 

Wij draaien ook al wat jaartjes biologisch op de Sannie's way (plagron lightmix, perfect start, schimmels, bacto, buffertabs) en in de bloei wat bloeivoeding en PK) nooit echt problemen gehad. Met de all-mix kregen we wel overvoeding.

 

Vorig jaar nog een aardetestje gedaan, PH 6.3 aan het einde van de bloei......zonder af te zuren, en water van PH 8.0.

 

Misschien toch iets met te zware bemesting met die bat-mix.

 

En om de 10 dagen wel die bacto meegeven natuurlijk, het medicijn dat het bodemleven actief houdt!

 

Succes.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij mis je de buffertabs.

deze bufferen de aarde volgens mij juist om de PH goed te houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Led, ik heb die batmix nogeens bekeken op de site van plagron.

Ze adviseren de mix eerst goed door te spoelen, alvorens aan te planten; het zou de direkt opneembare meststoffen uitspoelen, waarmee ze waarschijnlijk bedoelen het medium anders te scherp is, te hoog in EC, als start medium.het klinkt gek, dat uitspoelen(waarom hebben ze het er dan ingestopt??), maar vermoed dat ze er verschillende grondmixen mee willen voorzien, zoals wel met meer van hun produkten!

je phosfor block zou dan juist kunnen zijn, aangezien het phosfor aandeel in deze mix het hoogst is.

Dan zou ik nu ook denken aan flink doorspoelen, en dan aanzien hoe t verder gaat.

Succes! :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verpest je met doorspoelen niet de hele grondstructuur?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk van niet Aquar!,Weet niet hoe die grond zich gedraagt, zal heus inklinken, maar goed uit laten lekken in gootsteen of buiten voor je ze terugplaatst Er zijn kwekers die rond week 4 spoelen om vervolgens droog te laten trekken en een nieuw voedingsschema te starten, mogelijk om de EC te herijken.

reken wel dat als je nu al tegen een flinke block aanloopt, je plant vergiftigd en je bodemleven spint er geen garen bij met zo,n hoge buffer aan phosfor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...