Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Beenknakker1908

Nieuw En Benieuwd

Recommended Posts

Hallo beste forum leden,

 

Sinds eind 2014 een eigen woning en vandaar dat ik mijn kweekwens kan gaan vervullen. Een vriend van mij had laatst een zak van 5 gram amnees gehaald bij de shop en die zat voor de helft vol met bevruchte topjes.

Hierdoor kwam het in een stroom versnelling en heb ik van de circa 40/50 zaadjes de 7 mooiste uitgekozen geplant. 6 zijn er vrijwel tegelijk uitgekomen en de 7de een dag erna. Ze zijn nu 13 dagen oud en nou komt mijn vraag vinden jullie ze er gezond en goed verzorgd uit zien. Dit zijn ze:

gallery_44538_18090_428146.jpggallery_44538_18090_64187.jpggallery_44538_18090_625405.jpggallery_44538_18090_661609.jpggallery_44538_18090_50572.jpggallery_44538_18090_864590.jpggallery_44538_18090_240758.jpg

 

Ze staan in 5l potten en het licht wat ze nu krijgen is de heerlijke lente zon de hele dag voor het raam. Ik vroeg me af hoelang ik dit vol zou kunnen houden mits dat natuurlijk tot resultaat zal lijden. Zat te denken mochten er meerdere vrouwtjes tussen zitten eentje te scroggen en zo een leuk struikje voor t raam te krijgen

 

Ondertussen ben ik ook voor een degelijke en complete kweektent aan het kijken om met gekochte zaadjes te gaan kweken. Hier is ieder advies over welkom want met alles wat er te verkrijgen is zie ik door het bomen het bos niet meer.

Ik zal later op de avond wat links plaatsen van tentjes die ik op het oog heb. Eerst effe uitzoeken of dit op de goede plek is gepost en of ik zomaar links in mijn topic mag zetten.

 

Alvast bedankt voor de reacties.

Edited by sensi life
verplaatst naar outdoor beginners vragen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed niet goed komen vermoed ik.

Denk dst het herma zaden zijn en dasr komen doorgaans geen goede dames van.

Maar je kan het proberen en zien wst het doet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met kweken maar is het niet een beetje opvallend zo achter het raam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo forumleden ik heb wat nieuwe fotos en ben benieuwd wat jullie er van denken. het zijn fotos van de afgelopen twee weken:

gallery_44538_18090_241719.jpggallery_44538_18090_555266.jpggallery_44538_18090_313111.jpggallery_44538_18090_715973.jpggallery_44538_18090_205315.pnggallery_44538_18090_214243.pnggallery_44538_18090_224705.png

 

groetjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er leuk uit. maar wat ze hier boven ook al zeggen.

als het zo in de kijker staat, kijk je dan wel goed uit. Je mag er maximaal 5 hebben, geen 7, en verraaiers slapen niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee dat klopt maar ben ook niet van plan ze op t balkon groot te laten worden of voor t raam miss een of twee omdat ik daar wat dingen mee wil gaan uit proberen. Er is er ook al een overleden twee zijn niet heel groot en er zijn er al twee zo groot dat ik ze deze week op wat leuke buiten locaties weg wil gaan zetten mannetje of vrouwtje maakt niet uit en dan hoop ik zo aan t eind van t seizoen erachter te komen of t undercoverplekjes plekjes zijn om buiten te kweken en ook wat meer werk van die spots te maken. Ik zou natuurlijk graag ze zon willen geven uit het zicht van de boze anti blow wereld maar k heb op mijn flatsje niet zoveel mogelijkheden en vind t voor ff wel leuk staan voor t raam maar lang blijven ze niet binnen en binnenkort komt er een binnen verblijf voor mijn hobby ben nog aan t inventariseren wat ik nou t beste kan aanschaffen naar mijn wensen. Maar daar ga ik t forum pas mee lastig vallen als k specifiekere vragen heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wordt niks ben ik bang, zo gemakkelijk gaat het helaas niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe bedoel je zo gemakkelijk gaat het niet in het ergste geval staat er niks meer ga ik nieuwe plekken uit proberen ik heb er niks me verloren omdat het geen gekocht zaad is toch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oefening baart kunst zullen we maar zeggen.Het is onkruid zeggen ze, maar voor een goeie oogst is er wel werk aan de winkel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wordt niks ben ik bang, zo gemakkelijk gaat het helaas niet.

Hoe bedoel je zo gemakkelijk gaat het niet in het ergste geval staat er niks meer ga ik nieuwe plekken uit proberen ik heb er niks me verloren omdat het geen gekocht zaad is toch

Om fatsoenlijk te kweken kan je het beter anders aanpakken, dat is wat ik er mee bedoelde. Uiteraard kan je het altijd proberen zoals je nu bezig bent en uiteindelijk tot dezelfde conclusie komen die wellicht wat bot overkomt, maar wel waar is. Om achter een raam te kweken is zeker wel mogelijk maar niet op deze manier.

 

Oefening baart kunst zullen we maar zeggen.Het is onkruid zeggen ze, maar voor een goeie oogst is er wel werk aan de winkel.

Ja ze zeggen dat het onkruid is maar het is gewild kruid dus zeker geen onkruid. Wellicht kan je het onkruid noemen omdat we het verbranden maar dan houdt het wel op. ;)

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het leek mij ook al wel een beetje utopie tenminste, k was benieuwd of het zonder al te veel poespas kon om voor t raam er ook echt wat van de te maken van de plantjes. Maar k vind vooral leuk om met de plantjes bezig te zijn, ik moest gewoon beginnen xp. ik probeer nu wat LST en HST technieken uit, en vind het leuk om te zien hoe de plantjes erop reageren en om erachter te komen of t werkt wat ik probeer. Ook heb ik er eentje getopt om te proberen en eentje proberen te fimmen als ik van de week stek poeder heb ga ik stekken proberen te snijden kijken hoe me dat af gaat weet ik gelijk of er vrouwtjes bij zitten, uiteraard pas nadat ik ze ga verduisteren en ze bloei tekenen gaan vertonen en zoja dat kan k iig al flink wat buiten spots uit gaan proberen en ik heb goede hoop dat ik na het vakantiegeld ik een leuke kast of tent ga inrichten. Bedankt voor alle reacties ondanks mijn onbenullige aanpak misschien fijn dat jullie toch wat feedback willen geven. Groetjes ik zal vanmiddag weer wat foto erop zetten maar via de telefoon is t nogal kut.

Ik hoop vanavond ook weer een werkend PC schermpje te hebben kan ik van alles beter posten quoten en foto's plaatsen

Groetjes

Edited by Beenknakker1908

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kritiek is niet afbrekend bedoeld, dus onbenullig wil ik je poging zeker niet noemen. Destijds heb ik het zelf geprobeerd met autoflowers achter het raam, maar dat werd niks omdat er in mijn flat te weinig zonlicht is. Een maat van me daarentegen heeft een keer een zeer geslaagde kweek achter zijn raam gedaan, eveneens een flat, wat hem naar eigen zeggen de beste wiet ooit opleverde. Het kan wel degelijk, kweken achter het raam, als je maar genoeg uren zonlicht hebt en investeert in grond en voeding. Hoe groter het raam hoe beter ook en wellicht kan je door luxaflex voor het raam te hangen voorkomen dat voorbijgangers de planten zien, terwijl ze wel licht krijgen. Als dat niet nodig is: nog beter. Het zaad wat je in zakjes wiet vindt in bestoven door een hermafrodiet, want kwekers willen geen mannetjes in hun ruimtes hebben. De kans is groot dat je hermafrodieten aan het kweken bent, dus beter koop je nieuw zaad. Ook wil ik je wel 5 lowrider zaadjes toesturen als je me je adres pmt. Die mag je gratis van me hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee zo had ik het ook niet geinterpeteerd. Alle info is welkom alleen zal k er zoeizo niet gaan komen. Maar verder ik ben nogal van t iets doen leer je het beste dus vandaar dan ik gelijk ben gaan aan klooien. Maar ik zal ze gewoon buiten her en der gaan planten om te kijken of ze blijven staan want ondanks dat het dan hoogstwaarschijnlijk hermafrodieten zijn vind k t wel mooie plantjes dus daar zijn ze goed genoeg voor ik zal je een berichtje sturen harstikke bedankt alvast.

 

Iemand advies voor welk merk tent en koolstoffilter ik het beste kan kijken want ik kan genoeg vinden overal maar t lijkt me allemaal redelijk t zelfde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon lekker doorgaan van je fouten leer je, en misschien wel een top oogst!

Niemand kan nu al zeggen of het gaat worden, kans op herma's is wel degelijk aan wezig.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja t doel is ook gewoon om te leren hoe het allemaal in zijn werk gaat. Ik heb weer wat fotos.gallery_44538_18090_1670834.jpggallery_44538_18090_486479.jpggallery_44538_18090_1398567.jpg

benieuwd wat mensen er van denken want van de zeven zijn er vijf over waarvan ik deze er persoonlijk zonder verstand van zaken een heel mooi plantje begin te vinden ben ook van plan deze vandaag twaalf uur per dag in een donker kast zetten ben benieuwd of het een meisje word xp groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry voor off topic

 

Maar wat is het verschil tussen duur fem zaad en bagseeds (door een herma in een commerciele kweek), qua kans op herma's? Fem zaad wordt toch op exact dezelfde manier verkregen; een dame stressen waardoor ze met haar pollen een andere dame bevrucht.

 

Ik zou juist blij zijn, als je toch al met hermagevoelige femzaden werkt, dat je dan tenminste wel een leuk clone only soortje hebt staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben geen fan van dat fem zaad, liever oldskool reguliere zaden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag weer wat leuke fotos gemaakt en ook twee plantjes de nek om gedraaid zag het niet gebeuren dat ze oud zouden gaan worden hier weer wat fotos:

gallery_44538_18090_415945.jpggallery_44538_18090_226399.jpggallery_44538_18090_7195.jpggallery_44538_18090_138845.jpggallery_44538_18090_637057.jpg

ook heb ik vrouwelijke voorbloei gevonden volgens mij ik hoor graag of t klopt. Ik heb 1 foto hieronder maar rond die node heb ik er al drie gezien(dat berschermblaadje met twee draaidjes eruit) maar is lastig scherpe fotos maken.

gallery_44538_18090_458090.jpg

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,

is idd een vrouwtje wat je daar hebt.

gl&hf verder!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry voor off topic

 

Maar wat is het verschil tussen duur fem zaad en bagseeds (door een herma in een commerciele kweek), qua kans op herma's? Fem zaad wordt toch op exact dezelfde manier verkregen; een dame stressen waardoor ze met haar pollen een andere dame bevrucht.

 

Ik zou juist blij zijn, als je toch al met hermagevoelige femzaden werkt, dat je dan tenminste wel een leuk clone only soortje hebt staan.

Voor zover ik weet gebruiken die zilverwater.

 

Waarom zou je herma's klonen? Wil je planten hebben met het hermafrodieten gen?

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen herma's klonen

 

ik bedoel meer dat ik het verschil niet snap tussen stress door gibberellinezuur/zilverwater en stress door andere externe factoren.

 

heb absoluut geen verstand van epigenetica bij planten, maar z'n zaad zat in stekkenwiet (amnees van de shop), dus alles in dat hok was genetisch identiek. waarom zou de herma geworden plant dan meer hermagenen (interne factor) bezitten of doorgeven dan haar/zijn identieke tweelingszusje dat bevrucht wordt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft te maken met de gevoeligheid.Licht stress ligt wat zwaarder op de maag dan door zilverwater, maar heb persoonlijk liever zaden door de lichtstress dan STS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen herma's klonen

 

ik bedoel meer dat ik het verschil niet snap tussen stress door gibberellinezuur/zilverwater en stress door andere externe factoren.

 

heb absoluut geen verstand van epigenetica bij planten, maar z'n zaad zat in stekkenwiet (amnees van de shop), dus alles in dat hok was genetisch identiek. waarom zou de herma geworden plant dan meer hermagenen (interne factor) bezitten of doorgeven dan haar/zijn identieke tweelingszusje dat bevrucht wordt?

Ik heb er ook geen verstand van en weet het dus niet. Dit had ik per toeval gelezen maar om de ellende met hermafrodieten geheel te voorkomen kweek ik maar met stekken. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

het gaat goed ik heb nog twee plantjes staan waarvan er een in volle glorie aan het bloeien is met die andere ben ik nu een paar dagen bezig om hem te verduisteren dus ik wacht vol smart tot de eerste voorbloei verschijnselen.

hier een foto van de plant die nog moet gaan bloeien:

gallery_44538_18090_107682.jpg

en hier wat foto's van mijn plantje in bloei:

gallery_44538_18090_1683310.jpggallery_44538_18090_2241996.jpg

gallery_44538_18090_2216500.jpggallery_44538_18090_148583.jpggallery_44538_18090_384252.jpggallery_44538_18090_243339.jpg

gallery_44538_18090_1069812.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plant ziet er gezond uit, ga zo door! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...