Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
pietje wiet

Water Probleem Opticlimate 3500 Pro3

Recommended Posts

Beste medegrowers,

 

 

Ik heb een opticlimate 3500 pro 3 staan en deze lekt water.

Het lijkt op condenswater maar als ik in het bakje van de condenswater afvoer kijk komt het daar niet weg.

 

Ik heb de opti op isolatieveren staan en deze heb ik op de goede manier geplaatst.

De druk op de manometer geeft 2.0mpa aan. dit is volgens mij ook niet raar.

 

 

Zijn er toevallig mensen die hier ook mee te maken hebben gehad?

 

Ik snap er echt geen snars meer van dus goeie hulp is meer dan welkom :wacko:

 

 

Gtzz pietje

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je weet zeker dat het UIT je opti komt? en geen condens van je leiding oid is?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja , ik weet zeker dat het uit me opti komt.

Ik dacht er eerst aan dat ik de opti misschien niet goed op afschot had staan, ik heb gekeken en zag dat ik de isolatieveren echt goed heb zitten.

Nu had ik voor de zekerheid maar ff onder de voorste 2 veren nog een cm plaatje gelegd (de aan de brede kant van de opti aan de uitblaas kant) .

Als het aan het condenswater zou liggen zou hij nu zeker genoeg afschot moeten hebben, en hij blijft lekken .

 

gallery_30074_18081_2425283.jpg

 

Ik heb hem nu maar uit gezet totdat ik de oplossing heb.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dit ook al anderhalf jaar. Onder de opti een grote trechter geplaatst met een bak eronder met pomp. Erg irritant. Ik heb alles al geprobeerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is wel condens van de leidingen etc binnenin.

 

Had ik ook bij eentje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dit ook al anderhalf jaar. Onder de opti een grote trechter geplaatst met een bak eronder met pomp. Erg irritant. Ik heb alles al geprobeerd

 

Jo starter!!! bedankt voor je inbreng.

Dat is mooi klote dan, ik heb al aardig vaak met verschillende opti's gewerkt maar ik ben dit nog nooit tegen gekomen.

Heb ik mezelf maar eens getrakteerd op een nieuwe opti en dan krijg je dit........grrrrrrrrrrr :thumbsdown:

 

 

Is wel condens van de leidingen etc binnenin.

 

Had ik ook bij eentje.

 

Bedankt voor het meedenken!! mooi klote dan!!

Ik ga toch nog maar eens zoeken naar een oplossing en anders maar gewoon deze ronde met afzuiger draaien.

Ik heb er maar 1800watt aan verlichting boven hangen alleen draai ik nu overdag dus dan moet ik maar even switchen naar de nacht :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt waar, is dat ding wat je van mij gekocht hebt ook een maandagochtend product??

 

Tja dit kan je nu van 2 kanten bekijken.

 

1 : koop nooit wat van pietje, Hij verkoopt alleen maar zooi :huh:

 

2 : Als je wat van pietje koopt kan er wel een mankement in zitten maar je kunt er wel ruim 1,5 jaar geld mee verdienen :icecream: hahahahaha

 

Als hij bij jou lekt, hoe veel is dat ongeveer per dag? Ik heb epdm onder me opti liggen, als ik er ff een bak van maak kan er aardig wat liter in.

Dan moet ik hem af en toe maar gewoon leeg scheppen......ideaal is anders maar als ik maar op me gemak een weekend weg kan is het ook prima.

 

 

Hoe is het trouwens met vrouw en kind??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen id hoeveel komt samen in m'n opvangbak van de condens daar staat een pomp in

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké, vandaag heb ik er maar even een bak onder gemaakt.

 

Het is geen super oplossing maar het functioneerd wel.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja waar is hij dan boefje? Niet meer op t forum he? Net als Racker en andere slimboys

Share this post


Link to post
Share on other sites

but you dont know where it leaks from?

strange?

 

why no picture?

 

it easy easy to fix leak normally. do you boys not have tools?

Share this post


Link to post
Share on other sites

het kan zijn dat het condens water niet goed weg kan door dat je de leiding niet op afschot hebt liggen, dat wil zeggen dat je er een hobbel in hebt door dat je tyleen als afvoer hebt zie ik, dan kan het water dus niet goed weg en zal de opti gaan lekken..

de oplossing zou zijn dat je de opti iets verhoogt en gewoon met pvc 32 een afvoer aanlegt welke netjes op afschot weg loopt, desnoods met een condens pomp.

daarbij lijkt het mij niet de beste plek voor een opti om optimaal te werken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik koop mijn spullen altijd bij amnees

Ja maar jij kan daar betalen in natura toch!!??? hahaha ;)

 

Ja waar is hij dan boefje? Niet meer op t forum he? Net als Racker en andere slimboys

 

Boefje heeft laatst een heleboel van amnees gekocht :whistle:

 

 

but you dont know where it leaks from?

strange?

 

why no picture?

 

it easy easy to fix leak normally. do you boys not have tools?

 

 

Jo ink,hier even een antwoord in het nederlands mijn engels is niet zo best.

Ik heb gereedschap genoeg, ik heb de opti rondom los gehad alleen 1 kant kan ik niet echt bij dus daar zal het wel weg komen.

 

 

het kan zijn dat het condens water niet goed weg kan door dat je de leiding niet op afschot hebt liggen, dat wil zeggen dat je er een hobbel in hebt door dat je tyleen als afvoer hebt zie ik, dan kan het water dus niet goed weg en zal de opti gaan lekken..

de oplossing zou zijn dat je de opti iets verhoogt en gewoon met pvc 32 een afvoer aanlegt welke netjes op afschot weg loopt, desnoods met een condens pomp.

daarbij lijkt het mij niet de beste plek voor een opti om optimaal te werken.

 

Bedankt voor het meedenken!!

Ik heb aardig wat ervaring met een oc dus de dingen die je noemt heb ik eerst gecontroleerd voor ik het hier ging vragen.

Dat dit niet de beste plek is om met een oc te werken weet ik ook.

Alleen als je de keuze hebt tussen dit met of zonder opti kies ik altijd met opti.

In de zomer draai ik hier straks ook lekker door zonder warmte problemen. ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je al een zomer gedraaid op deze locatie zonder warmte probleem of denk/hoop je dat dat deze zomer het geval is?

naar mijn idee draai je op een zolder, daar is het leiding water altijd al wat warmer dan dat je het laag bij de grond haalt, plus de ruimte zal al warmer zijn omdat het direct onder het dak begeeft.. maar ik hoop dat je gelijk hebt en dat je de zomer probleemloos door komt!

 

ik zou de optie gewoon wat hoger zetten, ten eerste kan je dan aan de druppels of kalk zien waar hij lekt, en kan je het gewoon opvangen om het dan op die manier af te voeren

Share this post


Link to post
Share on other sites

personnally i think, if you guys leave a leak, be it on the condence or on a joint you have made, then you crazy.

 

simple test, connect, check joints, is so simple

idd with racker and jap123

 

i agree,,, no fall on you condence pipe, or not anothe

blockage, in ducting filter etc, in correct ducting to plenum size of ducting.

 

why would you happily use machine that you set up to leak, not maufacture problem, but end user error in set up.

 

apprenticeship require?

good luck boys

 

 

 

user error ahahaahahh ,,,,everyone wants to blame some one, to what end?

 

pics please?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...