Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

stijnijssel

Aarde Voor Complete Cyclus Autoflower

Recommended Posts

Ik heb 7x blue mazar autoflower besteld en wil ze in 30 liter potten gaan zetten. Qua voeding wil ik alleen goede aarde kopen. Welke aarde heeft genoeg voeding voor de hele cyclus? Ik zag al een paar opties van plagron : Bat mix, royal mix. ( deze zouden voor 6 weken voeding hebben ) Of raden jullie misschien iets van goldlabel aan? Ik ben ook nog bereidt 1 flesje erbij te kopen als dat essentieel is

Share this post


Link to post
Share on other sites

30 liter pot per plant? dan zullen dat wel aardige autootjes worden :)

ik zou zo iets van aarde kopen en wat stuff om door je aarde te mengen, zodanig dat er extra voeding in zit,

je kan ook gewoon een bac bloei flesje kopen.

je zal allesinds best wel iets xtra gebruiken op eender welke aarde als je van die mooie shit wilt een beetje

plagron aarde is zeker niet slecht weet ik uit ervaring

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt ik heb ervaring met 11 liter potten nou die blue mazar auto's konden wel een twee keer zo grote pot hebben! Had toen plagron groe mix en een fles bloei voeding voor later in de bloei fase maar die bladeren werden alleen maar geler dus nu wil ik complete aarde mix. Ik denk dat ik dan voor het einde nog pk haal ofzo voor extra toppenboostin:p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf ga ik t proberen met relatief arme aarde bijgevoed met de n.p en k doosjes van ecostyle. Evenals wat andere meuk.

 

Hoe groot werd die blue mazar dan bij je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee Ozzoes,

iets van 80 cm vanaf de eerste vertakking in 11 liter potten. ik wil ze minstens in 20 liter potten hebben dit jaar. Dat betekend 5 x 20 liter aarde = 100 liter aarde. ben voor max 30 eu klaar met potten erbij, vindt het de investering wel waard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je bio werkt wil je grote kluit..zodat er een grote hoeveelheid microbiotisch leven in de kluit is.

dat moet je wel voeden met iets...zodat de aarde niet te leeg raakt

 

er is maar een aarde waar ik ooit niets mee heb bijgevoed, complete cyclus ( op 50 liter kuipen) : BIOKING weet niet eens of dat nog bestaat

was even iets duurder dan de rest

 

anders zou ik gewoon met goede aarde starten en net zoal Ozzoes bijvoeden

als blad geel wordt: foto maken en gewoon gul voeden...tot blad mooi diepgroen is en zijde zacht begint te glanzen

 

een teken dat je blad BIJNA geel gaat worden is dat de bladnerf van de stelen ondiep en smal begint te raken

je wilt een diepe brede groef in je blad, zonder dat het glimmend glad glanst...glans op blad is laatste stap voor overvoeding( verbrande bladpunten

 

dus let op de nerf van stelen van het grote blad

 

stevige scheuten stikstof vanaf dat de groeispurt voor topvorming begint tot aan dat de knopvorm zichtbaar wordt zijn mijn idee ( de aanbevolen hoeveelheid stikstof voor kleine plantjes in de groei x 2 )

dan hou je op arme bodem alles redelijk groen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vorig jaar royal mix gebruikt van plagron voor mijn auto's, maar er moet nog steeds wel extra bijgevoed worden hoor. Bloom en green sensations waren toch nog een must om alles tot het einde goed te houden :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

crazyleon hoe groot waren je potten en je planten? Begin eerder te denken aan 30 liter pottEn. Dat wordt alleen geen bezorging ben ik bang, kost minimaal 30 euro om te laten bezorgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Formido verkoop bijf. Speciekupen ook van 35 liter. Iets van 5 eu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vorig jaar royal mix gebruikt van plagron voor mijn auto's, maar er moet nog steeds wel extra bijgevoed worden hoor. Bloom en green sensations waren toch nog een must om alles tot het einde goed te houden :)

 

Ik zie net dat ik nog Plagron terra bloom heb van vorig jaar!

 

Heeft iemand hier ervaring met canna terra proffessional aarde? ik zie dat die 6 euro goedkoper is!

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarschijnlijk niet ZO professioneel als ze laten uitblijken?(:

goedkoop, is heeel vaak, duurkoop

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarschijnlijk niet ZO professioneel als ze laten uitblijken?(:

goedkoop, is heeel vaak, duurkoop

is toch een redelijk bekend soort aarde hier dacht ik zo:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi, ik vind Canna Terra Professional heel prima. Deze aarde is licht bemest.

Je kunt het een paar weken (afhankelijk van soort plant, aantal beschikbare liters per plant, belichting) zonder extra voeding gebruiken. Na 2 a 3 weken zul je zeker moeten gaan bijvoeden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Canna Terra Professional is prima, niet zo goed bemest als gold label special mix ofzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb voor 2 zakken (50L) plagron Royalty mix gekozen, en omdat ik 5 planten wil heb ik nog een zak cocos erbij gehaald, welke ik erdoor heen meng. Ik heb 2 rechthoekige kuipen van 65 liter waarin elk twee auto's gaan en nog een pot van 60 liter, deze gaat natuurlijk niet vol met het overige mengsel dus daar zit og wat potgrond van de c1000 door heen. kan geen kwaad zou ik zeggen.p

ze zijn gelukkig gister allemaal boven gekomen! kan nie wachtee

 

oh ja en ik heb natuurlijk nog die plagron bloom voeding van vorig jaar. zal ik alleen gebruiken als t blad gelig wordt

Share this post


Link to post
Share on other sites

je vergeet toch geen gaatjes te boren he in je kuipen

Share this post


Link to post
Share on other sites

je vergeet toch geen gaatjes te boren he in je kuipen

dankjewel voor de herrinnering goeie man maar had er gelukkig aan gedacht!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...