Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
supernoob

Stekken Erg Vroeg In Bloei!

Recommended Posts

Heb onlangs voor iemand NLX stekken gehaald die na 2 dagen 24 uur HPS en 6 dagen 12-12 al bloeiverschijnselen vertoonden. Dat is 5 dagen eerder dan dat ik die doorgaans zie.

 

Thoughts?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker op tijd oogsten!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarschijnlijk ben je gewoon opgelicht, er zijn vaak mensen waarvan de planten niet mooi aanslaan opnieuw willen beginnen en er toch nog even een slaatje uit willen slaan om er nog even stekken van te maken terwijl die plant al waarschijnlijk 2 of 3 weken in de bloei staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou nee, dit is van een grote stekkenboer waar ik al jaren kom.

 

 

iemand anders een idee welke oorzaak dit kan hebben? en aangezien ik ze 2 dagen 24 uur kicht heb gegeven. zullen ze wel nog 3 weken doorgroeien na omschakeling?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien laatste ronde met producten gewerkt om sneller af te bloeien ofzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

misch hebben stekken voor ze bij jou kwamen in dozen gestaan (dus donker)

 

anders misch onbewust generatief aangestuurd (hoge/hogere ec in je rfx)

lagere etmaal temp

 

Ik heb ook wel verschil in hoe snel planten bloeiverschijnselen hebben , zonder dat ik het bewust stuur.(blijft lastig die plantjes )

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

misch hebben stekken voor ze bij jou kwamen in dozen gestaan (dus donker)

 

anders misch onbewust generatief aangestuurd (hoge/hogere ec in je rfx)

lagere etmaal temp

 

Ik heb ook wel verschil in hoe snel planten bloeiverschijnselen hebben , zonder dat ik het bewust stuur.(blijft lastig die plantjes )

 

Nieuwe rfx is met 1.4 ingewaterd, geen lage etmaal temp.

 

Ik denk idd dat ze te lang in een doos gestaan hebben. Echter zijn de plantjes nog erg klein en moeten ze nog veel groeien om het vol te krijgen. Normaal gesproken groeien ze nog ongeveer 3 weken door na het omschakelen. Deze stekken hebben 2x 24 uur licht gehad na het planten. Zouden ze daardoor weer in de groei fase geschoten zijn en nog 3 weken doorgroeien, of zouden ze minder lang doorgroeien omdat de bloei reeds geforceerd was. Daarna ben ik eigenlijk benieuwd. Anders kan hij ze er beter uittrekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

moeilijk te voorspellen denk ik.

 

Mij is het als volgt uitgelegd: dat je het als een soort zandloper moet voorstellen ( 18 + uren licht loopt zandloper naar groei kant , 12uur of langer donker loopt zandloper naar bloei kant)

 

aangenomen dat stekken 2 dagen donker hebben gestaan , en daarna 2 x 24 licht zou je volgens bovenstaande uitleg +- hetzelfde zijn als gelijk in bloei zonder enige voorgroei.( bij 1 dag in doos , 1 dag voorgroei)

 

maar blijft koffiedik kijken , 1 : klopt bovenstaande uitleg ?(waarschijnlijk wel ongeveer maar niet zo precies) 2 : hebben stekken wel donker gestaan ?

 

ik zou ff week aankijken en dan beslissen.( hoeveel per meter sta je eigenlijk vind 2 dagen groei wel kort voor nlx)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blijft even speculeren maar ik zou ook denken stekken te lang onbelicht in doos gestaan.

Hoeft hierdoor niet per sé helemaal mis te gaan.

Heb dit zelf paar keer meegemaakt.

Weekje aankijken lijkt me goeie tip.

Share this post


Link to post
Share on other sites

20 per m 2 knakenpoetser, vandaar. maar ze zijn enorm kut aangeslagen. dus als ze ook nog vroeger zouden stoppen met groeien zou ik em adviseren ze eruit te trekken. heb t zelf nog nooit meegemaakt.

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

met 20 per m2 zal dat toch wel volkomen, ook al groeien ze nog 2 weken

Share this post


Link to post
Share on other sites

stekken 2 dagen 24 uur HPS en 6 dagen 12-12

 

al bloeiverschijnselen vertoonden.

 

Dat is 5 dagen eerder dan dat ik die doorgaans zie.

 

Uit de ouwe lullen doos is tie, die wist je toch wel dat je stekken keihard de bloei in (of knetter herma) kan krijgen door ze vanaf 24/7 op 12/12 te zetten?

 

De s5 spuit pistels na een dag of 4 en ik zet dat als ik in de DP90 bezig ben in in combi met volle mep volgens schema vanaf begin in om ze in bedwang te houden want als ik ze 'normaal' in de bloei zet blijf ik knakken en buigen (toppen heeft zoals je weet amper zin bij de s5).

Grappig spelen in op 90x90x60 met 220W PLL full hydro met slabjes :hug:

 

Een Herijuana reageert beter op het gradueel terugbrengen uren, doe ik daar de 24u truc bij dan vindt ik altijd wel ergens een (steriel) banaantjeergens tegen week 5, zomaar bij elk soortje doen zou ik 1st even op kleinere schaal testen (1 stek verduisteren meteen vanaf zetten bijv.)

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...