Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
schoorsteen

Fancontroller: Tent Wordt Vacuum Gezogen

Recommended Posts

Dag wietforum,

 

 

Ik ben bezig met de opstelling van een kweektent, test net de fancontroller en merk dat de tent vacuum gezogen wordt..

 

Momenteel zit de koolstoffilter niet aangesloten op de uitblaas. Zou dit het probleem kunnen zijn?

 

Heb 1200m³ uitblaas en 550m³ inblaas.

 

 

Momenteel staan al mijn zaailingen in de tent, had beter wat voorbereiding werk gedaan :thumbsdown:

 

 

Hopelijk weet iemand hier raad mee!

 

Thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erm deze zijn allemaal afgesloten..

 

Wist niet dat deze open moesten staan..?

Dit is schaamtelijk.. haha

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb twee passieve verluchtingsinlaten opgenzet en een 180° bocht uit de luchttoevoer gehaald.

Ziet er momenteel beter uit.

 

Moet er wel bijzeggen (post 1) dat de tent vacuum trok terwijl het 20°C in de tent was en fancontroller op 15°C ingesteld stond.

Wou dus direct op zijn hoogste stand terug naar de 15°C dalen..

 

Maar wat als de verluchtingsgaten gedicht moeten blijven ( denk dan aan de bloei )?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een vacuüm is een ruimte zonder materie en zonder druk. In dagelijks taalgebruik hanteert men ook wel de term luchtledig...

 

Jij hebt een beetje onderdruk, nog lang geen vacuüm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onderdruk is goed, anders ga je ze ruiken.

 

Maar wat als de verluchtingsgaten gedicht moeten blijven ( denk dan aan de bloei )?

 

Ik kweek niet in een tent, maar denk dat je altijd je lucht-inlaat open moet houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die onderdruk als het matig tot redelijk is wel goed toch? Ik heb actief 500 en uitlaat 1500, die van mij word ook beetje vacuum/onderdruk gezogen. Kan er tenminste geen geur ontsnappen. Planten groeien wel hier, had alleen teveel straal warmte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je tentje moet een beetje hol staan om een goede circulatie van je lucht te hebben ;)

 

Peace Peyote

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok bedankt voor de snelle reactie's iedereen.

 

Was even schrikken..

 

Heb meetlat erbij genomen en elke zijde holt 15 cm naar binnen.

 

Maar als dit geen kwaad kan zal ik er niet van wakker liggen :)

 

Grtz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

15cm vind ik al wel veel .. deze ruimte verlies je aan de binnekant he :) kan je je afauiger niet wat minder hard laten draaien ?

peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

@schoorsteen.

Je tentje moet vacuüm trekken met luchtgaten open van daaruit haal je verse lucht. Als je tent niet vacuüm trekt heb je straks een probleem met als de dames in de bloei staan dat het gaat stinken. Succes.

Gr vlinder.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb 1200m³ uitblaas en 550m³ inblaas. daar is je probleem

 

De doorvoer gaten van je tent open leggen en je kan ook die flappen aan de zijkanten wat open doen

 

Trek de flap eraf en plak die er glad terug op bovenaan en zorg dat je onderin een bolling krijgt ,geen licht inval wel kleine opening voor lucht doorvoer ;)

Beetje bolling naar binnen is goed zo gaat alle lucht door de filter maar wat ik zo lees zullen je tent stokken ook naar binnen gebogen staan en das net iets teveel van het goede ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...