Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Marvisio

Gevonden Zaadje..

Recommended Posts

Ik ben nieuw in deze sport maar zal me even voorstellen,

Genaamd Mark, 22 Jaar met een gevonden zaadje !

Een aantal weken geleden kreeg ik een drietal zaadjes van een maat van mij omdat ik het graag een keer wil proberen,

Toen heb ik de zaadjes in een AH moestuin bakkie gestopt en water gegeven en eentje staat er nog van overeind !

Zelf rook ik geen wiet dus kan/ga ik helaas geen rookverslag uitbrengen dus de smaak zal "altijd" geheim blijven.. :bigjoint:

Mochten er op of aanmerkingen zijn dan hoor ik het graag en tips zijn ook altijd welkom !

 

Hier een foto van het plantje dat hij opkwam op 24-3

jv1ykk.jpg

 

En op 30-03 was het al een flinke jongen geworden 20kewib.jpg

 

Tot nu is gaat het niet echt snel, wat raar is aangezien ik hem volop liefde geef en de hele dag in de zon zet.

 

14-4

Ik heb hem maar in een grotere pot gedaan zodat hij misschien wat meer gaat leven (zaadjes waren trouwens al twee jaar oud vertelde hij)

2qcm6ty.jpg

 

 

Nu net ook nog wat foto's gemaakt.. Het groeien gaat niet echt snel (bijna 3 weken verder en niet echt iets gebeurd)

20abhgl.jpg35hnsjo.jpg

 

Ik denk dat de oorzaak is dat hij veel te nat staat. heb ook geen gaten in de bodem van de pot dus het water wat ik teveel heb gegeven kan niet weg en zal dus natuurlijk moeten verdampen ofzo.. Valt me wel op dat hij een stukje meer opkomt met zn blaadjes nu ik hem verpot heb en geen water meer geef !

 

Kan ik de pot vullen tot de rand zodat hij meer wortel gaat "kweken" ?? (las zo iets in een ander verslag)

 

 

19-APRIL

 

Vandaag weer bezig geweest met m'n plantje aangezien ik wat tips heb gekregen.

 

Tot de rand gevuld met aarde en een beetje wezen knutselen met aluminiumfolie en een stukje karton voor "betere" zon ?

Weet iemand of dit werkt of het teveel zon voor hem is ?

Ook heb ik er een halve sateprikker naast gestoken en een tipi gebouwd om een ?minikas? te bouwen ?

Maar denk dat het bullshit is aangezien ik hem toch naar binnen verplaats iedere dag.

33xfzu0.jpg

en

wlrwug.jpg

 

en ik ga vrijdag naar het tuincentrum even kijken wat ze hebben kwa verzorgingsproducten

Voor tips laat het me horen !

Edited by Marvisio

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben ook pas beginner maar als ik het niet verkeerd op heb zou je moeten de plant dieper in de pot steken tot bijna aan de blaadjes ofzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weg gooien op nieuw beginnen.

 

Koop wat goedkopere fems desnoods, lees 1 knap buiten verslag en dan opnieuw beginnen.

 

Kweken kost tijd, aandacht en toch een minimale investering., wil je niet teleurgesteld worden.

 

 

Grote kans dat dit een herma is.. zaad tussen je wiet van een dealer zal toch van een herman afkomen he, die kweekt geen mannen wss.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weg gooien op nieuw beginnen.

 

Koop wat goedkopere fems desnoods, lees 1 knap buiten verslag en dan opnieuw beginnen.

 

Kweken kost tijd, aandacht en toch een minimale investering., wil je niet teleurgesteld worden.

 

 

Grote kans dat dit een herma is.. zaad tussen je wiet van een dealer zal toch van een herman afkomen he, die kweekt geen mannen wss.

 

Beste Ozzoes,

Bedankt voor dit positieve bericht,

De reden waarom ik deze plant kweek is dat ik toevallig van een vriend een zaadje heb gekregen.

Ik rook geen wiet meer en zal dat ook niet meer doen, dus het is puur voor de lol

Krijg misschien met rond qday nog wat zaadjes of stekjes dan zal ik voor jou een nieuw topic aanmaken dat jij die kan volgen !

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon doen joh, is toch leuk een beetje plantjes kijken

 

beetje aarde aanvullen kan prima, maar wacht tot het vocht dat nu in de aarde zit verdampt is

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

buiten kweken duurt nu eenmaal wat langer dan binnen ,gewoon laten staan en zien tot hoe ver je komt ,je zei zelf al je rook niet dussss wat maak het uit van elk zaadje dat je laat leven leer je veel plezier met je nieuwe hobby :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn excuus Marviso,

 

ik vind het leukste aan kweken toch het uiteindelijke resultaat, de beoordeling van mijn kweekkunsten door de plant, vandaar mijn eerdere advies.

 

Gaten in de pot zijn geen optie maar een must, anders krijg je geheid wortel rot.

De aarde aanvullen is geen slecht idee, je ken helemaal tot de onderste blaadjes gaan als je d'r overpot, ben er zelf zelfs ver voorbij gegaan vorig jaar.. (hoogte gebrek in de de kas)

 

Veel succes verder!

 

beleef je dan nie meer fun aan een tomaten plant ofzo.. waarvan je de oogst wel ken eten? :whistle:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gooi die pot vol aarde en steek er een stok naast, maak het plantje eraan vast zodat die wat ondersteuning heeft ,dan komt het misschien nog goed. :likken:

Edited by ktja

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE 19 APRIL toegevoegd aan het verslag !

 

Update toegevoegd aan het verhaal zodat jullie niet hoeven te scrollen en zoeken etc ;)

Bedankt voor jullie reacties Ktja en Ozzoes Aarde gevuld tot de rand en stokjes gestoken !

Misschien krijgt hij nu wat zuurstof aangezien er een prikker in staat..

Share this post


Link to post
Share on other sites

prima zo ja, stukje folie helpt voor zon en die prikkertjes houden vast wel een vogeltje tegen als ie buiten staat, plastic prikkers zijn wel beter want hout is gevoelig voor schimmels

 

andere potje basilicum?

Share this post


Link to post
Share on other sites

prima zo ja, stukje folie helpt voor zon en die prikkertjes houden vast wel een vogeltje tegen als ie buiten staat, plastic prikkers zijn wel beter want hout is gevoelig voor schimmels

 

andere potje basilicum?

 

Jup, Andere potje is basilicum van de appie voor m'n moeder gekweekt, Maar ik vraag me af of die aluminium zonnebed werkt ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update;

De plant groei van de plant gaat langzamer dan veracht.

Heb van een vriendin wat groeivoeding en bloeivoeding gekregen en af en toe een beetje gegeven.

15p48jq.jpg

 

Afgelopen week bezig geweest met een kas te bouwen,

zie hier het resultaat;

2drxqpw.jpg

Heb hem ingewikkeld met verhoud folie, Maar ga vd week van dat kasfolie kopen en hopen dat het beter werkt.

 

Ook van m'n broer een speciekuip gekregen van ?60? liter

5pcg5.jpg

Wat gaten geboord in de onderkant, en ik heb een mega pot :)

 

Ook vanmiddag naar de Action geweest en wat pakken met compacte aarde gehaald, Net als ranja, een beetje water bijvoegen en dan heb je (een krappe) 10 liter aarde !

2wnxpps.jpg

 

En toen maar verpot !

15n23j6.jpg

Helaas wel nog wat wortels gevonden in m'n oude pot..

 

En als afsluiting

1zbvvpx.jpg

Edited by Marvisio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik krijg bij gevonden zaadjes etc altijd het gevoel van hennep/duivenvoerzaad...

 

Kan het mis hebben dus ben erg benieuwd.

 

Ik zou als ik jou was de plant vanaf volgende week in verduistering gooien... zie je het geslacht nog voor juni en kan je nog een leuk ander soortje neerzetten mocht het ballen vertonen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je die hele ... uhh... bak, nu gevuld met cocos?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik krijg bij gevonden zaadjes etc altijd het gevoel van hennep/duivenvoerzaad...

 

Kan het mis hebben dus ben erg benieuwd.

 

Ik zou als ik jou was de plant vanaf volgende week in verduistering gooien... zie je het geslacht nog voor juni en kan je nog een leuk ander soortje neerzetten mocht het ballen vertonen.

Nee Zaadje kwam bij een vriend vandaan die hij nog had liggen wat hij ooit had gevonden in z'n zakje wiet,

Ik rook zelf geen wiet, maar toch voel ik enige jaloezie bij je post..

 

Heb je die hele ... uhh... bak, nu gevuld met cocos?

 

Nee met potgrond, instant pakken gekocht bij de Action

 

Ik krijg bij gevonden zaadjes etc altijd het gevoel van hennep/duivenvoerzaad...

 

Kan het mis hebben dus ben erg benieuwd.

 

Ik zou als ik jou was de plant vanaf volgende week in verduistering gooien... zie je het geslacht nog voor juni en kan je nog een leuk ander soortje neerzetten mocht het ballen vertonen.

Nee Zaadje kwam bij een vriend vandaan die hij nog had liggen wat hij ooit had gevonden in z'n zakje wiet,

Ik rook zelf geen wiet, maar toch voel ik enige jaloezie bij je post..

Ik wacht nog liever een paar weken !

 

Heb je die hele ... uhh... bak, nu gevuld met cocos?

 

Nee met potgrond, instant pakken gekocht bij de Action

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor deze tips, ik zal vanavond of morgen avond uit m'n werk hem in de tuinaarde zetten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarschijnlijk ben ik er te laat mee maar een witte plastic bak vinden plantjes meestal niet zo fijn.

Dit komt doordat er zon licht door het plastic op de wortels schijnt.

 

Misschien een zwarte vuilniszak om heen binden?

 

ik denk trouwens dat het in jouw geval niet zo veel uit maakt omdat de wand er best dik uitziet.

 

Succes verder ik ben benieuwd wat de opbrengst wordt! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog niet goed.. Potgrond 'moet' je dan hebben.

Google of lees je wel eens?

 

Aller beste even langs een G-shop voor een zakkie gold label.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zakje bioaarde mengen met wat stekaarde en wat perliet dan heb je een prima grondje om op te kweken buiten.

kan je allemal halen bij een tuincentrum.

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarschijnlijk ben ik er te laat mee maar een witte plastic bak vinden plantjes meestal niet zo fijn.

Dit komt doordat er zon licht door het plastic op de wortels schijnt.

 

Misschien een zwarte vuilniszak om heen binden?

 

ik denk trouwens dat het in jouw geval niet zo veel uit maakt omdat de wand er best dik uitziet.

 

Succes verder ik ben benieuwd wat de opbrengst wordt! :verrygood

 

Lol... worst comment ever. Een witte bak reflecteerd juist alle hitte en is dus gunstiger dan een zwarte bak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol... worst comment ever. Een witte bak reflecteerd(t) juist alle hitte en is dus gunstiger dan een zwarte bak.

 

Hm..

ik had geleerd dat inderdaad wit geen licht opneemt maar hierdoor kan het makkelijker door de bak heen schijnen.

Als dit licht op de wortels schijnt dan denkt de plant dat daar aan het grondoppervlak zit en zal gestrest raken/wortels gaan dood.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, maar de dichtheid van hard plastic is genoeg om geen licht door te laten.

 

Zwart is fout en word heeeeeel heet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...