Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

soulfly0307

Hier Gaan We Dan Toch

Recommended Posts

dus ja de titel zeg et helemaal ;) na lang lezen op dit forum ben ik in februari dan toch begonnen met een eigen gemaakt tentje ;)

 

de reden waarom ik niet iets vroeger begin aan dit verslag is redelijk duidelijk denk ik zo ;) als k hier sommige verslagen lees.......

jawadde !!!!! om jaloers van te worden.

 

dus ja ik schaamde mij een beetje met men zelfgemaakte tentje:) :|

 

de tent bestaat dus uit folie die men gebruikt in tuincentra hier in de buurt om met lampen tomaten te kweken,dus dacht ik wat goed is voor tomaten......

 

daarover bedekt met zwart plastic.

men ventilatie is de zwaarste luchtventilatie om in de badkamer te steken. kwas eigenlijk wel verschoten at zo n ding doet.;)

onderkant van tent voorzien van luchtinlaten waar er lucht in kan maar gn licht.

 

lamp is sunmaster dual spectrum 250 w (kdacht op het gemak te beginnen en de knepen te leren zo.)

 

cooltube

 

voeding:canna terra vega voor de groei

canna terra flores voor de bloei

 

al de electriciteit is aangesloten op een afzonderlijke zekeringskast zodoende voor gn verassingen te komen.

 

temp is sedert de start: nachttemp is tussen 20 en 21

dagtemp is tussen 27 en 28

 

dankzij men vuurtje met thermostaat kan ik dit voldoende regelen.

luchtvochtigheid weet ik niet heb gn meter.maar als ik dit goed gelezen heb op dit forum is dit bij zaailingen niet echt van toepassing.

 

zo dit is het dan denk ik zo.heb alles daar de hulp van jullie opgezet enwist echt niet wat te verwachten

 

(ps dit gaat over 2 zaadjes uit men weed die ik hier kocht maar zeker van weet dat het van de eerste plant kwam,dus soort hoef je mij niet te vragen denk dat jullie op zicht beter zien dan ik :rolleyes2: )

 

dus ja het volgnde zijn de fotos :shifty:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeg het er even vlug bij sorry al men fotos zijn genomen onder hps licht en mijn excuses hiervoor.daar had ik echt niet aan gedacht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

DSC 0166


DSC 0167


hier gingen we dan de dag na valentijn ;)

DSC 0189


DSC 0188


7 dagen verder
eigenlijk op dat moment niets speciaal te melden want ja weet toch iet wat te verwachten.en op fotos van een ander kan je nooit voortgaan.ieder omstandigheid is anders.


DSC 0204


DSC 0205


mijn eerste fout gemaakt.net veel te laag gehangen door ja denk gewoon onoplettentheid :innocent:
dus is 14 dagen oud op dat moment
uit men fout word er wel geleerd:men volgende ronde(je) :yummy: hang ik mijn net gewoon op als men lamp aan kettingen zodanig ik hem kan verstellen van hoogte.(waar dit forum toch allemaal goed voor is :yummy:





DSC 0214


DSC 0215


DSC 0216


DSC 0217


dan zit er wel even tussen, fotos had ik een tijd geleden per ongeluk gewist :thumbsdown:
dus ja 3 weken bloei op dit moment.nog altijd niet echt veel te melden was al lang blij dat ik zag dat ik het blijkbaar niet helemaal verkeerd aan het doen was want ja hoor daar kwamen de eerste topjes :dribble:


DSC 0240


DSC 0239


DSC 0239


DSC 0238


DSC 0237


DSC 0236


DSC 0235


DSC 0234


DSC 0233


DSC 0232


DSC 0231


en zo zien e er nu uit,kweet en excuses voor de gaten ertussen volg dit zelf wel op maar heb niet van elke fase fotos.
dus ja nu 6 weken in de bloei.ik hoop dat ik alles een beetje goed gedaan heb maar dat denk ik wel.men plantjes beginnen er toch iet of wat uit te zien.

tips and tricks are welcome!!!!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed bezig .....ziet er leuk uit en nog het belangrijkste ......HET WERKT!!.....veel rook/eet plezier met zelf gekweekte wiet :verrygood

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx wallythc :wave: sta er echt stom van verbaasd dat alles zo goed gaat.ik roep ook niet te hard hoor :wave: kan nog veel mislopen.

 

ga mij toch zo n microscoopje aanschaffen want weet echt niet zo op het zicht of die bijna klaar is of niet.

 

hopen op het beste :dribble: :dribble: :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

tn_gallery_44310_18079_622531.png

 

tn_gallery_44310_18079_190183.png

 

tn_gallery_44310_18079_2486591.png

 

 

zo staan ze er nu bij ..... foto uitvrgroot omdat i gn microscoop heb.

 

denk toch dat ze aardig op weg zijn.ben voor alle zekerheid al aan het spoelen.

 

of is dit te vroeg.......

 

eerste x is toch echt wel tricky :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_44310_18079_622531.png

 

kutfotos hahahaha

 

gallery_44310_18079_2486591.png

 

denk zelf wel wat ik zie en wat k opgezocht heb dat ik er dicht bijkom :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel, je hebt geluk gehad dat beide zaadjes vrouwelijke planten bleken te zijn. Verder is zes weken in de bloei te vroeg om al te beginnen met spoelen. Houd nog minstens twee weken aan met voeden en kijk dan eens weer. Aangezien je aangaf niet te weten wat voor soort het is weet je ook niet hoe lang de bloeitijd is. Te oordeel aan de langgerekte bladeren op de voorlaatste foto lijken het mij Sativa dominante soorten. Hiervan is bekend dat ze een langere bloeitijd hebben, ga maar uit van 10-12 weken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dilago thx for the info ;) zit nu in week 7 dus voor goed te zijn 1 a 2 weken nog voeden en dan spoelen. zal ik zeker doen.

kan er alleen maar op verbeteren he :dribble:

 

was gewoon omdat ik zag dat de triochomen er toch behoorlijk milky uitzagen dat ik begon te spoelen.

wil gn chemise plant overhouden e :thumbsdown:

dus thx en ik voed de plant dan wel even voort.

 

geduld is een schone deugd.(en vooral een hele lekkere ) :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

omg!!!!!! :wtf2:

zag daarjuist tussen men toppen een banaantje of 4-5 zitten.enkel op 1 van de 2 planten.

Vlug even dit forum doorlezen en het beste is om ze te plukken.zodoende heb ik dit ook maar gedaan.Zie er voorlopig ook gn meer zitten.

Kan iemand mij helpen aub?? weet hier niet echt gn raad mee.

Kan dit kwaad??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey soulfly,

 

Heb hier ergens gelezen dat zaadjes die bij je shopwiet zitten vaak hermagevoelig zijn, omdat deze waarschijnlijk ook met gefeminiseerd zaad is gekweekt.

Ikzelf heb (gelukkig) nog nooit herma's gehad maar heb wel van verschillende hier gehoord dat je de banaantjes r gewoon af kan halen! Maar hou t in de gaten

 

Mvg skutters

Share this post


Link to post
Share on other sites

@skutters. ben ik dan ook aan bezig elke dag . heb nu alles gecontroleerd opnieuw en voorlopig niets terug te vinden.heb er hooguit stuk of 6-7 uitgehaald over de gehele plant.dus valt el mee!!

blijf toch gewoon spoelen nu en binnen een goeie week gaat ie om.zit dan aan 9 weken bloei.en men triochomen zijn nu mooi milky dus ik neem het zekere voor het onzekere en gaan ze gewoon om.

 

wil men eerste kweekje niet eindigen met een bananenboom ipv lekkere toppen. :rolleyes2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top gozer! En je hoeft nog maar een week dan zal t zeker goed komen! Volgende week maandag gaan mn aktjes om, is t lekker rustig ivm Koningsdag hiiiha

Share this post


Link to post
Share on other sites

@skutters haha. ja denk het ook wel dat dit goed komt :dribble: nog even een weekje tandjes bijten en dan naar de kapper jihaaaaa :yummy:

en wat denk je van je aktjes??gaat die lekker :punk:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi, je merkt wel aan de overige reacties dat er niets is om je voor te schamen.

Respect voor iemand die met beperkte middelen en zo ongeveer voor het eerst aan het kweken is.

Je planten mogen er best wezen!

Over je soort; blijft lastig om er veel over te zeggen.

Zoals Dilago al eerder aangeeft zou dit een sativa dominante plant kunnen wezen.

Zonder Dilago te willen tegenspreken denk ik dat hier best wel eens 50% a 60% indica in zou kunnen zitten en dat je een beetje last hebt van stretchen van je planten.

Maar overall goed bezig man.

Je planten komen weinig tekort.

Bladkleur e.d. is okay.

Ik meen hooguit wat teveel stretch te zien.

Hoe je dit tackelt (kwestie van soort licht, lampafstand en lampafstand eerste weken) kun je uitgebreid terug vinden op dit forum.

 

http://www.wietforum.nl/topic/11973-de-basis-van-het-kweken-uit-zaad/

 

Succes!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lo-pro. thx!!is ook direct de laatste x dat ik zaadjes uit men wiet gebruik.op het laatste merk ik toch wel het verschil.en zou in het vervog wel willen weten wat voor soortje ik kweek en zodoende daar alles kan op afstellen. en weet je zonder al jullie goede,uitgebreide en leuke topics zou me dit nooit gelukt zijn. you guys are the best :showoff:

ook dat strekken kan ik verklaren had men lamp beetje te hoog gehangen denk ik.dat zelfs terwijl ik een cooltube heb :rolleyes2: beginnersfoutje

 

zo heb ik er wel een paar gemaakt hoor.maar heb alles mooi opgeschreven in men logboekje zodoende ik die foutjes gn 2 x maak.

 

maar voor de rest kan ik niet klagen hoor.als het even goed smaakt of ruikt ...... :icecream: :icecream: :icecream:

en thx voor de link ga daar direct beginnen lezen,kwestie van voorbereiding van me nieuw kweekje.alleen ben ik er nog niet uit wat te nemen.zou ik het proberen om autoflower te nemen of is dit nog even te moeilijk voor mij?

 

dit is het begin van een leven vol groene en vooral plakkerige vingers :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

sluit ik dan toch even dit topic op een deftige manier af.

na alles geknipt en gedroogd te hebben haal ik er toch van 2 plantjes een 84 gr af.

is dit veel??neen

zeker na wat ik gelezen heb van growing p met een emmer koestront en wat bananen :likken:

maar ik heb het niet zo voor kwantiteit.liever een hoge kwaliteit. en dat is het.

kan na een goeie 3 weken in de potten zeggen dat het toch behoorlijk lekker begint te smaken :tu .

en niet te vergeten,je word er ferm stoned van :dribble:

ik hoef gn hele grote opbrengsten want doe dit helemaal voor mezelf.met 80 gr kom ik al een eind verder.

in men volgende verslagje doe ik het zelfs maar met 1 plant.wil eerst en vooral gewoon me planten leren kennen .

dankzij julie mooie en uitgebreide verslagen zit ik nu s avonds lekker in men zetel men eigen weedje te roken.

 

thx :tu

 

gallery_44310_18079_4348895.jpg

 

gallery_44310_18079_370875.jpg

 

gallery_44310_18079_148382.jpg

 

 

bij mij is het niet enkel op woensdag hakdag ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgend jaar :yummy: nee nee men volgende staat al met zen kop boven het zand. :likken:

 

begin vandaag nog aan een nieuw verslagje .

 

en thx ik ben hier ook heel blij mee :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...