Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Burd

Special Queen 1 Door Burd (Beginner)

Recommended Posts

Beste kwekers,

 

Dit is mijn eerste kweek ooit op het gebied van wiet kweken en besloot dan maar ook een kweekverslag te beginnen. Dit doe ik om mijn progressie bij te houden en vooral om van de ervaren mensen te leren. Ik heb special queen 1 zaden aangeschaft (5 stuks) en ik heb ze gekiemd op wc papier (alle zaden zijn gekiemd) ik heb ze momenteel in stek en zaaigrond gezet en het valt me op dat de steeltjes wel lang zijn. ik zet er een paar foto's bij dan zie je de beginnende plantjes. er zijn natuurlijk een paar dingen die ik heb aangeschaft. onder andere:

 

-ph meter

- Regenton (ik denk dat dit beter is dan kraanwater i.v.m PH waarde

- potgrond met 6 maanden voeding

- compost

- 5 potten van 15 liter ongeveer

-kiemkastje (houd zowel de warmte als vocht vast)

 

de plantjes staan momenteel voor het raam en als het warmer gaat worden ga ik ze buiten zetten en haal ik ze s 'nachts binnen.

 

ik doe het niet zo zeer voor business maar meer als hobby dus ik ben niet bereid allemaal dure speciale voeding aan te schaffen (budget 20-30 euro als het echt een must is).

 

Ik hoor graag wat jullie ervan denken en wil graag feedback want jullie zijn waarschijnljik meer ervaren dan ik

 

info

zaden

kiemen

kiemen

een beginnetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cool man :smoke

Zou je niet beter iets grotere potten nemen? Hoe groter de pot, hoe groter de opbrengst :dribble: En 15 literpotten is gewoon te klein, 25-30 liter of nog groter wordt hier aanbevolen, en hmm potgrond met voeding voor 6 maanden? welk merk is dat? Ik gebruik potgrond maar daar zit maar voor 6-8 weken voeding in, kweekze! :likken:

 

En als je de BBC code gebruikt bij je foto's dan, hoeven mensen die kijken, niet steeds op een knopje te drukken om een foto goed te kunnen bekijken, zo dus

 

gallery_44456_18064_370648.jpgmvg Ktja

Edited by ktja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey ktja

 

Ik had ruzie met het plaatjes in die vorm uploaden dus het moest even zo en zal de volgende foto's op de normale manier weer proberen. Het merk van de potgrond met 6 maanden voeding heet '' Pokon''.

 

Ik zat zelf nog te twijfelen over de bakken die ik al had maar grotere bakken ga ik denk nu zeker aanschaffen. ik twijfelde zelf al maar jij geeft me een bevestigend antwoord :D dankjewel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top plant, kan zeer hoog worden! succes. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met je kweekje Burd :D

 

Ik kan mij bij Ktja aansluiten. Persoonlijk zou ik voor speciekuip formaat (65L) gaan.

Ze krijgen wel iets te weinig licht nu. Zo snel mogelijk naar buiten / misschien een metertje van de grond zetten/ lege cola fles er overheen met ventilatie gaatjes.. :whistle:

 

Ik schuif aan. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste,

 

bedankt voor de tip. het was dan vandaag dan ook mooi weer dus had ze zeker even buiten gezet. door het kleine tekort aan licht heeft hij een te lang stengeltje dus had er 2moeten ondersteunen

 

gallery_44456_18064_2115244.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grappig, ik heb hetzelfde kiembakje en hij is precies op dezelfde plek gebroken als die van jou :P

So far so good, succes met je kweek :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hoop dat je uit je kweekbakje goede planten heb gekregen, dan heb ik goede hoop

Edited by Burd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Ik heb ff betere ondersteuning neergezet dan de vorige stokjes.

Het goede nieuws is dat ik een blueberry haze zaadje heb gevonden onderin een zakje wiet. Deze is gekiemd en heb hem net van de watten overgezet op de zaai en stekgrond. Ik weet niet of het een vrouwelijke plant is.

 

Het slechte nieuws is dat mijn grootste plantjes een beetje gele plekjes kregen dus ik heb er een beetje grond met extra voeding bij gedaan en dat met water goed doorgespoeld naar beneden. Natuurlijk kan geel op heel veel wijzen maar aangezien ze op zaai en stokgrond staan ga ik ervan uit dat het de voeding is. Binnekort maar even overzetten in grotere bak en andere grond he?

gallery_44456_18064_1995493.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij het overzetten, de grond tot de kiemblaadjes! Staan ze er gelijk weer mooi bij :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste kwekers,

 

Het is alweer een tijdje geleden maar de planten gaan goed! de topvorming begint te komen en geef de planten iedere week terrasplantenvoeding van de action. dit werkt toppie. de grootste plant is 1,85M

 

gallery_44456_18064_1419875.jpg

 

gallery_44456_18064_601143.jpg

Edited by Burd

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_44456_18064_2498708.jpg

 

de toppen gaan goed,

Edited by Burd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...