Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

wietman420

Cyclus Belichting

Recommended Posts

Hallo

 

ik heb dus op school geleerd dat je aan cyclus belichting kunt doen.

En dat is dat je bv je planten een uur licht geeft en dan een kwartier in de donker zet.

zo dat je dan het proces zou versnellen en dat ze het naartschijnt niet eens merken dat het voor zo'n korte periode donker is geweest

 

Bij fotosynthese is er aanmaak van glucose en bij dissimilatie (donkere periode) de afbraak van die glucose.

 

zou iemand mss iets meer weten of weten of je dit op je wiet plantjes kunt gebruiken.

 

Alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer t een keer uit! En maak r gelijk een verslag van kunnen we meekijken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je dat over een dag doet dan kom je op ongeveer 19 uur licht en 5 uur donker. Zou dat echt beter werken dan de lamp gewoon 19 uur aan laten staan en 5 uit? Of gewoon 18/6 verdeling wat blijkbaar de optimale waarde is aangezien bijna iedereen dat doet in de groei.

 

Je leest ook wel eens van die licht rails. Door de lamp heen en weer te bewegen zou je een groter gebied belichten en de planten zouden niet "door hebben" dat ze zo nu en dan in wat minder licht staan. Het lijkt me allemaal enorm stug, want voor de processen in de plant is toch gewoon altijd energie nodig.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja er zijn mensen die zeggen dat hun oogst flink is toegenomen en ook die zeggen dat het vooral fluffy toppen gaf. Met fluf heb je wel makkelijker wat meer oogst, dus het een sluit het ander ook niet uit denk ik dan. Ben er zelf maar niet aan begonnen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt me niet zo heel goed voor de levensduur van je lamp om hem na elk uur een kwartier uit en daarna weer aan te doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat is ook een goeie. Misschien dat het meer voor led kwekers bedoeld is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt..mijn led lamp draait ook rondjes. En dat geeft een mooie begroeiing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat leek me ook het voordeel van zo'n light rail inderdaad. Niet zozeer dat je er nou licht mee wint, maar dat de lichtverdeling beter is. Al zal een goed armatuur hetzelfde bereiken zonder dat je de lamp hoeft te "animeren".

Share this post


Link to post
Share on other sites

een kweekton...

die heeft lang mijn aandacht getrokken!

 

is het niets dan boef?

 

klikkklikk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja een verticale kweek wil ik ook nog steeds een keer proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...